led achterlicht met geintegreerde knipperlichten

Blackie900

MF veteraan
10 nov 2009
1.145
45
Overijssel
Hallo,

Ik wil voor mijn honda cbr 600 uit 95 led achterlicht met geintegreerde knipperlichten halen nu staat er bij dat de achterlicht wel met E keur is maar de knippers die erin verwerkt zitten niet.

klopt dit nu krijg je er wel een boete voor dan of is het gedoogd

hoor graag wat meer

groetjes

http://www.motorcorner.nl/catalog/honda-led-wit-achterlicht-geintegreerde-knipperlichten-honda-cbr600f-95-96-p-26479.html
 
Hmmz das jammer want vond het wel erg mooi staan:)

heb voor namelijk nieuwe knippers nodig maar heb geen flauw idee wat erop past:S en achter wou ik daar ook bij gecombineerd hebben

lastig allemaal
 
en mogen deze knippers wel voor dan of is dat ook niet legaal want kan het nergens ook vinden

http://www.motorcorner.nl/catalog/knipperlichten-knipperlicht-set-inbouw-ovaal-klein-29x37mm-p-20460.html
 
voor zover ik weet heb je in nederland voor geen enkel motor onderdeel een e-keur nodig.

duitsland is dit wel zo, en ze zijn daar streng ook streng in. vooral met uitlaatdempers en verlichting.
 
Hallo,

Ik wil voor mijn honda cbr 600 uit 95 led achterlicht met geintegreerde knipperlichten halen nu staat er bij dat de achterlicht wel met E keur is maar de knippers die erin verwerkt zitten niet.

klopt dit nu krijg je er wel een boete voor dan of is het gedoogd

hoor graag wat meer

groetjes

http://www.motorcorner.nl/catalog/honda-led-wit-achterlicht-geintegreerde-knipperlichten-honda-cbr600f-95-96-p-26479.html

Heb dit achterlicht in mn kawa gemonteerd gehad maar na een week deden enkele ledjes het niet meer.Knipperlichten zijn heel onduidelijk en bij daglicht haast niet te zien, Dus niet doen op je motor, Je kan wel aparte kleine losse knippers monteren maar je moet er wel een aparte trafo tussenzetten anders brand het spul door.
 
Laatst bewerkt:
Hmmz das kut :P

hoe zit het met voor welke knippers kan en mag je wel gebruiken

Je kunt in principe elk soort knipperlicht op je motor bouwen, als je goed zichtbaar bent zal geen agent daar over klagen (uitzonderingen daar gelaten).
LED knippers zullen in combinatie met een weerstandje moeten.
Gewone gloeilamp knippers zul je zo op je originele draden kunnen plaatsen.
Er is inderdaad een regel van 30 of 35 cm wat TUSSEN beide knipperlichten moet zitten. kijk er niet te veel naar, ik heb ze aan de achterkant ter breedte van mijn kentekenplaat.

En een LED achterlicht met geïntegreerde knippers vindt ik geen succes, is niet goedgekeurd en je ziet er geen porum van.
 
Laatst bewerkt:
Officieel mag je alle knippers monteren waar een E-keur op zit zolang ze maar op de voorgeschreven hoogte en breedte zitten (wat dat is moet je even opzoeken).
In de praktijk kan je alle knippers monteren zolang ze maar werken en goed zichtbaar zijn... tot ze de APK er toch door drukken en dan denk ik dat het nog niet zoveel uit zal maken zolang alles maar goed werkt en op de voorgeschreven plek zit.
 
ik heb ook led knippers in verlichting verwerkt en dat is zeer duidelijk zowel overdag als snachts weet niet of er e keurmerk op zit. is trouwens een r6 van 2006.

groetz.
 
Terug
Bovenaan Onderaan