Benzine verbruik

Henrry

Rookie
3 aug 2002
3
0
Breda
Kan iemand mij vertellen of bepaalde merken motoren bekend staan om hun hoge of lage benzine verbruik? Wat zijn zuinige motoren en wat zijn zuipers?
 
Ducati´s zijn in iedergeval wat betreft benzine gebruik zuinig
Ik heb pas een test gelezen van een 998 die verbruikte 5,62 l op 100 kilometer
Jaja ik weet het sommige mensen hier op het forum beginnen nu te zeiken over andere kosten maar we hdden het hier over benzinegebruik
 
tja ze noemen het een motor het lijkt er misschien niet op maar had eerst een hondaatje nx250 met een top van 145 km/h maximum verbruik 1 op 22 minimum verbruik 1 op 33
nu een ducati monster 900 i.e. gemiddeld verbruik 1 op 18, laatst flink gejaagd veel 200 gereden (top 220) 230 km 14 liter :}
 
mijne rijdt gemiddels 1 op 12 maar 1 op 10 komt ook wel es voor.
1 op 14 heb ik zelfs nog nooit gehaald dus of ik rijd echt aggresief of die 25kw kit doet niet veel goeds wat dat betreft :(
 
Vmax 1 op 16 is haalbaar als je 80 rijd en dan heeeele lange stukken.
Maar 1 op 10 is meer normaal voor dat ding.
En als je em opvoert gaat ie richting 1 op 8 of meer.
 
mijn eertse motor: suzuki gn 250 haalde ik makkelijk 1 op 30 als het niet meer was.. maar ook 1 op 20 (rechterhand dus..)

nu met mijn suzuki savage haal ik gem. 1:17.5

Die gn 250 (die 1 op 30) reed rijdt zo zuinig omdat het
a) geen vermogen heeft
b) geen snelheid
c) geen accel.

Dus blijft er alleen maar zuinigheid over.
De suzuki savage is veel sneller en dat merk je ook in gebruik....je bent sneller geneigd om met je rechterhand te gaan spelen :)


Sandman
 
Ik sta gemiddeld om de 320 a 330 kilometer bij de pomp wat dus neerkomt op 1:20 / 1:21 niet slecht als je nagaat dat ik ook regelmatig aan het gassen ben (bijna elke dag)
Dus in mijn geval Thundercat rulezzzz
 
tja ze noemen het een motor het lijkt er misschien niet op maar had eerst een hondaatje nx250 met een top van 145 km/h maximum verbruik 1 op 22 minimum verbruik 1 op 33
nu een ducati monster 900 i.e. gemiddeld verbruik 1 op 18, laatst flink gejaagd veel 200 gereden (top 220) 230 km 14 liter :}

Hé, ik heb ook zo'n NX250 'brommer' voor woon/werk, volgas op de snelweg gebruikt hij 1 op 22 en gemiddeld zit ik (met rustige hand) op 1 op 36...

Mijn Fireblade liep origineel gemiddeld 1 op 14 en nu - 16 pk méér door een echte uitlaat en een Dynojet PowerCommanderIIIr - 1 op 17, als het moet met de knopjes op het zuinigst 1 op 22 bij constant 125 km/u (vakantie).
Da's pas na 335 km op reserve, wel lekker als je ver moet...

René :]
 
Hallo, heeft iedereen hier een NX250?? Ik ook, en rijdt inderdaad erg zuinig, maarja, met slechts 19kw moet ie het lef eens hebben om te gaan zuipen, maar goed. Je komt van A naar B. Al had ik 'm vandaag bijna verkocht. Ik heb btw een donkerblauwe en die is lekker het mooist :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan