KTM 990 SM, SM-R, SM-T en meer LC8 topic deel IV

Status
Niet open voor verdere reacties.
Iemand hier ervaring met een grotere hugger voor het achterwiel?

Ik heb een fenda extenda voor het voorwiel liggen, maar twijfel nog over "gewone" of carbon uitvoeringen, ook voor achteren ...

hugger_ktm_superduke_0507.jpg


Edit; lees net op het LC8 forum dat de ketting-geleiding een stuk minder is van die aftermarket huggers. Ik blijf voorlopig maar even bij alleen een fenda extenda van voren ...

alleen de schokdemper achter wordt bijzonder smerig zo ... kan nooit goed zijn lange termijn :N
 
Laatst bewerkt:
ErTachtig schreef op 20 september 2011 @ 22:54
alleen de schokdemper achter wordt bijzonder smerig zo ... kan nooit goed zijn lange termijn :N

Je hebt verschillende opties

http://www.twinshack.co.uk/prods/194.html

Hinterradabdeckung mit Kettenschutz [KTMHU004] - €149.90 : HF Carbon Parts Int.

http://shop.he-faserverbundwerkstoffe.de/de/KTM-Zubehoer-Teile/Sichtcarbon-Spritzschutz-Fender

Maar je kunt ook een fender extender van een honda vtx1800 op de standaard hugger maken
full
 
Laatst bewerkt:

Met HF Carbon heb ik contact, lijkt me de beste P/Q verhouding. Mijn vraag was eigenlijk om ervaringen met verschillende produkten.
Ik zie ook als bijkomend voordeel van deze dingen (t.o.v. die shock sock, ook leuk trouwens) dat de kettingbescherming wat langer is en dat scheelt weer kettingsmeer op de linkeruitlaat *O*

Ik zal vanavond eens kijken naar de precieze geleiding...
 
Laatst bewerkt:

Bedankt voor de tips. Ik stond net op het punt die van Twinshack te bestellen, maar die rekenen een absurd bedrag voor verzending. Ik ga voor de verlengde HF versie, zodra die weer op voorraad is.
 
Bedankt voor de tips. Ik stond net op het punt die van Twinshack te bestellen, maar die rekenen een absurd bedrag voor verzending. Ik ga voor de verlengde HF versie, zodra die weer op voorraad is.

Ik hoor graag de ervaringen.
Ik zit zit te dubben om vd winter wat carbon meuk te bestellen :)
 
Bedankt voor de tips. Ik stond net op het punt die van Twinshack te bestellen, maar die rekenen een absurd bedrag voor verzending.

Ik heb met hun ooit contact gehad hier over:



Hi William,
You can leave the shipping at 35 for Europe and we will charge the correct amount (we process the orders manually so charge for shipping when we do it and can change it when we receive your order)

Regards

Matt


Maar goed het blijft wazig
 
Laatst bewerkt:
Ik heb met hun ooit contact gehad hier over:

Hi William,
You can leave the shipping at 35 for Europe and we will charge the correct amount (we process the orders manually so charge for shipping when we do it and can change it when we receive your order)

Regards

Matt
Maar goed het blijft wazig

Dank je voor de info, maar ik kies toch maar voor de HF. Mede omdat zij ook een iets verlengde kettingkast hebben.
 
Ik heb contact met HF, om te vragen of ze ook een front fender kunnen maken die verlengd is, dus met een soort fenda extenda eraan vast, uit 1 stuk carbon. Dan heb ik mooi voor vóór en achter een oplossing uit hetzelfde mooie spul (grof carbon, lijkt blijkbaar op origineel KTM)

Zou iemand anders er ook interesse in hebben?

Verzendkosten zijn EUR 17,50, hoeveel je ook besteld 8-)
 
Laatst bewerkt:
Setje tweedehandse Akra's inclusief montage + mapping € 1.200... Helaas helaas nog geen geld :(


Da`s wel erg veel geld voor een 2dehands setje. Stond een tijd terug een gebruikte set op mp voor 600. Montage stelt niks voor, kan je goed zelf. Mapping is een paar minuten werk voor een dealer, of zelf doen via tuneecu.

Je kan ook een nieuw setje Leovince uitlaten kopen voor 450 euro, mischien iets minder licht en netjes afgewerkt vergeleken met die akra`s. Maar voor die prijs is er echt niks mis mee.
 
De RC8 handvatten zitten op mijn SMT! Paste perfect. ik was nu 23,50 kwijt ipv 127,- voor de originele voor de SMT. Morgen sturen in de Ardennen. Ben benieuwd hoe het rijd...
 
Ja inderdaad, deze tweedehands via de dealer, vandaar 1200 euro denk ik.

Wellicht dat ik ook voor de Leo's ga met de zwarte endcap.

Ben benieuwd op je een sm look kan realiseren en dan er reis de alu koffers van ktm of sw motech kan monteren zonder de uitlaat los te maken. Hetgeen sowieso moet bij de stoffen koffers als je een sm look wil.
 
Ja inderdaad, deze tweedehands via de dealer, vandaar 1200 euro denk ik.

Wellicht dat ik ook voor de Leo's ga met de zwarte endcap.

Ben benieuwd op je een sm look kan realiseren en dan er reis de alu koffers van ktm of sw motech kan monteren zonder de uitlaat los te maken. Hetgeen sowieso moet bij de stoffen koffers als je een sm look wil.


Je bent benieuwd of je op de SMT een SM look kan creëren ? Dat kan ! :Y
Ik heb het zelf -in navolging van een aantal anderen- ook gedaan, dit zijn de onderdelen die je nodig hebt :

6000508500001S - SILENCER/HANDLE HOLDER L/S 07 1
6000508600001S - SILENCER/HANDLE HOLDER R/S 07
54305068100 - DAMP. COMPONENT SILICONE GREY (2 stuks nodig)
62608042150 / 62608041150 - SUPPORT SIDECOVER RS / LS REAR 09
[edit : met dank aan Frenkie die me attent maakte op het ontbreken ervan in dit 'boodschappenlijstje" ] :
1 x 62605091100 THERMAL SHIELD R/S
1 x 62605090100 THERMAL SHIELD L/S

en vraag je dealer ook om bevestigingsmateriaal...!!
In elk geval deze weet ik :
HH COLLAR SCREW M8X35 TX40 0025080356 (4 stuks)


Ik was meen ik...iets van 60-70 euro kwijt alles bij elkaar, maar weet het niet precies meer.

Toen ik destijds Leo Vince's er op ging zetten (inmiddels zitten er Akra's op) heb ik gelijk de SM-achterkant transformatie maar gedaan (b)

Hier wat foto's :

Voor :
GroteFoto-7PBOHJSN-G.jpg


Tijdens :
GroteFoto-W4SCMYEZ-G.jpg


GroteFoto-DFXQ6GBZ-G.jpg


GroteFoto-EIAQIQ73-G.jpg


GroteFoto-RWZJ7X6V-G.jpg


Een van de SM bevestigingen :
GroteFoto-XP33WDJK-G.jpg


GroteFoto-RWMPCP6D-G.jpg


Een van de SM kappen :
GroteFoto-TXFMXCL4-G.jpg


Die kap zit met 'parkertjes' aan die SM bevestiging vast :
GroteFoto-EO7L7VW8-G.jpg


Na :
GroteFoto-JBCFCT47-G.jpg



Hoop dat je d'r wat aan hebt, in elk geval : succes !!
 
Laatst bewerkt:
@ 1961_Erik dat zijn nu nog eens antwoorden! Helemaal top, moet goedkomen dus!

Mijn vraag was inderdaad niet helemaal duidelijk. Wat ik eveneens bedoelde te vragen is:

Indien je een sm achterkant hebt, is het dan makkelijker om de beugels van de stoffen KTM tassen weer te monteren of de beugels van de aluminium koffers van KTM/trex?

Dit i.v.m. de tripjes die ik soms maak en meer wil gaan maken. Ik dacht gezien te hebben dat de beugels voor de aluminium koffers andere bevestigingspunten gebruiken dan de beugels van de stoffen koffers. Hetgeen wellicht makkelijker op en af te monteren is voor en na een reis(je) zonder de uitlaten weer los te moeten maken.

Ik ben benieuwd!

Wellicht tot straks bij de rit!
 
@ luniz95 wat is je email, heb interesse in de koffers. Eventueel voor enkel geld of wellicht voor mijn stoffen zijkoffers + geld.

Ik hoor het wel!
 
hey mensen, hoe is de najaarsrit geweest??
achteraf had ik beter mee kunnen gaan, ik was me gister aan het voorbereiden voor het beneluxkampioenschap mountainbike (vandaag in Zoetermeer), maar heb er niets van gebakken -O- Hoop dus dat jullie meer plezier hebben gehad!
 
hey mensen, hoe is de najaarsrit geweest??
achteraf had ik beter mee kunnen gaan, ik was me gister aan het voorbereiden voor het beneluxkampioenschap mountainbike (vandaag in Zoetermeer), maar heb er niets van gebakken -O- Hoop dus dat jullie meer plezier hebben gehad!

zonde om te horen dat het bij jou even tegen zit
bij ons was het natuurlijk super
zeker met het weer dat we hadden
oke beetje magere opkomst(zeker ten opzicht van de voorjaarsrit)
maar zeker een gezellige groep
zelfs de organizator van deze rit was ziek geworden
dus we waren met 6 motoren en een suzuki
en laat nou net die suzuki onderdelen verliezen })
en een erg mooie route
die ik zeker ga bewaren
voor de gene die hem nog op de mail willen hebben
laat maar wat horen dan stuur ik hem door
 
vanmiddag op de dijk bij schoonhoven zag ik een ktm 950/990 en een ktm superduke de pond afkomen richting vianen..

Iemand van hier??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan