KTM 990 SM, SM-R, SM-T en meer LC8 topic deel IV

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik vermoed dat het lc8 blok een hele grote grijns op je gezicht tovert en het er moeilijk af gaat.....
De mijne staat nu lekker warm en droog binnen en als ik er alleen al langs loop krijg ik al een grijns op mn smoel.
Veel succes met je zoektocht.....
 
Laatst bewerkt:
Ik vermoed dat het lc8 blok een hele grote grijns op je gezicht tovert en het er moeilijk af gaat.....
De mijne staat nu lekker warm en droog binnen en als ik er alleen al langs loop krijg ik al een grijns op mn smoel.
Veel succes met je zoektocht.....
Ik hoop het!
En dank je! *D
 
Ik ben helemaal verliefd geworden op het uiterlijk van de KTM 950 sm!
Maar ik weet helaas nog niet hoe het rijdt. Ik hoop dat het niet tegen gaat vallen! Want dan weet ik niet meer wat ik wil! Haha.
Je komt al van een 2 en 1 cilinder af, dus dat gedrag ben je al gewend.

En je mag wel een keer op mijn 950 rijden hoor, zie dat je in amsterdam woont?

Elke keer als ik op mijn ktm stap krijg ik weer een glimlach op mijn gezicht :9
 
Helemaal mee eens.

Weet trouwens iemand mooie vervangingsruitje voor een SMT te vinden?
Niet echt.
Deze zijn er nu:
10052410s.jpg

(links is touring ruit, midden is Givi, rechts is origineel).

maar zijn allemaal peop, kan ik uit ervaring melden.
Calsci verkoopt er ook een maar die is zo groot dat je net zo goed een dak op je motor kunt maken (http://www.calsci.com/motorcycleinfo/KTMSMTprod.html)
Palmer Products verkoopt ruiten en een verstelmechanisme (http://palmerproducts.auto.officelive.com/KTMSMT.aspx). De kleinste ruit heb ik geprobeerd (shit), de middelste is morgen aan de beurt. Nadeel: het ziet er NIET uit.
Daarom ben ik zelf wat aan het klussen (en dat gaat lukken).
 
Laatst bewerkt:
Hoi daar,

Hier een eerste berichtje van een nieuw forumlid. Als alles goed gaat ga ik volgende week een nieuwe SMT bestellen. Mijn vorige motor was een v-strom 650 dus het wordt toch wel een beetje anders haha. Deze heb ik vorige maand verkocht, na 5 jaar dienst, en ik was toe aan iets leukers voor mijn woon-werk en avond-weekend verkeer. Het is mijn standaard vervoermiddel, heb geen auto (mag hem af en toe lenen van mijn vriendin).
Ik heb proefgereden op de SMT, de Adventure en de Triumph 800, maar de SMT geeft me gemiddeld het meeste lol.
Ik zal nog moeten wachten tot januari maar ik voel me net een kind dat bijna jarig is haha.

Grtz.
 
-O- da's minder, toch niet opgelopen met de KTM?

Toch wel met de KTM , met de R1 nooit geen problemen gehad en rij een week met de KTM en raak , inleveren :( ze kwamen achter me aan met een nieuwe golf , en tsja ik net ff te ver doortrekken en dat vonden ze niet zo leuk blijkbaar }) , volgende keer beter in de spiegels kijken wat er achter me aan komt |(


Maar even wat anders , hoe bevalen de alu koffers op de KTM en zijn ze goed in te pakken en zo , wil er een set kopen voor op vakantie naar Noorwegen komend jaar :]
 
Toch wel met de KTM , met de R1 nooit geen problemen gehad en rij een week met de KTM en raak , inleveren ze kwamen achter me aan met een nieuwe golf , en tsja ik net ff te ver doortrekken en dat vonden ze niet zo leuk blijkbaar , volgende keer beter in de spiegels kijken wat er achter me aan komt

Tja KTM he.... Maar wat zuur |(

Noorwegen is dan wel weer een mooi vooruitzicht! Ik ben afgelopen zomer 14 dagen met de KTM naar Noorwegen geweest en ik kan je vertellen, het was top! *O* Zelf had ik nog de stoffen koffers en dat is geen aanrader, zeer beperkte ruimte! Ik heb nu de alu koffers en dat bevalt veel beter, voordeel (vind ik) is bijvoorbeeld dat je ze van boven kunt laden!

Met welke organisatie ga je, of ga je 'alleen'?
 
Ach het blijft balen maar dat risico zit er in als je keer aan het gas gaat hangen '(

Maar ga met zo als het nu lijkt met 2 man naar Noorwegen gaan ergens in juni / juli , nemen de tent mee en bij slecht weer zoeken we gewoon zo`n blokhut op . we blijven wel in het zuiden en gaan niet hoger dan Trondheim en denk dat ik dan ergens in augutus nog ff naar Oostenrijk ga :] met vrijuit of zo !
 
de mijne staat nu bijna een maand stil en zal wel tot maart duren voordat ik heb er weer uit haal '( .

Kou is niet erg, maar pekel en nattigheid ga ik niet opzoeken

Normaal rij ik door op de SM-T, maar ik heb een 530 exc gekocht eind september. En zit nu al 5 weken met een gebroken rug binnen :) (stomme hobby dat crossen)
Dus heb de SM-T voor de verandering op de winterstop zitten :) In maart pas weer rijden dus. Maar voor die tijd ga ik nog wel een rondje op de noppen of de honda denk ik. Die honda is al 2 jaar niet van zijn plek geweest :]
 
Toch wel met de KTM , met de R1 nooit geen problemen gehad en rij een week met de KTM en raak , inleveren :( ze kwamen achter me aan met een nieuwe golf , en tsja ik net ff te ver doortrekken en dat vonden ze niet zo leuk blijkbaar }) , volgende keer beter in de spiegels kijken wat er achter me aan komt |(


Maar even wat anders , hoe bevalen de alu koffers op de KTM en zijn ze goed in te pakken en zo , wil er een set kopen voor op vakantie naar Noorwegen komend jaar :]

De kunstof koffers bevallen mij zeer goed, inderdaad het bovenladen, dat deze ook hebben, is geweldig. Helemaal met kamperen, omdat je dan de koffers gewoon aan de motor kunt laten hangen en toch ff een paar sokken eruit kunt halen.
De kunstof koffers slijten bij heel sportief bochtenwerk iets harder dan kneesliders. :]
En als je je motor om laat duwen door een auto |( Blijft hij er mooi op liggen, dus verder geen schade *O* Schade aan de hoek van de koffer had ik immers al van de bochten.

De alu koffers zijn het bij mij niet geworden omdat deze zonder de binnentas niet waterdicht zijn (waren?) En bij de zwarte is er een set met de topkoffer.

full


Overigens cool dat je een SM-T hebt gekocht crazy :) Geinspireerd geraakt door mij en Kevjan? Of geheel in eigen beweging erop terecht gekomen? :9

Sucks wel dat je meteen je papiertje kwijt bent. Hooligan gedrag op een R1 is inderdaad minder opvallend.
 
Laatst bewerkt:
Het begin is er! :')
Ik mocht drie KTM's proberen! Hier rijd ik op de Duke 125
29cs3nn.jpg

En ook nog op de KTM 690 en de Superduke gereden! *O*
 
Ha die duke 125 heb ik ook geprobeerd. Leuk speelgoed, maar niet heel geschikt voor de snelweg. En een beetje duur en onpractisch vergeleken met een scooter.
 
Ha die duke 125 heb ik ook geprobeerd. Leuk speelgoed, maar niet heel geschikt voor de snelweg. En een beetje duur en onpractisch vergeleken met een scooter.
Haha, op de snelweg is dat wel afzien! :') Plat op de tank in de hoop dat je de 120 mag aantikken!
Maar door de dorpjes des te meer fun! Dik crossen en het stuurt als een fiets :}
 
Hoi daar,

Hier een eerste berichtje van een nieuw forumlid. Als alles goed gaat ga ik volgende week een nieuwe SMT bestellen. Mijn vorige motor was een v-strom 650 dus het wordt toch wel een beetje anders haha. Deze heb ik vorige maand verkocht, na 5 jaar dienst, en ik was toe aan iets leukers voor mijn woon-werk en avond-weekend verkeer. Het is mijn standaard vervoermiddel, heb geen auto (mag hem af en toe lenen van mijn vriendin).
Ik heb proefgereden op de SMT, de Adventure en de Triumph 800, maar de SMT geeft me gemiddeld het meeste lol.
Ik zal nog moeten wachten tot januari maar ik voel me net een kind dat bijna jarig is haha.

Grtz.

Nou welkom. Ik heb mijn SMT ook pas paar een maanden, maar die lol van de proefrit gaat gewoonweg door als je hem echt hebt. Hopen dat we de hete winter blijven houden zoals die nu gaat, want ik heb nog nooit zoveel gereden als deze 'winter'.
Wat voor kleur heb je genomen?
 
Iemand wel eens de schokbreker gedemonteerd van zijn 950SM? Ik wil hem wegbrengen voor een revisie. Ik heb de 2 grote imbussen zover losgedraaid als kan. Verder lijken deze imbussen er niet uit te komen. Maar er is nog geen beweging in de schokbreker te krijgen. Echt geweld heb ik niet gebruikt, maar had verwacht dat hij aan de onderkant los zou komen. De achterkant hangt aan de swingarm in de lucht en het achterwiel is gedemonteerd.

Snap dus niet echt waarom hij niet los "valt".

Iemand?
 
Iemand wel eens de schokbreker gedemonteerd van zijn 950SM? Ik wil hem wegbrengen voor een revisie. Ik heb de 2 grote imbussen zover losgedraaid als kan. Verder lijken deze imbussen er niet uit te komen. Maar er is nog geen beweging in de schokbreker te krijgen. Echt geweld heb ik niet gebruikt, maar had verwacht dat hij aan de onderkant los zou komen. De achterkant hangt aan de swingarm in de lucht en het achterwiel is gedemonteerd.

Snap dus niet echt waarom hij niet los "valt".

Iemand?

Heb je al geprobeerd om hem uit en aan te zetten?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan