Yamaha YZF-R6 2003 25KW???

2Dads

MF'er
16 mei 2012
102
0
Almere
Ik ben opzoek naar mijn eerste motor.

En ja helaas is ook voor mij de 25KW verplicht.

Nu ben ik opzoek naar een leuke motor om mee te beginnen, en heb ik een
R6 op het ook uit 2003.

Heeft iemand ervaring??

Is het een beetje te doen om hem te begrenzen etc..etc..

Ik twijfel nog wel tussen een CBR 600RR en een YZF R6


Maar de voorkeur gaat toch wel richting de YZF R6

 
Laatst bewerkt:
Ligt eraan hoe je hem wilt laten begrenzen? Cdi kastje of op de gas hendel?

Begrenzen kan je altijd laten doen. Of het op kenteken 25 kw kan durft ik niet te zeggen.
Dat moet je even informeren bij de dealer.

Suc6! :)
 
Heb het even nagevraagd en het zal niet op kenteken worden maar met een uitdraai.
Maar ik heb begrepen dat de politie dat redelijk goedkeurd. De dealer rekent er €250,- voor maar dan is het wel gedaan. En eerlijk gezegd hoop ik met een cdi. want op de gashendel.. tsja daar hoor ik ook niet iedereen even enthausiast over praten..

Thnx ;)
 
De politie keurt dat helemaal niet goed, maar KAN het door de vingers zien. Er zijn al een aantal MF-ers geweest die er een boete voor kregen. Er bestaat geen 25kW CDI voor de R6.
Je kan ook gewoon wat anders kopen om op te leren rijden en dan na 2 jaar een R6 of R1 kopen.
 
Ik haak even in op dit topic aangezien het bij mij ook om een Yamaha gaat, alleen dan de Fazer 600. Ook bouwjaar 2003. Kan deze wel compleet legaal op 25kw gezet worden?
 
Heb het even nagevraagd en het zal niet op kenteken worden maar met een uitdraai.
Maar ik heb begrepen dat de politie dat redelijk goedkeurd. De dealer rekent er €250,- voor maar dan is het wel gedaan. En eerlijk gezegd hoop ik met een cdi. want op de gashendel.. tsja daar hoor ik ook niet iedereen even enthausiast over praten..

Thnx ;)

Ik heb mijn cbr600f op het gas begrenst, is prima en wen je snel genoeg aan.
 
Heb het even nagevraagd en het zal niet op kenteken worden maar met een uitdraai.
Maar ik heb begrepen dat de politie dat redelijk goedkeurd. De dealer rekent er €250,- voor maar dan is het wel gedaan. En eerlijk gezegd hoop ik met een cdi. want op de gashendel.. tsja daar hoor ik ook niet iedereen even enthausiast over praten..

Thnx ;)

Ik heb hem zelf ook op het gas laten begrenzen.

Ben nog geen politie tegen gekomen maar ik denk dat het ongeveer fifty/fifty kans is dat ze gaan zeuren. Het blijft altijd een risico maar snap ook niet dat ze het zo moeilijk maken om sommige motoren op 25 kw op kenteken te krijgen.
 
Ik ga de gok gewoon wagen haahaa! En ja het gas.. ja dat zal wel wennen zo lees ik ook in andere topic's..

iig. bedankt voor de reacties..

Ik zal gewoon aardig doen tegen ome agent en er het beste van hopen.. iemand enig idee naar het kostenplaatje wat betreft de boete??
 
Ik ga de gok gewoon wagen haahaa! En ja het gas.. ja dat zal wel wennen zo lees ik ook in andere topic's..

iig. bedankt voor de reacties..

Ik zal gewoon aardig doen tegen ome agent en er het beste van hopen.. iemand enig idee naar het kostenplaatje wat betreft de boete??

Ik weet niet wat het boete bedrag zal zijn. Zal sowieso +300 euro zijn.. je rijd volgens hun zonder geldig kenteken bewijs.
 
€330 voor het rijden met de verkeerde categorie.
De politie doet er niet moeilijk over. En ik ken niemand die er ooit problemen mee heeft gehad.
 
De problemen met de politie lijkt mij het probleem niet. Als je een aanrijding o.i.d. krijgt, dan kan je verzekering zich altijd terugtrekken, als je motor niet 25kW op kenteken staat.
 
Ik weet niet wat het boete bedrag zal zijn. Zal sowieso +300 euro zijn.. je rijd volgens hun zonder geldig kenteken bewijs.

Je rijd niet zonder geldig kentekenbewijs hoor. Je hebt alleen géén geldig rijbewijs voor de betreffende categorie omdat de motorfiets volgens het kenteken een slordige 90 PK tevéél levert (in geval van een R6). Je rijd dus in feite gewoon ZONDER rijbewijs.

Beetje hetzelfde als dat je met een "C" rijbewijs ook géén autobus mag besturen (categorie D), terwijl die apparaten wél dezelfde motoren gebruiken en 't zelfde formaat hebben.
 
Laatst bewerkt:
Je rijd niet zonder geldig kentekenbewijs hoor. Je hebt alleen géén geldig rijbewijs voor de betreffende categorie omdat de motorfiets volgens het kenteken een slordige 90 PK tevéél levert (in geval van een R6). Je rijd dus in feite gewoon ZONDER rijbewijs.

Beetje hetzelfde als dat je met een "C" rijbewijs ook géén autobus mag besturen (categorie D), terwijl die apparaten wél dezelfde motoren gebruiken en 't zelfde formaat hebben.

Bedankt voor de correctie!

Krijg je voor het kenteken bewijs dan geen boete? Want dat klopt eigenlijk ook niet.
 
De problemen met de politie lijkt mij het probleem niet. Als je een aanrijding o.i.d. krijgt, dan kan je verzekering zich altijd terugtrekken, als je motor niet 25kW op kenteken staat.

Als je je motor bij knmv verzekerd vragen ze om een 25kw uitdraai. Die moet je in scannen op je pc en via de mail versturen. Dan is er geen enkel probleem bij een aanrijding. Of er moet natuurlijk (gesjoemeld?) zijn met de kw,s.
 
Als je je motor bij knmv verzekerd vragen ze om een 25kw uitdraai. Die moet je in scannen op je pc en via de mail versturen. Dan is er geen enkel probleem bij een aanrijding. Of er moet natuurlijk (gesjoemeld?) zijn met de kw,s.

Als de KNMV genoegen neemt met een uitdraai van het vermogen dan zit je verzekeringstechnisch redelijk "safe" op het moment van afsluiten (ook al is zo'n uitdraai maar een momentopname). Het kenteken van de fiets vermeldt iets anders op het moment van een aanrijding in de meeste gevallen dus voor de wet rijd je zónder geldig rijbewijs.

De grote vraag: Aan wiens kant schaart de verzekeraar zich op dát moment?

[edit]Laat ik 't duidelijker stellen: Als er alleen wat materiële schade is, wat doen ze? En wat gebeurd er als er iemand levenslang onderhouden mag gaan worden......[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Als de KNMV genoegen neemt met een uitdraai van het vermogen dan zit je verzekeringstechnisch redelijk "safe" op het moment van afsluiten (ook al is zo'n uitdraai maar een momentopname). Het kenteken van de fiets vermeldt iets anders op het moment van een aanrijding in de meeste gevallen dus voor de wet rijd je zónder geldig rijbewijs.

De grote vraag: Aan wiens kant schaart de verzekeraar zich op dát moment?

[edit]Laat ik 't duidelijker stellen: Als er alleen wat materiële schade is, wat doen ze? En wat gebeurd er als er iemand levenslang onderhouden mag gaan worden......[/edit]

Het blijft lastig, ze kunnen je altijd een oor aan naaien. Nou heb ik nog geen slechte verhalen over het verzekeren bij KNMV gehoord, ook niet over 25 kw. Hopelijk maak ik het vet gedrukte nooit mee :X .
 
't is niet lastig. Voor een verzekeraar is het héél gemakkelijk om op dat moment een contract te ontbinden omdat de verzekeringnemer (jij, dus) zich niet aan de afspraken gehouden heeft.

Klinkt "cru".... Maar da's de werkelijkheid.
 
Oke ten eerste. UTFS! 399000000 duizend keer dezelfde vraag, 3899990000 duizend keer hetzelfde antwoord

Waarom wil iedereen door illegale constructies toch een r6 kopen? Uiteindelijk beh jij degene die genaaid wird. Is het niet door de verzekering dan is het wek door de politie
 
Oke ten eerste. UTFS! 399000000 duizend keer dezelfde vraag, 3899990000 duizend keer hetzelfde antwoord

Waarom wil iedereen door illegale constructies toch een r6 kopen? Uiteindelijk beh jij degene die genaaid wird. Is het niet door de verzekering dan is het wek door de politie

Omdat mensen graag hun betaalbare droom motor willen rijden. En ze het risico accepteren.
 
Ik zou pas die droommotor kopen als ik vol vermogen mocht rijden.
Heb je een snel uitziende motor en heeft ie maar 34pk ipv 120pk. ;)
Maargoed je kan dus idd ook met die R6 25kW beginnen en na 2 jaar een R1 kopen.
 
Ik heb eerder uitvoerig contact gehad met die verzekeringsclub van de KNMV.
Zij wilden mij zwart op wit geven, dat als ik een uitdraai had van een motor waarvoor geen 25kW op het kenteken gezet kon worden, dat zij zich i.g.v. ongeluk niet terug zouden trekken wat betreft aansprakelijkheid en verhalen van de kosten.

Als je dat nu gewoon van te voren regelt, en zorgt dat je altijd je verzekeringspapieren waarop staat dat het 25kW is + je uitdraai van de bank waarop staat dat die 25kW is naar je verzekeraar hebt gemaild + bij je op zak hebt. Dan is de kans dat je genaaid wordt terug gebracht naar nihil, dat het problemen oplevert.
Tuurlijk kun je altijd een ongestelde agente tegen komen, of een agent who's just not getting any, en alsnog genaaid worden maarja.

Kortom, zal wel niet zo'n probleem opleveren, maar de kans op een boete blijft aanwezig.

Overigens, op gas begrenzen. Heb ik ook op m'n cbr600f, werkt uitstekend en was nog de voordeligste optie ook (150 euro). Dat je niet zoveel slag hebt maakt toch geen zak uit, omdat je toch niet meer vermogen krijgt als je wel meer slag hebt.
 
Ik heb eerder uitvoerig contact gehad met die verzekeringsclub van de KNMV.
Zij wilden mij zwart op wit geven, dat als ik een uitdraai had van een motor waarvoor geen 25kW op het kenteken gezet kon worden, dat zij zich i.g.v. ongeluk niet terug zouden trekken wat betreft aansprakelijkheid en verhalen van de kosten.

Als je dat nu gewoon van te voren regelt, en zorgt dat je altijd je verzekeringspapieren waarop staat dat het 25kW is + je uitdraai van de bank waarop staat dat die 25kW is naar je verzekeraar hebt gemaild + bij je op zak hebt. Dan is de kans dat je genaaid wordt terug gebracht naar nihil, dat het problemen oplevert.
Tuurlijk kun je altijd een ongestelde agente tegen komen, of een agent who's just not getting any, en alsnog genaaid worden maarja.

Kortom, zal wel niet zo'n probleem opleveren, maar de kans op een boete blijft aanwezig.

Overigens, op gas begrenzen. Heb ik ook op m'n cbr600f, werkt uitstekend en was nog de voordeligste optie ook (150 euro). Dat je niet zoveel slag hebt maakt toch geen zak uit, omdat je toch niet meer vermogen krijgt als je wel meer slag hebt.


Daar worden we vrolijk van!
 
Bedankt voor de nuttige tips.

Het is zeker wel een idee om zoiets zwart op wit te zetten door de verzekering en ja dan alle papieren bij het kentekenbewijs stoppen.. En ja dan hopen dat de agent een vlinke beurt heeft gehad de avond ervoor, en anders ja dan is het nogal zuur.. heel zuur.

Maar vooralsnog niemand gesproken die het ooit is overkomen.
en ik denk dat als je alle gegevens netjes kan overhandigen dat ze wel zoiets zullen hebben van ooh nou alles is netjes op orde. We vinden het goed.!
 
Terug
Bovenaan Onderaan