Het big-ass Bandit topic deel 31!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou ik heb alles gecontroleerd. Alle veertjes bleken goed te zitten alleen merkte ik wel dit rubber op [afbeelding]
Ik herinnerde me wel dat er 1 rubber beetje "gevouwen" was, maar kan dit het hele probleem van slecht oppakken zijn? Hij lijkt wel gewoon goed af te dichten!
Hmm het zou kunnen dat hij 'klem' zat na het monteren en daardoor niet genoeg bewegingsvrijheid heeft (gehad). Proberen of het nu weg is :P
Ik moet zoiezo nog even langs de onderdelenboer voor grotere sproeiers (ivm uitlaat), misschien dat dat het ook oplost!
Ik denk het niet, maar 2 maatjes groter zal sowieso geen kwaad kunnen :)
 
Aangezien deel 1 al bestond (kan hier gevonden worden) en ik het vandaag heb afgemaakt toch ook nog even deel 2 van de gear indicator how to.

Je moet dus de gear sensor van een GS1100 hebben. Die van een 1000 past niet, weet ik toevallig. De wissel je doodeenvoudig om met die van je Bandit, dat stukje is plug-en-play.

2012-05-17%2015.01.24.jpg


Op bovenstaande foto is de linker opnemer van de Bandit. De kleine stip is voor de neutraal, waarnaast de 2 en 3 zitten. Op die van de GS1100 kun je duidelijk zien dat er 7 stippen zitten... De neutraal en 6 versnellingen, da's er zelfs 1 meer dan wij nodig hebben. Let op het rubber ringetje onder de opnemer, die moet er wel bijven zitten anders krijg je olielekkage. Standaard komt de opnemer met een grote plastic hoes om alle kabels heen. Begrijpelijk, maar die zit ons in de weg omdat we de neutraaldraad (blauw) een andere kant op moeten leiden (richting buddy, de rest naar de tellers). Er af knippen dus. Vervolgens schat je even in vanaf welk punt je de neutraalkabel aftakt van de anderen, en als je dat weet wikkel je het zooitje in voor praktische en esthetische redenen.

2012-05-17%2015.17.29.jpg

2012-05-17%2015.22.58.jpg


Om de blauwe kabel heb ik een stuk heatshrink gedaan, dat was makkelijker dan weer met de isolatietape in de weer voor 1 kutkabeltje :+ Zoals je ziet heb ik de stekkers van de GS1100 afgeknipt, en de neutraalstekker van de Bandit er weer op gesoldeerd. De gear kabels krijgen allemaal losse stekkertjes, ik heb niet zulke mooie 3x2 blokjes liggen -O-

2012-05-17%2015.29.47.jpg


De sensor kun je nu plaatsen, neutraaldraadje naar achteren en daarna het tandwielkapje er weer op. Mocht je er bij het loshalen achter zijn gekomen dat je ook een stekker met rood/groene draad heb losgehaald... dat klopt. Die komt tevens niet meer vast. Als je het echt wilt kun je de kabels van de 2/3 doorlussen hiernaartoe, maar daar is geen reden voor. Dit is de zogeheten wheelie-wire, die vaak losgehaald wordt omdat deze de ontstekingstiming vertraagd in de 2/3 vanwege geluids eisen, wat slecht zou zijn voor prestaties. Je merkt er erg weinig van, if anything. Los, vast, jouw feestje. De neutraaldraad moet wel vast, anders krijg je issues. De gear kabels kun je je koppelingsleiding/kabel laten volgen, achter het luchtfilterkapje langs naar boven (ziet niemand er meer iets van). Netjes gedaan kun je het gewoon tot zo ver wegwerken allemaal:

2012-05-17%2015.58.29.jpg


Nu sluit je de gear kabels aan aan de juiste LED kabel vanaf je teller, dit is allemaal individueel geneuzel en ik heb de kleurcodes er niet bij gezocht, dus het is even klooien welk kabeltje bij welke hoort.

2012-05-17%2015.49.32.jpg


Dan nog alles isoleren (individueel, daarna samen) en wegwerken.

2012-05-17%2015.58.24.jpg


Nu moet ie werken! De mijne wel in ieder geval :+

Zie hier.


Succes!
 
Aangezien deel 1 al bestond (kan hier gevonden worden) en ik het vandaag heb afgemaakt toch ook nog even deel 2 van de gear indicator how to.

Netjes :)

Ga ik binnenkort ook maar eens aan beginnen 8-)

Je zegt trouwens dat je de neutraal kabel los hebt gehaald van de rest en de stekker van de bandit over hebt gezet enzo?? Ik dacht juist te zien bij mijn sensor die ik heb liggen deze al los is?
 
Hmm het zou kunnen dat hij 'klem' zat na het monteren en daardoor niet genoeg bewegingsvrijheid heeft (gehad). Proberen of het nu weg is :PIk denk het niet, maar 2 maatjes groter zal sowieso geen kwaad kunnen :)

Heb het al geprobeerd maar heb nog steeds een soort van gestotter. Wat ik wel merk is dat het met een koude motor veel erger is dan een goed warme! Weet niet of daar nog een oplossing in zit?

De sproeiermaat wordt dan 100 en 102?
 
Heb het al geprobeerd maar heb nog steeds een soort van gestotter. Wat ik wel merk is dat het met een koude motor veel erger is dan een goed warme! Weet niet of daar nog een oplossing in zit?

De sproeiermaat wordt dan 100 en 102?

Als het met koude motor erger is (choke uit gemeten) dan staat hij te arm inderdaad. Dan kan je sproeier zeker helpen. MAar was het in het boven gebied of midden gebied?
 
Midden geloof ik, maar ook daar hebben je sproeiers wel iets effect. Desalwelteplus moet je dan eigenlijk naar je naalden kijken, die standaard niet verstelbaar zijn... Je kunt er wel ringetjes onder stapelen maar is ook niet echt ideaal...
 
Midden geloof ik, maar ook daar hebben je sproeiers wel iets effect. Desalwelteplus moet je dan eigenlijk naar je naalden kijken, die standaard niet verstelbaar zijn... Je kunt er wel ringetjes onder stapelen maar is ook niet echt ideaal...

Njaa, 1 ringetje kan al een hoop verschil maken. Bij mn 1200 hielp dat met mn mooie ebay demper al best wel, liep er al stuk lekkerder door. Met 1 of 2 ringetjes komt hij denk ik al een eind. Zo erg kan de afstelling ook weer niet zijn lijkt me.
 
Laatst bewerkt:
Net even gemerkt wat het verschil in bandenspanning doet met het rijgedrag. Weer zo'n "wtf, zo kan het dus ook" momentje :P . Voor en achter 0,5-0,6 bar erbij (nu op zo'n 2,9 bar) gedaan, stuurt nog beter dan ooit!
 
Goedenavond mede-bandieten :p

Vorige week heb ik een Leovince sbk uitlaat gekocht, moet er echter nog een linkpijp voor maken.
Wat is de gebruikelijk diameter van de linkpijp bij sportdempers?

Bij voorbaat dank ;)
 
Net even gemerkt wat het verschil in bandenspanning doet met het rijgedrag. Weer zo'n "wtf, zo kan het dus ook" momentje :P . Voor en achter 0,5-0,6 bar erbij (nu op zo'n 2,9 bar) gedaan, stuurt nog beter dan ooit!

Je hebt voor ook 2,9??

Het is gebruikelijker om voor wat zachter te hebben. Ik rij met 2.5 voor en 2.8 achter meestal
 
Goedenavond mede-bandieten :p

Vorige week heb ik een Leovince sbk uitlaat gekocht, moet er echter nog een linkpijp voor maken.
Wat is de gebruikelijk diameter van de linkpijp bij sportdempers?

Bij voorbaat dank ;)
Wat past... Die Leo's hebben ook allemaal een ander aansluitdiameter, dus zul je even op moeten meten. Ik geloof dat de aansluiting op de linkpijp het meest gebaat is bij 56mm, anders krijg je een idioot dikke pakking.
 
Je hebt voor ook 2,9??

Het is gebruikelijker om voor wat zachter te hebben. Ik rij met 2.5 voor en 2.8 achter meestal
2.4/2.8, maar ander type banden. Met Michelins reed ik met 2.3/2.5 omdat ze anders veel te licht gingen sturen :+

Maar inderdaad, voorkant is iets lichter (met berijder er op) en daarom de spanning wat lager, anders wordt het nogal oncomfortabel en stuiterig en zo. Maar goed, Michelins zijn van zich behoorlijk comfortabel (niet? Probeer m'n Sportsmarts maar eens op een klinkerweg :+ ).
 
Ik krijg net te horen dat het empirische deel van m'n scriptie niet eerder dan morgenochtend wordt -O-


+: Dan heb ik nu dus tijd over, ik kan verder niets doen eventjes.
+: Dan race ik nu naar de bouwmarkt om een fatsoenlijke manier te verzinnen om m'n verstralers op te hangen, wat ik nu heb dat is em niet :+
-: Dat wordt nachtwerk om scriptievertraging in te halen :+
 
Laatst bewerkt:
2.4/2.8, maar ander type banden. Met Michelins reed ik met 2.3/2.5 omdat ze anders veel te licht gingen sturen :+

Maar inderdaad, voorkant is iets lichter (met berijder er op) en daarom de spanning wat lager, anders wordt het nogal oncomfortabel en stuiterig en zo. Maar goed, Michelins zijn van zich behoorlijk comfortabel (niet? Probeer m'n Sportsmarts maar eens op een klinkerweg :+ ).

Haha, ja merkte wel al verschil ook met die banden inderdaad toen ik even rondje deed. Eigenlijk apart dat jou motor daardoor naar mn gevoel totaal anders rijdt :P

Ben benieuwd hoe het bij mij gaat worden als er weer dunlops onder gaan.
 
Ik krijg net te horen dat het empirische deel van m'n scriptie niet eerder dan morgenochtend wordt -O-


+: Dan heb ik nu dus tijd over, ik kan verder niets doen eventjes.
+: Dan race ik nu naar de bouwmarkt om een fatsoenlijke manier te verzinnen om m'n verstralers op te hangen, wat ik nu heb dat is em niet :+
-: Dat wordt nachtwerk om scriptievertraging in te halen :+

Dan kan je weer wheelies gaan oefenen *O*
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan