kleppen tikken + kleppen stellen Suzuki dr 400s

HCnijmegen89

MF'er
24 aug 2010
39
0
Hoensbroek
Hallo,

Ik heb mijn dr 400s recent opgeknapt en had na het monteren van alle onderdelen de motor gestart. Nu hoor ik de kleppen tikken tijdens stionair lopen en met rijden. Ik heb de stand van de kleppen gemeten en die staat op ongveer in 0.20 en uit 0.25. Nu heb ik van iemand hier op het forum een werkplaatsboek gekregen van een dr500 s. dat is dus een type groter als deze. Daarin staat dat de inlaat op 0.08 moet staan en uit 0.13. Dit leek me wat klein dus mijn vraag is of dat klopt en of het tikken aan de kleppen licht die te ruim staan?
 
AO Mark Freemantle:
info from workshop manual for checking valve clearance is as follows:
intake and exhaust valves must be checked and adjusted when piston is at Top Dead Centre – ENGINE COLD
Since it may be difficult to insert feeler gauge, clearance is adjusted by turning back the adjusting screw 1/8 turn (45 degree) after it contacts the valve.

bron:http://dr400.wordpress.com/contact/
 
:N , neu dan snap ik je wel. Ik dacht dat de DR400s t kleine broertje was van de DR500s, en dat er redelijk wat onderdelen uitwisselbaar zijn. Maar dan heb je helemaal niets aan die PDF. :X

toch wel een beetje. het heeft me behoorlijk geholpen met de demontage van mijn cilinder. Dat is allemaal ook perfect gegaan. De motor rijd nu na de nieuwe koppakking weer super. Ben er zelfs al eens en wonck (belgie) mee wezen crossen. Het enigste probleem nu is dat de motor nogal tikt. De tik blijft hetzelfde zoals stationair als in snelheid. Maar misschien dat het inderdaad bij het type motor hoort met dit bouwjaar.
 
AO Mark Freemantle:
info from workshop manual for checking valve clearance is as follows:
intake and exhaust valves must be checked and adjusted when piston is at Top Dead Centre – ENGINE COLD
Since it may be difficult to insert feeler gauge, clearance is adjusted by turning back the adjusting screw 1/8 turn (45 degree) after it contacts the valve.

bron:http://dr400.wordpress.com/contact/

Als ik het goed begrijp moet ik de kleppen dicht draaien en dan 45graden opendraaien?
 
De zuiger in BDP (arbeidsslag/beide kleppen gesloten) Moer klepstelbout lossen, klepstelbout aandraaien totdat deze net de klep raakt en dan idd 45 graden terug draaien.

Je zult wel hetzelfde bedoelen ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan