Grote Yamaha XT660Z Ténéré topic deel 10

Ténéré rit 2016

  • 3 April - Veluwe

    Stemmen: 2 11,8%
  • 3 april - Brabant

    Stemmen: 0 0,0%
  • 3 april - Geen voorkeur voor locatie

    Stemmen: 0 0,0%
  • 17 april - Veluwe

    Stemmen: 1 5,9%
  • 17 april - Brabant

    Stemmen: 6 35,3%
  • 17 april - Geen voorkeur voor locatie

    Stemmen: 4 23,5%
  • Ik kan altijd!

    Stemmen: 4 23,5%

  • Totaal aantal stemmers
    17
Status
Niet open voor verdere reacties.
Voor de geïnteresseerden, hieronder de routes, ideaal voor een weekend. +- 250 km per route, weinig rechtdoor.

Tussen Durbuy en La Roche hebben we ff een jumpke geplaceerd.

[afbeelding]

Allan, je mag de haag wel eens scheren, 5 jaar geleden stond dat brugje er properder bij.

heb je ze niet toevallig gewoon in .gpx formaat ipv een uitgezoomd screenshot :P
 
full

full


U vraagt, wij draaien.
 
Laatst bewerkt:
Ah, voor het rijden mss niet slecht de routes nog eens op te kuisen.. Heb gemerkt dat er hier en daar wat foutjes inzitten (ala 100 m naar links, terug en dan blijkbaar de andere richting uit), was m'n eerste gps ervaring.
 
Ik rijd momenteel ook met de mitas e07 zeker geen slechte band alleen slijtage ligt wat hoog bij de mijne. Mijn bevinding is ook dat hij overal een goede grip score heeft. Even een andere vraag ik vertrek vrijdag op verlof en heb met de tent (5kg) enz... Tussen de 15a17 kg bagage mee. Moet ik nu iets veranderen aan de achtervering of niet?

@Hubertje mooie routes en foto's.

Ben juist gaan rijden met de moto volledig vol geladen zoals ik vrijdag vertrek nu blijkt het toch meer dan 15a17kg te zijn eerder 30kg nu zakt hij precies wat door vanachter hij staat op stand 5 iemand een suggestie ben nog niet zo thuis in de wereld van reizen met de motor en vering afregelen.
 
Even ter informatie: Hepco&Becker heeft nu ook een vast kofferrek voor de XT660Z Tenere, naast het sinds 2008 gevoerde Lock-It rek, wat je makkelijk kan demonteren. In de praktijk gebeurt dat bijna niet natuurlijk(althans bij mij niet). Dus lijkt mij zo'n vast rek degelijker en betrouwbaarder. Hoewel ik geen negatieve ervaringen heb met het H&B systeem(heeft me zelfs bij een motorongeluk voor meer schade behoed!), zou ik toch dat vaste rek nemen als ik nu zou moeten kiezen. Is ook te gebruiken met softluggage tassen naast natuurlijk de hard cases van H&B..
full
 
Ben juist gaan rijden met de moto volledig vol geladen zoals ik vrijdag vertrek nu blijkt het toch meer dan 15a17kg te zijn eerder 30kg nu zakt hij precies wat door vanachter hij staat op stand 5 iemand een suggestie ben nog niet zo thuis in de wereld van reizen met de motor en vering afregelen.
1. Zet de motor zonder bagage op de zijstandaard.
2. Meet de hoogte tussen de kentekenplaat en de grond (verticaal).
3. Laad de bagage op de motor. De hoogte is nu minder.
4. Verhoog de veervoorspanning totdat de hoogte met bagage gelijk is aan stap 2.
 
1. Zet de motor zonder bagage op de zijstandaard.
2. Meet de hoogte tussen de kentekenplaat en de grond (verticaal).
3. Laad de bagage op de motor. De hoogte is nu minder.
4. Verhoog de veervoorspanning totdat de hoogte met bagage gelijk is aan stap 2.

Ok thx ja lijkt mss een beginners vraag maar dat is het ook. Alvast merci voor de hulp.
 
Even ter informatie: Hepco&Becker heeft nu ook een vast kofferrek voor de XT660Z Tenere, naast het sinds 2008 gevoerde Lock-It rek, wat je makkelijk kan demonteren. In de praktijk gebeurt dat bijna niet natuurlijk(althans bij mij niet). Dus lijkt mij zo'n vast rek degelijker en betrouwbaarder. Hoewel ik geen negatieve ervaringen heb met het H&B systeem(heeft me zelfs bij een motorongeluk voor meer schade behoed!), zou ik toch dat vaste rek nemen als ik nu zou moeten kiezen. Is ook te gebruiken met softluggage tassen naast natuurlijk de hard cases van H&B..[afbeelding]
Ik haal het rek er in de praktijk ook nooit af, dus een vast rek is niet zo gek.
 
Beste mensen. (ook) ik werd helemaal gek van het lawaai dat bij het balhoofd van de xt660z vandaan komt. Na lang puzzelen, zagen, buigen, opnieuw zagen en .....tig keer aanpassen heb ik nu een spoiler die voor meer dan de helft de resonantie (gebonk en geklapper) opheft. Het komt de koeling ook ten goede want er gaat nu meer lucht door de radiateur.

Deze i.c.m. een paar goede oordoppen hebben ervoor gezorgd dat ik nu de beste motor heb die er (met kleine aanpassing) te koop is ;)

full


full


De spoiler is gemaakt van onbreekbaar polycarbonaat van 4 mm dik. Hij komt op de plaats van die lelijke trekhaak. Tegen kostprijs (45 Euro) kun je de xt660z_spoiler bij mij bestellen door een pb te sturen.

p.s. dat vogelschroot heb ik ook geprobeerd. Het zag er niet alleen lelijk uit, het hielp ook geen m*#r.
 
Laatst bewerkt:
Beste mensen. (ook) ik werd helemaal gek van het lawaai dat bij het balhoofd van de xt660z vandaan komt. Na lang puzzelen, zagen, buigen, opnieuw zagen en .....tig keer aanpassen heb ik nu een spoiler die voor meer dan de helft de resonantie (gebonk en geklapper) opheft. Het komt de koeling ook ten goede want er gaat nu meer lucht door de radiateur.

Deze i.c.m. een paar goede oordoppen hebben ervoor gezorgd dat ik nu de beste motor heb die er (met kleine aanpassing) te koop is ;)

[afbeelding]

[afbeelding]

De spoiler is gemaakt van onbreekbaar polycarbonaat van 4 mm dik. Hij komt op de plaats van die lelijke trekhaak. Tegen kostprijs (45 Euro) kun je de xt660z_spoiler bij mij bestellen door een pb te sturen.

p.s. dat vogelschroot heb ik ook geprobeerd. Het zag er niet alleen lelijk uit, het hielp ook geen m*#r.

Ziet er netjes uit, gaat alleen helaas bij mij niet meer werken. Daar loopt mijn remleiding en daar zitten mijn LED spotjes
N_dqdaDYfmZRcPTITTKgMJDxSYw2HrXYBcs3gqDVGVM=w1624-h913-no


ook heb ik een ander t-stuk
 
Laatst bewerkt:
Beste mensen. (ook) ik werd helemaal gek van het lawaai dat bij het balhoofd van de xt660z vandaan komt. Na lang puzzelen, zagen, buigen, opnieuw zagen en .....tig keer aanpassen heb ik nu een spoiler die voor meer dan de helft de resonantie (gebonk en geklapper) opheft. Het komt de koeling ook ten goede want er gaat nu meer lucht door de radiateur.

Deze i.c.m. een paar goede oordoppen hebben ervoor gezorgd dat ik nu de beste motor heb die er (met kleine aanpassing) te koop is ;)


De spoiler is gemaakt van onbreekbaar polycarbonaat van 4 mm dik. Hij komt op de plaats van die lelijke trekhaak. Tegen kostprijs (45 Euro) kun je de xt660z_spoiler bij mij bestellen door een pb te sturen.

p.s. dat vogelschroot heb ik ook geprobeerd. Het zag er niet alleen lelijk uit, het hielp ook geen m*#r.

Ik heb gewoon deze :+

LEO_VINCE_OVAL_EVOII_ALUMINIUM__YAMAHA_XT660_Z_TENERE_2008_on_13472.jpeg
 
Vandaag ook de mitas e07 er af laten halen was versleten na +-5000km nu deze eens testen de Metzeler Karoo 3. Ik vertrek vrijdag voor 2400km eens benieuwd hoe ze er gaan uitzien als ik terug ben want is jammer genoeg asfalt omdat er iemand mee gaat met een bandit 650.
11892155_603483703123081_6326516330440192543_n.jpg

11924970_603483779789740_7083623009126578200_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
Best een aardig bandje, die Karoo 3. Ik had ze er vorig jaar naar Finland op. 3000 km naar startpunt Suomussalmi (groot deel binnendoor en offroad), 2500 km offroadrit voornamelijk gravel en daarna weer zo'n 1600 km rechtstreeks terug. Voor zat er nog genoeg op, achter liep op het rubber tussen de blokken. Voor Finland had ik geen spijt van de keuze, komen op steenachtige ondergrond goed tot hun recht en doen het op asfalt ook goed. Regen heb ik eigenlijk niet gehad dus daarover kan ik niet oordelen.
 
Wat een vreemd profiel.
Zie geen één blok die hetzelfde is.

Dat vond ik ook al. Maar na de reis een testen in de binnen banen wat het geeft.

Best een aardig bandje, die Karoo 3. Ik had ze er vorig jaar naar Finland op. 3000 km naar startpunt Suomussalmi (groot deel binnendoor en offroad), 2500 km offroadrit voornamelijk gravel en daarna weer zo'n 1600 km rechtstreeks terug. Voor zat er nog genoeg op, achter liep op het rubber tussen de blokken. Voor Finland had ik geen spijt van de keuze, komen op steenachtige ondergrond goed tot hun recht en doen het op asfalt ook goed. Regen heb ik eigenlijk niet gehad dus daarover kan ik niet oordelen.

Dat valt nog goed mee over de 7000km dat haalde ik niet met de mitas.
Ja op de asfalt doen ze het goed juist 100km meegereden en ondanks de grote afstand tussen de noppen nog goede grip.
 
Ik ben wel benieuwd hoe ze het doen op nat asfalt, vaak toch iets waar dit soort banden niet zo in uitblinken.
Ziet er wel apart uit.
Ben benieuwd hoe ze het zullen doen.

Nieuwe bandjes proberen is altijd leuk.

Zo'n E07 lijkt me ook wel wat, of de MEFO Explorer.
DSCF3317.jpg


mefosuperexplorer.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik wilde gaan reageren met; da's geen mefo maar een heidenau K60! Zie net dat er explorer op de zijkant staat. 1 v/d 2 fabrikanten heeft dat profiel gewoon nagemaakt dus.

Heidenau K60.
img-20121102-00461.jpg



Mijn K60's zijn inmiddels ook wel kaal na ongeveer 20.000km. Denk dat het gewoon weer dezelfde worden.
 
Laatst bewerkt:
Zeg, dat is geen Ténéré! :+
BMW?


Welke straf staat hier trouwens op?
94127809t.jpg
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan