Zwitserland: vignet nodig voor de motor ?

Goudlokje

MF veteraan
27 mei 2004
8.882
107
Randstad
Ik vertrek morgen naar Italië en zal daarbij Zwitserland doorkruisen. Ik weet dat je voor de auto een vignet nodig hebt, maar hoe zit dat met de motor :?

Mocht je een vignet nodig hebben, waar kan ik deze dan het beste kopen?
Bij de ANWB kopen (indien mogelijk) lijkt me makkelijker dan in Zwitserland zelf kopen.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden :Y

Greetz, David
 
Heb je ook voor de motor nodig. Geldigheid: één jaar. Mits ze dat niet veranderd hebben. Heb je alleen nodig voor de snelweg. En is te krijgen bij de grens.
Veel plezier :]
 
Ik vertrek morgen naar Italië en zal daarbij Zwitserland doorkruisen. Ik weet dat je voor de auto een vignet nodig hebt, maar hoe zit dat met de motor :?

Mocht je een vignet nodig hebben, waar kan ik deze dan het beste kopen?
Bij de ANWB kopen (indien mogelijk) lijkt me makkelijker dan in Zwitserland zelf kopen.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden :Y

Greetz, David


Heb je inderdaad een vignet nodig, wij hebben hem gewoon aan de grens gehaald kostte volgens mij zo rond de veertig euro, maar weet niet zeker meer.


Edit: wij hadden er toen 2 gehaald en is alleen nodig op de snelweg.
 
Laatst bewerkt:
Heb je inderdaad een vignet nodig, wij hebben hem gewoon aan de grens gehaald kostte volgens mij zo rond de veertig euro, maar weet niet zeker meer.

Kijk eens aan, daar is het antwoord al :}

Het stomme is dat ik vorig jaar ook door Zwitserland ben gereden. Toen hebben we niets gekocht en zijn we ook nergens gecontroleerd. Toen wist ook niet van het bestaan van het vignet :X
Bij de grens Italië-Zwitserland mochten we gewoon doorrijden zonder ook maar te hoeven stoppen :? Het was welliswaar 's avonds laat, maar dat zou toch geen verschil moeten maken....
 
Kijk eens aan, daar is het antwoord al :}

Het stomme is dat ik vorig jaar ook door Zwitserland ben gereden. Toen hebben we niets gekocht en zijn we ook nergens gecontroleerd. Toen wist ook niet van het bestaan van het vignet :X
Bij de grens Italië-Zwitserland mochten we gewoon doorrijden zonder ook maar te hoeven stoppen :? Het was welliswaar 's avonds laat, maar dat zou toch geen verschil moeten maken....



Heb je mazzel gehad, zou het er niet op gokken in ieder geval.. ;)
 
Het stomme is dat ik vorig jaar ook door Zwitserland ben gereden. Toen hebben we niets gekocht en zijn we ook nergens gecontroleerd. Toen wist ook niet van het bestaan van het vignet :X
Bij de grens Italië-Zwitserland mochten we gewoon doorrijden zonder ook maar te hoeven stoppen :? Het was welliswaar 's avonds laat, maar dat zou toch geen verschil moeten maken....

Dan ben je niet over de snelweg de grens overgegaan. Bij de grens, als je via de snelweg binnenkomt, moet je er meteen één kopen. In Oostenrijk is overigens ook vignette plicht.
 
Volgens mij kost het 23 euro als ik me niet vergis. op de site van ANWB staat de exacte prijs. Ik vind het een vrij duur geintje voor zo klein stukje snelweg (zit er ook over na te denken om door Zwitserland te rijden naar Italie)
 
Mja, ik ben er dus ook doorheen gereden zonder vignet. Weet niet wat het kost als ze je pakken. Maar goed, eigen risico. Heb nergens iets van gemerkt. Wist wel dat ik hem moest halen, maar geen zin om te stoppen. *D
 
Allemaal bedankt voor jullie reacties *O*

Onze route naar Italië staat nog niet helemaal vast, maar nu blijkt dat we niet via Zwitserland gaan (hoor ik net) |(

Op de site van de ANWB zag ik dat je ook voor Oostenrijk een vignet nodig hebt, gelukkig kun je die ook voor een paar dagen kopen.
Wat dat betreft zijn die Zwitsers wel afzetters dat je gelijk een jaar moet nemen :(
 
Allemaal bedankt voor jullie reacties *O*

Onze route naar Italië staat nog niet helemaal vast, maar nu blijkt dat we niet via Zwitserland gaan (hoor ik net) |(

Op de site van de ANWB zag ik dat je ook voor Oostenrijk een vignet nodig hebt, gelukkig kun je die ook voor een paar dagen kopen.
Wat dat betreft zijn die Zwitsers wel afzetters dat je gelijk een jaar moet nemen :(
Beter bij pomp vlak voor de grens kopen. Of op marktplaats. Heb ik twee Vignetten voor Zwitserland vandaan voor 40 Euro.

Is goedkoper en ANWB rekent er kosten over heen.
 
Beter bij pomp vlak voor de grens kopen. Of op marktplaats. Heb ik twee Vignetten voor Zwitserland vandaan voor 40 Euro.

Is goedkoper en ANWB rekent er kosten over heen.

Mijn ouders zeiden dat ze ook wel eens in de streekkrantjes werden aangeboden.
Het is dat ik ze waarschijnlijk niet (meer) nodig heb, maar anders had ik toch geen tijd gehad om er langs deze weg 1 te bemachtigen ;)
 
JA, je weet t dus al: Je hebt een vignet nodig in Zwitserland. Voordeel is wel dat als t druk is aan de grens je in de rij voor voertuigen die nog geen vignet hebben sneller vooruit komt ;)

LET wel op waar je je vignet gaat plakken, want die krijg je er niet meer zo snel vanaf.
 
Allemaal bedankt voor jullie reacties *O*

Onze route naar Italië staat nog niet helemaal vast, maar nu blijkt dat we niet via Zwitserland gaan (hoor ik net) |(

Op de site van de ANWB zag ik dat je ook voor Oostenrijk een vignet nodig hebt, gelukkig kun je die ook voor een paar dagen kopen.
Wat dat betreft zijn die Zwitsers wel afzetters dat je gelijk een jaar moet nemen :(

Maar die voor een jaar is WEL een stuk voordeliger als een vignet voor minstens 10 dagen voor oostenrijk.

Ik had wel een alternatieve route gehad zodat je geen vignet nodig zou hebben. Moet je wel AL die vervelende bochtige wegen rijden hier :]
 
JA, je weet t dus al: Je hebt een vignet nodig in Zwitserland. Voordeel is wel dat als t druk is aan de grens je in de rij voor voertuigen die nog geen vignet hebben sneller vooruit komt ;)

LET wel op waar je je vignet gaat plakken, want die krijg je er niet meer zo snel vanaf.

Met een scherp mesje krijg je ze er vrij gemakkelijk vanaf
 
Wie weet hoeveel boete je moet betalen indien je geen vignet hebt?
Kom je vanzelf achter :P

Of niet. Dan heb je mazzel gehad O-)

Ik heb geen idee, maar weet wel dat ik liever met een vignet rij. Gesodemieter in buitenland zit ik niet op te wachten.
 
Met een scherp mesje krijg je ze er vrij gemakkelijk vanaf

Inderdaad, moet je m niet op een kuipdeel hebben geplakt, zoals sommige doen :X

Ik heb m onder mn afdekkapje van mn buddyseat. Als ze m willen zien dan haal ik m er ff af. Voor op je vorkpoot, verdekt achter de kuip kan ook. Zit er niet zon plakker in t zicht.


Ik rij t hele jaar al zonder vignet, maar heb ook geen idee wat t kost als je zonder rijdt.
 
Even opgezocht: Rijden zonder Vignet op autobahn kost dus:

Das Fahren auf Nationalstrassen 1. und 2. Klasse ohne gültige Vignette bzw. mit einer missbräuchlich verwendeten Vignette wird mit einer Busse von 100 Franken bestraft.

70 euries dus.
 
Over dat plakken:

Plak eerst een stukje boeklon (heel gemakkelijk te verwijderen mits het de ECHTE ORIGINELE boeklon is) en plak daarop het vignet.
 
Mijn reisverslag is nog niet af, maar Maaike en ik hebben op de motor Zwitserland van Noord naar Zuid doorkruist en geen snelweg aangeraakt. En dan heb je dus ook geen vignet nodig.

Je rijdt toch door Zwitserland om het land te zien, of wil je alleen maar hard er doorheen knallen?

Mocht je toch een vignet willen en precies weten welke dagen je door Zwitserland/Oostenrijk rijdt, dan kan je bij de ANWB een vignet halen voor precies die dagen. Toen ik mee deed aan een georganiseerde toer door o.a. Oostenrijk heb ik dat ook gedaan en was toen iets van 8€ kwijt - hoewel we niet de hele week door Oostenrijk zouden rijden, had ik gewoon de hele week opgegeven. Uiteindelijk iets van 8 kilometer snelweg gereden - voor de rest alleen binnenwegen.

Dus:
-rij binnendoor, of
-koop een vignet van tevoren bij de ANWB, voor de dagen waarop je denkt in het land te zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan