Wie rijdt er Suzuki RF600R / RF900R deel 4!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey toevallig dat ik het zie he....

en ik hoop dat je dit niet zo'n lullig vraagje vind... maar dat plaatje waarmee die uitlaat vast zit.... is die te koop ofzo? want ik heb een bandit plaatje bij de uitlaat gekregen.. dus dat past net niet... en volgens mij is dat gewoon dezelfde BOS carbon uitlaat toch..? :o
 
Nee beetje glijschade.. en tis natuurlijk een "haar" maar ik typ soms snel.. O-)

En die van jou heb ik in 5 min opgelapt..... :X not... -O-

jedemenge wat een wrak zeg... ben maar blij dat je zelf niet erop zat..... dat was zeer pijnlijk geweest....
kheb overigens dezelfde rf.. moet nog een roostertje voor rechtsboven bijbestellen, dies nl wel best kapot gegaan B| de rest moet met schuren wel te repareren zijn hoop ik...
grootste kostenpost was de nieuwe helm mja.. ik wilde haar sowieso een nieuw uiterlijk geven met nieuwe spiegels, ruitje, uitlaat, knipperlichten in de spiegels etc.. dus dit verplicht me gwoon het ook echt te doen :) ik ben alleen aant wachten op een financiele meevaller.. en die duurt iets langer dan verwacht O-)


Gelukkig maar dat er dan niet veel schade is. Het is mijn motor niet hoor....oke, klein beetje dan maar om er nu zo blij van te worden :N
Vraag mij toch af, als ze ''haar'' ;) wel weer kunnen oplappen :?
Ik ben ook wel blij dat ik toen niet achterop zat.....wil ook helemaal niet weten wat er dan met mij was gebeurd -O-
Helaas denk ik daar wel over na en het ongeluk zit soms ook nog in mijn hoofd terwijl ik er niet eens bij was '(
Zou daarom nu eerst niet zo gauw achterop een motor stappen.......daar wacht ik ff mee...ooit stap ik er zo weer op ;)
Moet toch je angst overwinnen eigenlijk :Y

Nieuwe helm?? Hmm, het is echt heel raar maar er mankeerd niks aan de helm van mijn vriend....die is gewoon nog hoe die was.
 
Hey toevallig dat ik het zie he....

en ik hoop dat je dit niet zo'n lullig vraagje vind... maar dat plaatje waarmee die uitlaat vast zit.... is die te koop ofzo? want ik heb een bandit plaatje bij de uitlaat gekregen.. dus dat past net niet... en volgens mij is dat gewoon dezelfde BOS carbon uitlaat toch..? :o


:? Neem aan dat je het tegen mij hebt?
 
@ iedereen:

HELP...
In mijn tweede versnelling slaat de motor op hol!!! Zelf denk ik dat het aan de versnellingsbak ligt en dat zijn vaak erg dure grapjes, dus dat wil ik niet.
Wat is er aan de hand?
Al een tijdje had ik weleens het gevoel dat mijn achterband een slippertje maakte als ik iets teveel gas gaf. Ik dacht dat dat te maken had met het weer. Koud wegdek, koude band. Maar met warmer weer deed hij het nog steeds. Nu is het steeds erger geworden en ben ik erachter dat het zeker niet aan de band ligt. Als ik nu soms gas geef (gewoon gas in een bocht) lijkt het wel of de ketting over de tandwielen getrokken wordt. Maar 4 weken geleden heb ik er een nieuwe kettingkit opgegooid, dus dat kan het nooit zijn en tenslotte daarvoor deed hij het ook al. Is er iemand die dit probleem herkend? Het gebeurd alleen in de tweede versnelling....
Heb het hele RF forum gelezen, van deel 1 t/m hier en zag dat het probleem al ooit een keer eerder is aangekaart, maar dat daar toen niets uit was gekomen (in deel 2 geloof ik). Ik hoop echt dat er iemand is die mij hier meer over weet te vertellen voordat ik de motor uit elkaar ga laten halen...

Alvast bedankt voor jullie reacties....
Gr Bas
 
Hee hallo allemaal

ff een vraagje
Een paar pagina's terug hebben we het gehad over het verbruik van onze super machine's

Nu is mijn vraag hoe kan het dat die van mijn steeds meer gaat verbruiken :? :?

145 km en dan gaat het lampje van fuel al branden
Weinig trek in om te toeren van tankstation naar tankstation B|

Zou het aan de rijstijl liggen of is de afstelling niet goed
Ben dat betreft nogal a technisch

Ik ben een rustige rijdster (in het begin dan meestal)
Als alles warm en soepel loopt wil ik wel wat meer doortrekken Zo,n mooi geluid he een Bos uitlaatje

ps: Vriend rijd er af en toe ook op als hij sportief wil rijden (wie heeft die luxe O-) )
die heeft zelf een Honda Pan European 1100st
 
Hee hallo allemaal

ff een vraagje
Een paar pagina's terug hebben we het gehad over het verbruik van onze super machine's

Nu is mijn vraag hoe kan het dat die van mijn steeds meer gaat verbruiken :? :?

145 km en dan gaat het lampje van fuel al branden
Weinig trek in om te toeren van tankstation naar tankstation B|

Zou het aan de rijstijl liggen of is de afstelling niet goed
Ben dat betreft nogal a technisch

Ik ben een rustige rijdster (in het begin dan meestal)
Als alles warm en soepel loopt wil ik wel wat meer doortrekken Zo,n mooi geluid he een Bos uitlaatje

ps: Vriend rijd er af en toe ook op als hij sportief wil rijden (wie heeft die luxe O-) )
die heeft zelf een Honda Pan European 1100st



Bij mij begint ie pas na 200km te branden, en dan hebk dus nog die 5 liter reserve over?

dus 280 haalt die van mij wel... maarja.... geen flauw idee waar dat aan kan liggen..

heeft hij een tijd stil gestaan?(ergo kan er veel verdampt zijn?) tank je hem elke x helemaal vol (gaat nl niet als hij schuin staat)?

das het enige wat ik me zo ff bedenken kan...
en natuurlijk hoe rijdt je vriend? ;)
 
Hee hallo allemaal

ff een vraagje
Een paar pagina's terug hebben we het gehad over het verbruik van onze super machine's

Nu is mijn vraag hoe kan het dat die van mijn steeds meer gaat verbruiken :? :?

145 km en dan gaat het lampje van fuel al branden
Weinig trek in om te toeren van tankstation naar tankstation B|

Zou het aan de rijstijl liggen of is de afstelling niet goed
Ben dat betreft nogal a technisch

Ik ben een rustige rijdster (in het begin dan meestal)
Als alles warm en soepel loopt wil ik wel wat meer doortrekken Zo,n mooi geluid he een Bos uitlaatje

ps: Vriend rijd er af en toe ook op als hij sportief wil rijden (wie heeft die luxe O-) )
die heeft zelf een Honda Pan European 1100st

De 600 heeft sowieso een kleinere tank als een 900, maar niet zoveel kleiner ;)

Laat de afstelling van de carbs checken en of de gasnaald buizen niet versleten zijn....
 
oui oui :Y

ik was beetje te lui om terug te gaan naar vorige pagina en te quoten :X


Haha,liever lui dan moe zeker _O-

Heb je een uitlaat nodig dan?
Naar mijn weten is er nog niks te koop.......de motor zou idd wel onderdelen hebben die er goed uitzien.
Het valt mij mee dat die uitlaat er niet afgebroken is.
Geloof dat Aad nog een standaard uitlaat heeft van de RF........en die er nu op zit is idd een BOS uitlaat.
Zit ook nog een DB-Killer in sinds mei van dit jaar, dat moest van het circuit van Zolder......echt onzin want ik hoor geen verschil met DB-killer of zonder......en wel ff 30euro betalen |(
 
Bij mij begint ie pas na 200km te branden, en dan hebk dus nog die 5 liter reserve over?

dus 280 haalt die van mij wel... maarja.... geen flauw idee waar dat aan kan liggen..

heeft hij een tijd stil gestaan?(ergo kan er veel verdampt zijn?) tank je hem elke x helemaal vol (gaat nl niet als hij schuin staat)?

das het enige wat ik me zo ff bedenken kan...
en natuurlijk hoe rijdt je vriend? ;)



hij/zij heeft wel een tijdje stil gestaan
En als ik in de garage kom ruikt het wel naar bezine,niet altijd .
Wel draai ik altijd de bezinekraan dicht
Werd gezegd dat dat beter was voor de carbs
Denk dat me vriend wel wat steviger door rijd
Nu heb ik wel getankt dat die schuin stond
Hoeveel liter zal dat schelen???
Zal vriendje lief maar een tijdje straf geven, dat hij er voorlopig niet op mag rijden
 
De 600 heeft sowieso een kleinere tank als een 900, maar niet zoveel kleiner ;)

Laat de afstelling van de carbs checken en of de gasnaald buizen niet versleten zijn....


Er staat 33668 km op de teller kan het dan wezen dat er al dingen versleten zijn
Ben zo'n leek in dat soort dingen
Ga zelf wel de tank leeg rijden en dan is kijken of het aan de rijstijlen ligt

en wat custum al vroeg hij heeft een tijdje stil gestaan misschien is dat het wel
 
nieuwe suzuki rf 900 rijder meld zich hier. (niet van mij eigen)
maar op leenbasis van mijn broer.
Ik heb sinds vorige week mijn rijbewijs en mag nu lekker gaan toeren op het de rf van broeder.

Scheelt natuurlijk nogal wat met de cb 500 van het lessen.
Maar wat een heerlijk machine om op te rijden.

ik dacht laat het even weten
 
nieuwe suzuki rf 900 rijder meld zich hier. (niet van mij eigen)
maar op leenbasis van mijn broer.
Ik heb sinds vorige week mijn rijbewijs en mag nu lekker gaan toeren op het de rf van broeder.

Scheelt natuurlijk nogal wat met de cb 500 van het lessen.
Maar wat een heerlijk machine om op te rijden.

ik dacht laat het even weten

Weer iemand die besmet is met het RF virus ;) ;)

welkom hier en heel veel fijne en veilige km :W :W
 
Er staat 33668 km op de teller kan het dan wezen dat er al dingen versleten zijn
Ben zo'n leek in dat soort dingen
Ga zelf wel de tank leeg rijden en dan is kijken of het aan de rijstijlen ligt

en wat custum al vroeg hij heeft een tijdje stil gestaan misschien is dat het wel

De mijne staat heel vaak stil maar stinkt niet naar benzine in de stalling, mischien een nieu rubbertje bij de tankdop nodig(ik doe ook maar een gooi) :W
 
Hee hallo allemaal

ff een vraagje
Een paar pagina's terug hebben we het gehad over het verbruik van onze super machine's

Nu is mijn vraag hoe kan het dat die van mijn steeds meer gaat verbruiken :? :?

145 km en dan gaat het lampje van fuel al branden
Weinig trek in om te toeren van tankstation naar tankstation B|

Zou het aan de rijstijl liggen of is de afstelling niet goed
Ben dat betreft nogal a technisch

Ik ben een rustige rijdster (in het begin dan meestal)
Als alles warm en soepel loopt wil ik wel wat meer doortrekken Zo,n mooi geluid he een Bos uitlaatje

ps: Vriend rijd er af en toe ook op als hij sportief wil rijden (wie heeft die luxe O-) )
die heeft zelf een Honda Pan European 1100st

Carburateurs laten synchroniseren scheelt een heleboel.
 
Haha,liever lui dan moe zeker _O-

Heb je een uitlaat nodig dan?
Naar mijn weten is er nog niks te koop.......de motor zou idd wel onderdelen hebben die er goed uitzien.
Het valt mij mee dat die uitlaat er niet afgebroken is.
Geloof dat Aad nog een standaard uitlaat heeft van de RF........en die er nu op zit is idd een BOS uitlaat.
Zit ook nog een DB-Killer in sinds mei van dit jaar, dat moest van het circuit van Zolder......echt onzin want ik hoor geen verschil met DB-killer of zonder......en wel ff 30euro betalen |(



Ik heb hier een hele mooie BOS carbon liggen, maar het plaatje op de uitlaat waarmee je hem vastmaakt aan de passagierssteun beugel past alleen op een bandit, en niet of een rf.. de gaten verschillen een cm.. dus dacht misschien heb jij zo'n beugeltje voor me ofzo.. of kon ik die van jullie uitlaat overkopen ofzo als de motor toch in onderdelen de deur uitgaat.... dan kun je de uitlaat als uitlaat van een bandit ook proberen te verkopen, als die nog goed is...
 
hij/zij heeft wel een tijdje stil gestaan
En als ik in de garage kom ruikt het wel naar bezine,niet altijd .
Wel draai ik altijd de bezinekraan dicht
Werd gezegd dat dat beter was voor de carbs
Denk dat me vriend wel wat steviger door rijd
Nu heb ik wel getankt dat die schuin stond
Hoeveel liter zal dat schelen???
Zal vriendje lief maar een tijdje straf geven, dat hij er voorlopig niet op mag rijden


Ik zou dat gewoon es proberen.. wie weet... en nja, dan kijk je hoever je dan komt.. en daar kan denk ik wel een liter of 2 in schelen denk ik?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan