Scarver topic & Scarver forum!

Status
Niet open voor verdere reacties.
En waar dient dit voor dan?

dit is zo'n windspoilertje wat je los op je ruitje kan plaatsen.


@Ranz, jij bedoelt Bert Duursma.
Overigens heb ik natuurlijk nog het Standaard ruitje en dan werkt het misschien wel. Ga thuis wel een keertje met wat dingen experimenteren (met triplex of karton en een hoop gaffer/ducktape)
 
@ Ranz, het is inderdaad Bertje Duursma! Daar komt mijn muisje vandaan. ;)
Maarre, groot is ie echt niet! Tenminste niet in vierkante meters. Hij boert wel goed.
 
@ Ranz, het is inderdaad Bertje Duursma! Daar komt mijn muisje vandaan. ;)
Maarre, groot is ie echt niet! Tenminste niet in vierkante meters. Hij boert wel goed.

Hij is groot in naam, net als Van Harten in Amersfoort.
Zo'n naam als Van Harten en BDM probeert Houtrust (Den Haag) ook op te bouwen dmv hun Extremes. 't Lukt ze alleen nog niet zo goed.
 
Hij is groot in naam, net als Van Harten in Amersfoort.
Zo'n naam als Van Harten en BDM probeert Houtrust (Den Haag) ook op te bouwen dmv hun Extremes. 't Lukt ze alleen nog niet zo goed.


De BMW zaken/winkels/dealers zijn zo ongeveer allemaal wel even groot qua oppervlakte.. Houtrust en Simako zijn wat groter qua inhoud e.d. en tegenwoordig is het filiaal van voormalig Siem de Vos (Arie Molenaars Motoren) ook behoorlijk groot, qua inhoud.. Dit zijn zo'n beetje mijn bevindingen...

Lekker hoor een beetje hogere ruit... de mijne staat nog in bestelling bij Wunderlich, maar als ze dat model niet meer leveren kunnen, ga ik voor het model wat Ralph had...
 
@Ranz, jij bedoelt Bert Duursma.
Overigens heb ik natuurlijk nog het Standaard ruitje en dan werkt het misschien wel. Ga thuis wel een keertje met wat dingen experimenteren (met triplex of karton en een hoop gaffer/ducktape)

Ja, dat is'm!
Ben toen gewoon heen gegaan, van tevoren natuurlijk wel ff's gebelt.
En mocht er gewoon een proefritje mee gaan maken, ze schroefde zo op mijn motor en tabéé ermee. Netjes hoor, maar evengoed niets geworden. Grote zaak is't idd nou ook weer niet, maar ze hebben leuk spul staan.
Misschien hebben ze die ook wel bij Houtrust, kan je mooi dichtbij huis een proefritje maken. Stuk makkelijker dan met triplex oid aan de haal te gaan, je zal immers ook wel een stukje snelweg proberen }) . Toch lullig als dan blijkt dat de hoeveelheid duck-tape onvoldoende is geweest _O- !
 
Ja, dat is'm!
Ben toen gewoon heen gegaan, van tevoren natuurlijk wel ff's gebelt.
En mocht er gewoon een proefritje mee gaan maken, ze schroefde zo op mijn motor en tabéé ermee. Netjes hoor, maar evengoed niets geworden. Grote zaak is't idd nou ook weer niet, maar ze hebben leuk spul staan.
Misschien hebben ze die ook wel bij Houtrust, kan je mooi dichtbij huis een proefritje maken. Stuk makkelijker dan met triplex oid aan de haal te gaan, je zal immers ook wel een stukje snelweg proberen }) . Toch lullig als dan blijkt dat de hoeveelheid duck-tape onvoldoende is geweest _O- !

Dat is het probleem met Houtrust, die leveren niet zoveel accessoires zoals BDM.
Want ik rijd nu weer met mijn ruitje erop en ik merk echt dat mijn hoofd vol in de turbulentie zit. Is er dan echt niemand hier die hier ook last van heeft?
 
Dat is het probleem met Houtrust, die leveren niet zoveel accessoires zoals BDM.
Want ik rijd nu weer met mijn ruitje erop en ik merk echt dat mijn hoofd vol in de turbulentie zit. Is er dan echt niemand hier die hier ook last van heeft?

Het zal bij mij vast ook zo zijn, maar mijn vorige motor was een volledige naked.. Dus ik denk dat ik dit al reuze vind meevallen :P
 
Want ik rijd nu weer met mijn ruitje erop en ik merk echt dat mijn hoofd vol in de turbulentie zit. Is er dan echt niemand hier die hier ook last van heeft?

Maar we hebben toen nog's van motor gewisseld, inclusief zadels toch?
Dus toen zat je met je eigen zadel op mijn motor die dat Wunderlich ruitje had ... hoe was dat toen dan?
Ik ben't een beetje vergeten namelijk. Misschien vergis ik me van de zadel wissel, maar dat dacht ik. Zou tenminste een bepaalde indruk achter gelaten moeten hebben bij jou.
 
Dat is het probleem met Houtrust, die leveren niet zoveel accessoires zoals BDM.
Want ik rijd nu weer met mijn ruitje erop en ik merk echt dat mijn hoofd vol in de turbulentie zit. Is er dan echt niemand hier die hier ook last van heeft?

Hoi Valentijn,

Ja ik....
Ik ben slechts 1,78mtr lang en heb met het normale zadel en ruitje waanzinnig veel last van turbulentie rond het hoofd.
Ik heb daarom dus ook de ruit besteld bij Wunderlich, want die is 6cm hoger en aan beide zijde 1½cm breder...
Het duurt overigens wel lang voordat hij geleverd wordt (ca. 7-3-2008) en in het ergste geval wordt hij of kan hij helemaal niet meer geleverd worden en dan zou ik dus over gaan naar de ruit zoals Ralph had...
 
Het zal bij mij vast ook zo zijn, maar mijn vorige motor was een volledige naked.. Dus ik denk dat ik dit al reuze vind meevallen :P

Ik heb voor de Scarver ook alleen maar nakeds gehad (eerst een Shadow, daarna een Vmax en daarna een R1150R) en dacht ook dat het wel zou meevallen....
Turbulentie van de ruit is ernstiger dan naked rijden... da's mijn bevinding...
Vandaar dat ik de hogere ruit besteld heb, want zonder ruit ziet de Scarver er niet echt uit... maar dat vind ik
 
Ik heb voor de Scarver ook alleen maar nakeds gehad (eerst een Shadow, daarna een Vmax en daarna een R1150R) en dacht ook dat het wel zou meevallen....
Turbulentie van de ruit is ernstiger dan naked rijden... da's mijn bevinding...
Vandaar dat ik de hogere ruit besteld heb, want zonder ruit ziet de Scarver er niet echt uit... maar dat vind ik

Ja, ik ben dan ook weer een stukje groter (1.91) en dat zal dan wel zorgen dat ik de turbulentie wat lager heb zitten en er minder last van heb. Ik merk met die kleine scherm dat ik gewoon minder last heb van mijn rug en nek als ik een stuk gereden heb..
 
<knip>
Vandaar dat ik de hogere ruit besteld heb, want zonder ruit ziet de Scarver er niet echt uit... maar dat vind ik

Vorig jaar zomer heb ik een tijdje zonder ruitje gereden en toen had ik dus inderdaad nergens last van.
IMG_0210.jpg

Maar heb jij dat "sport-ruitje" besteld? Die vind ik zelf ook mooi , op mijn vorige motor had ik een MRA-ruitje ook met zo'n flip-up/spoiler ingebouwd en dat scheelde toen ook al heel veel. Overigens ben ik ook ergens in de 1.85.

@Ranz:
Tijdens jouw tochtje hebben we toen inderdaad van zadel gewisseld (wel op de eigen motor) en toen had ik ook geen last meer van de turbulentie, maar jouw zadel was dan ook ontzettend hoog :9
Ik heb dus op zich 2 keuzes, of zadel verhogen of hoger ruitje, qua kosten maakt het geen ene malle moer uit, is allebei ongeveer even duur.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb op het ruitje van wunderlich nog twee aliminium stoken gezet waardoor de ruit nog iets hoger kwam te staan En het is nu goed te doen lekker uit de wind en herie
Mijn vizier word ook een stuk minder vies
Het enige nadeel is dat het er niet echt 'cool' uitziet B| maarja


groet dick
full
 
Vorig jaar zomer heb ik een tijdje zonder ruitje gereden en toen had ik dus inderdaad nergens last van.[afbeelding]
Maar heb jij dat "sport-ruitje" besteld? Die vind ik zelf ook mooi , op mijn vorige motor had ik een MRA-ruitje ook met zo'n flip-up/spoiler ingebouwd en dat scheelde toen ook al heel veel. Overigens ben ik ook ergens in de 1.85.

@Ranz:
Tijdens jouw tochtje hebben we toen inderdaad van zadel gewisseld (wel op de eigen motor) en toen had ik ook geen last meer van de turbulentie, maar jouw zadel was dan ook ontzettend hoog :9
Ik heb dus op zich 2 keuzes, of zadel verhogen of hoger ruitje, qua kosten maakt het geen ene malle moer uit, is allebei ongeveer even duur.


Hoi ik heb deze besteld:
Motorradzubehör » wunderlich.de | Alles für Ihre BMW
De ruit is is de eerste week van januari besteld... en de levering is rond de 7e maart..

Ik had een klein sport ruitje op mijn Vmax, had toen ook last van de tubulentie en ben daarna zonder gaan rijden... veel prettiger, dus ik kan me voorstellen dat jij zonder ruit op de Scarver gereden hebt...
 
Zo afgelopen weekeinde de onderdelen weer op m'n Scarver gemonteerd... alleen nog geen foto kunnen maken...

Zodra ik een fotootje heb, zet ik m hier even neer.

Je maakt mij en alle andere lezers erg nieuwsgierig natuurlijk. Zeker nu het vandaag zulk lekker weer is (mooi zonnetje) moet je toch wel mooie piccies kunnen maken.
 
Je maakt mij en alle andere lezers erg nieuwsgierig natuurlijk. Zeker nu het vandaag zulk lekker weer is (mooi zonnetje) moet je toch wel mooie piccies kunnen maken.

Hoi Valentijn,

Ja dat begrijp ik.. ;)
Maar ik zit nu op het werk, is even rustig dus ik denk ik meldt het even...
Viel overigens niet mee om het e.e.a. terug te plaatsen, want je bent als de dood dat je iets beschadigd..

Zodra ik de tijd heb, maak ik even piccies
 
De foto's moeten wel f)*&^%in verkleind worden om ze er op te krijgen... 640x480 lukte niet... dan maar 320x200..

In het echie is ie veel mooier *O*

Ziet er wel heel gaaf uit hoor, zeker in combinatie met het chroom. :}

We hebben overigens een mogelijkheid om de foto's op photobucket.com te zetten. Daar hebben Ranz en ik ooit zoveel mogelijk foto's van scarvers op gezet als een soort van databank voor Scarvers, die van jou passen daar prima bij.

edit:
Zelfs je tankkoffertje is gespoten, gaaf hoor.
 
Laatst bewerkt:
:} Zo eentje wil ik ooooook!!! :}

Mooi hoor he, echt meeeega gaaf.
Mijn complimenten, nog véééél beter dan ik had gedacht!
 
Laatst bewerkt:
Ziet er wel heel gaaf uit hoor, zeker in combinatie met het chroom. :}

We hebben overigens een mogelijkheid om de foto's op photobucket.com te zetten. Daar hebben Ranz en ik ooit zoveel mogelijk foto's van scarvers op gezet als een soort van databank voor Scarvers, die van jou passen daar prima bij.

edit:
Zelfs je tankkoffertje is gespoten, gaaf hoor.

Hoi,

Thanks... voor €500,- was ik klaar bij motopaint.nl en heb 2 jaar garantie op de lak..
Binnenkant koffer is overigens o.v.v. mijn verzoek blauw gebleven want daar doe ik altijd m'n sleutels en slot e.d. in.. dus vond ik het zonde als daar krassen op kwamen.
Nu alleen m'n ruitje nog... maar dat komt ook wel..

Ik zal even de agenda checken voor een aantal ritdatums.. Kunnen we hier aangeven welke het beste past, zodat we met z'n allen kunnen rijden.. :]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan