Het Grote Burgman 650 Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hé Stekman, natuurlijk kennen we je nog ! Ik las over jouw onfortuinlijkheden; nogmaals sterkte, succes met de afwikkeling en beterschap voor jezelf.

Je noemt jouw X9-250 avontuur een fiasco; tja, zoals je weet wordt mijn scooter aangedreven door hetzelfde blokje en met #1 heb ik vorig jaar de ton volgemaakt. Geen klachten (behalve de dynamo die de geest gaf net over de ton) en geen olieverbruik, het is dus zeker geen slecht blokje... Ik weet zeker dat er nog veel meer kilometers uit te persen zijn.

Leuk dat je nu toch weer een scooter overweegt, maar bespeur ik enige reserve voor wat betreft de levensduur ? Ik dacht dat de grote Burgman inmiddels toch wel bewezen heeft een door en door betrouwbare machine te zijn, de Goldwing onder de scooters.

Splinternieuw op de markt is er nu een scooter die speciaal voor jou lijkt te zijn ontworpen, de http://www.motormaniacs.nl/newsflash/gilera-gp800.html (Gilera GP800), met 75 Pk en een top van 190 Km/h.

Dank voor de beterwensen,

Ik denk dat ik bij de tweede x9 een maandagochtend blokje heb gehad, helaas. Anderen hebben er meer geluk mee.

Ik ben erg angstig geworden voor vreemde geluiden in het blok. Vandaar mijn vraag hoe lang de burgman meegaat. Een motor haalt de ton wel over het algemeen, doet een 650 dat ook?
 
Hallo,

Ik overweeg een burgman 650AN uit 2003 te kopen. Kan iemand mij vertellen waar ik
eventueel goed op moet letten bij het beoordelen van de scooter?

Bij voorbaat dank!
 
Aangezien ik zelf nog maar pas een Burgman 650 gekocht heb , ben ik zelf ook wel nieuwsgierig naar de (eventuele) zwakke punten en of mankemnten door de vorige eigenaar (als die er al zijn natuurlijk , het is en blijft tweedehands hé).

Had alleen beetje meer beweging hier verwacht met dit koudere weer.
Heb zelf reeds een 100Km gereden tijdens de eerste zachte dagen van het jaar en heb er van genoten.

Mvg Luc
 
Hallo allen,

Ook ik ben zeer benieuwd naar de reacties die er voor maaf komen.
want ook ik heb een 650 op het oog van 2003 maar is er ook een motorisch verschil tussen die van 2003 en 2007?? (bv 5 of 6 versnelling?)
of is er een site waar ik dat op kanvinden??

in gespannen afwachting.
MB
 
Laatst bewerkt:
HI Burgie fans,

Ik vandaag aangemeld bij MFNL, ben sinds vorig jaar maart in het bezit van een Burgie AN650 2002. Vandaag 46800 op de teller voorbij gegaan.

Ik ben sinds sinds vorig jaar actief op de SOCN (Suzuki Owner Club Nederland) site ( http://www.suzuki-owners-club.nl/ (suzuki-owners-club.nl -&nbspThis website is for sale! -&nbspsuzuki-owners-club Resources and Information.) ) en rij ook geregeld mee met de door hen georganiseerde toerritten.

Tot nu toe als enige Burgman rijder, maar naar het zich laat aanzien op 19 maart a.s. met nog twee andere Burgie drivers tussen voornamelijk GSX-en (wat de pret helemaal niet drukt overigens). Ondanks dat er meer Burgie drivers als lid aangemeld zijn is er pas sinds kort een aantal meer actief dan voorheen, zoals MFNL member hejoja die jullie ook al dit advies gaf in dit topic. Lidmaatschap van de SOCN is overigens gratis.

Mijn 650-er heeft sinds ik hem heb (nu een jaar) een respectabele 16.000 kilometertjes afgelegd in de 11 maanden (een maand noodgedwongen stilgestaan wegens CVT panne) die ik gereden heb.

Kenmerken van mijn 2002 K3(!) AN650:
Kleur Silver (affectionately nicknamed 'Sylvie')
Givi top koffer
Givi windscherm (hoofd & handen lekker uit de wind)

Sylvie:
index.php




He Atomias,

17 mei lijkt me geweldig om eens met grotere groep scoots op stap te gaan.
Is het niet beter een lijst aan te leggen opdat we weten hoeveel mensen te verwachten en waar ze vandaan komen? Kunnen mensen die van verder moeten komen elkaar onderweg opwachten en samen oprijden naar het startpunt. Is overigens verstandig het startpunt bij een MacD of zo te bepalen.

Ik geef me hierbij op voor deze rit
arRVee 2002 650AN vanuit Etten-Leur (NB)
 
Laatst bewerkt:
Iedereen op een tweetal personen na (buiten mezelf) heeft zijn Burgman verkocht zeker ?

Als ik dit topic zo bekijk was dit heel levendig , maar dat blijkt de laatste tijd niet meer zo te zijn.

Dus net zoal "Maaf" hier ben ik ook nieuwsgierig naar informatie betrfeft punten waar men kan of moet op letten zowel bij aankoop maar evengoed achteraf naar onderhoud toe.

Ben benieuwd naar de reacties.

Mvg Luc
 
Hoi Burgman 650 rijders! :W

Het is inderdaad rustig op dit forum hier; ik neem zelf ook weinig tijd om het allemaal in de gaten te houden en te reageren :z . Maar ja, er zijn daarnaast ook nog veel andere leuke dingen te doen! :Y Als ik iets wil weten over technische dingen van mijn AN 650 dan ga ik het liefst naar het Duitse Forum, want daar vindt je echt alles en is er ook een zoekfunctie etc. Zeer de moeite waard! Ze hebben ook gratis dowloads voor verschillende technische dingen die je zelf kan doen, als je dat wilt. Er is ook een speciaal deel waar alle mankementen besproken worden; daar lees je alles over eventuele zwakke punten van de AN650. Het is wel in duits, maar je hoeft niet echt veel verstand te hebben van Duits, om het een beetje te kunnen volgen. Dus ik zou iedereen die meer over technische zaken wil weten zoals de verschillen tussen K3 en en K5 (vanaf K5 zijn slechts de kleuren en kleinere dingen veranderd!) om daar een kijkje te nemen. http://www.forum.an650.de/ (Suzuki Burgman AN650 Forum)

Ik heb inmiddels 38.000 op mijn teller en de garantie loopt binnekort (na 2 jaar) af. Maar alles doet het nog prima en ik zou niet weten wat er nog zou moeten gebeuren. Onlangs is hij nog helemaal voor de zekerheid doorgecheckt. Suzuki heeft dat zelf voorgesteld om eventuele mankementen op het spoor te komen vóór afloop van de garantie. Behalve de standard (moest alleen maar ingesmeerd worden) werkt alles zoals het hoort. (Bij de K3 wil de standaard nog wel eens afbreken :( , heb ik gelezen!) Dus ik heb helemaal geen klachten te melden :N .

Ik ben nu bezig om de route voor 17 mei a.s. uit te stippelen en natuurlijk wil ik hem eerst zelf eens helemaal uitrijden om leuke caffee's voor de stops etc op te sporen. :] Maar er is nog voldoende tijd daarvoor. Reken maar op dat ik t.z.t. de nodige informatie zal verstrekken zodat iedereen die mee wil doen ook mee kan doen en het een fantastische tocht wordt! _O-

Luis
 
Bedankt voor de tip naar dat duits forum Luis.

En hopelijk mag ik ook nog vele kilometers genieten zonder problemen.
Een vraagje aan Luis , ik heb me een Zumo 550 aangeschaft (volgende week in mijn bezit), en ik zag eerder op de fotos dat dit bij jou met de bijgeleverde motorsteun werd geplaatst.
Hoe zit dat met trillingen van de Gps aan het stuur , zelf had ik een idee van het in het midden te proberen te plaatsen maar misschien dat dit niet kon ofzo.

Wat vind je van het toestel zelf ?

Mvg Luc
 
Hoi Hobbyist,

Ik heb geen Zumo, maar een Garmin Quest (I), die het trouwens nog altijd goed doet. Ik heb een glasplaatje op het dashboard achter het scherm geplaatst en daar zuig ik hem vast (en voor de zekerheid aan een kabeltje vast, als ie los zou komen.) Heeft tot nu toe prima gewerkt, allen je hoort geen aanwijzingen als je rijdt, maar je ziet de tekst en de pijlen met de afstand etc duidelijk voor je. Voor mij geen probleem! Op het stuur kan natuurlijk ook, (op het Duitse forum zijn onlangs nog fotos daarvan te zien geweest). Ik heb inmiddel begrepen dat de Zumo echt gaaf is! Gefeliciteerd en veel plezier ermee! :Y

Luis
 
Bedankt voor jullie reacties , en inderdaad Luis ik had het verkeerdelijk gezien dat jou post als eerst kwam na die fotos op de 2é pagina hier (ben nog wat ziek en had koorts hier ).

Hybride ook bedankt voor de links , heb hier weer paar uurtjes leesplezier en ideeen van bevestigings materiaal.

Terwijl ik in spanning wacht op mijn Zumo zal ik nog een beetje op mijn positieven komen en alles eens goed doorlezen.

Mvg Luc
 
hoi hobyist ik heb een k3 en heb de zummo 550 op het midden van de stuur nu al 1 1/2
jaar .
dit is een mooie plek en overzichtig
ik ben er erg tevreden over.
 
goede....
hier is weer een leek.
heb 3 weken geleden een burgman650 gekocht. (ik blij)
hij is van 2003 met zeer weinig km (2612) wel bij een dealer met 6mnd garantie moet goed zijn lijkt mij??( zo niet hoor ik het heel graag.)
maar weet er erg weinig vanaf en ben zeker niet technich.
maar wat is het preciese verschil tussen een k3 en een k5??
 
Hoi mb650!

Gefeliciteerd met je Burgman. Ik hoop dat je net zoveel plezier ermee hebt als ik. De Burgman is een echt prachtige uitvinding! Op mijn K5 heb ik intussen (2 jaar) 38.000 km erop zonder enig probleem tot nu toe. Jij hebt een K3 en daar zijn wel wat verschillen. Ik noem maar een paar, waarover ik mij herinner op het duiste Forum iets gelezen te hebben. Ik ben daarmee echter niet compleet!
Een K5 heeft electrisch uitklapbare spiegels, een op en neer schuifbaar windscherm, 6 versnellingen, een sterker middenstandard, een beugel links onder die de wind regelt, dat je links niet zo vies en nat wordt (aerodynamisch iets). Ook zijn er andere lagers toegepast in de wielen die minder snel kapot gaan. Allerlei zaken zijn dus verbeterd waarvan men in eerdere edities wat last van heeft gehad. Suzuki heeft blijkbaar geleerd en de verbeteringen doorgevoerd. De K5 is daarna niet meer echt in volgende edities verbeterd, behalve kleinigheden zoals kleur, dwarse luchtventiele op de wielen en een verwarmde zitvlakken op de K8 en nog een paar van dergelijke dingetjes.
Een K3 is een goede Burgman, maar ik zou wel die dingen in de gaten houden die Suzuki in latere edities verbetert heeft.

Groetjes

Luis
 
hoi Luis,

Dank voor je info, maar weet jij hoe lang die lagers mee gaan??
en als die kapot gaan kunnen die dan met die verbeterdeversie gemaakt worden??
en als laatste een andere vraag, heb jij een verhoogt scherm??
er is er een van givie?? maar die is maar 10cm hoger dit lijkt mij niet echt te schelen aangezien ik zelf 1.95lang ben weet jij dit?? of weet jij een andere optie die ik gewoon bij een dealer kan vragen?

groet MB650
 
goede....

nog een vraag aan een ieder.
is er ergens een pdf bestand dt je kan douwnloden van de boekjes van de burgman650 k3 2003??
dan kan ik weer iets verder komen.

alvast bedankt voor alle info.
als ze ergens te koop zijn mag het ook gemeld worden.

Mvg

Mb
 
Thnx Luc,

Maar aangezien ik geen boekjes heb lijkt het mij wel handig.
maar goed we blijven zoeken net zolang we het wel hebben toch?

groet MB650
 
ja helaas Luc dat bedoel ik.
de vorige eigenaar is het kwijt geraakt tijdens een verhuizing.
normaal lees je zo`n boekje wat er mogelijk is of hoe en waar je bv je olie pijlt.
hoevaak een beurt nodig is wat waar voor dient enz enz enz

Mvg MB650
 
Ik heb tussen 1978 en 1995 diverse motoren gehad en toen circa 10 jaar niet gereden. Ik ben weer in 2005 motor ( Goldwing GL1200-Aspencade) gaan rijden. Deze heb ik circa 10 maanden gehad, toen heb ik deze ingeruild op een Suzuki AN650 K3. Op het moment dat ik deze scooter kocht was deze net 3 jaar oud en had slechts 950 km gereden en was dus nog als nieuw.
De enige accessoire die ik er extra op heb laten zetten, is het windgeleide set.
ik heb er tot op heden circa 8300 tevreden km mee gereden met veel plezier.
Ik vind het een fijn vervoermiddel die ik iedereen zou aanraden, ik hoop er nog vele km mee te rijden.
Ik vind het fijn dat er nu ook een Motor Forum is voor deze scooter.

Ed
 
hoi,

mijn ervaringen met de Burgi 650 K3 van 2003: 2 jaar geleden gekocht bij km stand 18.000 . Tot nu gereden: 56.000 km. De originele Suzuki wiellagers zijn bagger en heb ik al bij 25.000 km moeten vervangen voor SKF lagers. Zeer goed en sindsdien geen probleem meer. Benzineverbruik bij rustig snelweg rijden (je houden aan maximum snelheden met af en toe een inhaalsprint) : 1 op 20 / 21. Mijn K3 heeft een groot nadeel: hij is zo zwaar dat ie erg moeilijk voor en vooral naar achter te duwen is bij stilstand. Mijn monteur zei dat dit ligt aan de CVT overbrenging die erg zwaar gaat. Het is in de motorzaak altijd weer spannend wie de l*l is om een 650 naar binnen te duwen.

Als ik hem wegdoe zal het hierom zijn. Ook vind ik de handelbaarheid in de stad een minpunt. Een volgende motorscoot wordt beslist een lichtere (300 / 400 ).

groet, Jan
 
Ik rij op een Burgman 125...........dus helemaal off topic...........
Maar herken wel de reactie voor mij.
Daar ik de motor voor 99% gebruik binnen een staal van 40 km. (hoofdzakelijk woon-werkverkeer) heb ik gekozen voor deze scooter.
Ik heb hem voor een leuke prijs kunnen kopen, anders had ik voor een catalogus meerpijs van 400 euro de 200 cc willen aanschaffen.
Top op het klokje is 120 - 125, voor de 650'ers natuurlijk een lachertje...
Echter, harder hoef ik niet meer.
Hij is zuinig..... minimaal 1:30
Licht qua handelbaarheid met zijn 150 kg., op de oprit, garage, parkeren etc.
Sneller is natuurlijk altijd leuker, maar vanwege zijn lagere gewicht, heb ik bewust voor deze gekozen.
Je pakt hem ook gemakkelijk even naar de stad, bouwmarkt, etc....
Heb een leeftijd bereikt dat ik niet meer zo snel hoef, en ga niet met hem op vakantie etc
Ieder zijn heug en meug. *D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan