zelf aanhanger bouwen: dagboek

  • Onderwerp starter Anoniempje313
  • Startdatum
A

Anoniempje313

Guest
Of jullie het interessant vinden weet ik niet, maar ik ga hier het verloop van de bouw van mijn aanhanger als een soort dagboek posten.

Eerder heb ik her en der al wat geïnformeerd mbt de speling van koppeling op trekhaak, en ik hoop dat het allemaal goed gaat.

Hoe ver ben ik nu?

Ik heb een oud aanhangertje op de kop weten te tikken (€25), veel goedkoper dan allerlei losse onderdelen kopen. Ik moet het ding nog ophalen.

Ook heb ik mijn opbouw al aangeschaft (gisteren).

Wat moet er gebeuren?

Er is een kort rijtje:

- trekhaak maken aan motor (met elektra aansluiting)
- opbouw maken
- aanhangeronderstel aanpassen

Ik begin met de opbouw.

EDIT: ivm ruimte gebrek zijn oudere foto's verwijderd en helaas niet meer zichtbaar
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nog mooier is zo'n apparaat die mooi een kromming maakt als je de koker er doorheen duwt?

Heeft iemand die staan op zolder? :P
 
Lijkt me verstandig, want ik was net al bij mijn buur (expert in alles) en die lachte me al uit met mijn soldeerbrandertje.... :(

Een wals lijkt me ook wat beter voor het materiaal ipv dat gekloot in de garage.

Even zoeken hier in de buurt denk ik.
 
Artikel 5.15.51

Aanhangwagens achter een motorfiets moeten zijn voorzien van:

a. twee richtingaanwijzers aan de achterzijde van het voertuig, dan wel één richtingaanwijzer aan elke zijkant van het voertuig, indien de trekkende motorfiets van richtingaanwijzers is voorzien;
b. één of twee achterlichten;
c. één of twee remlichten, indien de trekkende motorfiets van een remlicht is voorzien;
d. een installatie ter verlichting van de aan de achterzijde van het voertuig aangebrachte kentekenplaat;
e. één of twee niet-driehoekige rode retroreflectoren aan de achterzijde van het voertuig;
f. ten minste één niet-driehoekige ambergele retroreflector aan elke zijkant van het voertuig.

Mag wel: ze worden gewoon rond!
 
Bordeaux rood, een giller _O-


Ik denk dat ik maar de hele motor opnieuw moet gaan spuiten...

Mijn motor ziet er zo uit, maar dan met Screaming Eagle uitlaten en een apehanger, en een dikkere koplamp.

Sportster%20van%20Bikez.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bordeaux rood, een giller _O-


Ik denk dat ik maar de hele motor opnieuw moet gaan spuiten...

Mijn motor ziet er zo uit, maar dan met Screaming Eagle uitlaten en een apehanger, en een dikkere koplamp.

[https://homedrive.home.nl/marcmartell/publiek/Sportster%20van%20Bikez.jpg (afbeelding)]

Hehehe.. gaat niet goed die afbeelding.. Ik krijg de volgende melding:
full
 
Bordeaux rood, een giller _O-


Ik denk dat ik maar de hele motor opnieuw moet gaan spuiten...

Mijn motor ziet er zo uit, maar dan met Screaming Eagle uitlaten en een apehanger, en een dikkere koplamp.

[http://members.home.nl/marcmartell/Sportster%20van%20Bikez.jpg (afbeelding)]


te gekke motor ,zeker met de apehanger and all :}

iig veel plezier gewenst bij t bouwen van deze combi :9~
 
Aangezien ik er ook al 2x een zelf gebouwd heb, vind ik het wel leuk om het topic te volgen :Y
Dank je.

Overigens heb ik al veel verschillende aanhangers gezien, dus helemaal eigen idee is het niet meer.

Ik zag laatst een lijkkist achter de motor langskomen..... :?
DAT zou 1 van mijn creaties kunnen zijn O-)

Mag wel: ze worden gewoon rond!
over die regel verbaasde ik me dus ook al, Ik heb er 2 driehoekige op gezet omdat ik "overal" te horen kreeg dat het 2 driehoekige moesten zijn. :? iig, nog nooit problemen gehad met ome agent en geloof me, ze hebben me al regelmatig zien rijden :Y
 
Laatst bewerkt:
Kijk, zo gaat het er uit zien!

Vandaag een metaalboer gevonden met het juiste apparaat om mijn metalen koker te buigen. Uit deze koker maak ik de bevestigings-stukken voor aan het frame.

Thuis de radius van het spatbord meten en even afgeven hier in de buurt. Ben benieuwd wat het kost en hoe dat er uit gaat zien....
 
Een wijnvat (zonde om het daarvoor te misbruiken...) wordt inderdaad bij elkaar gehouden door de stalen banden om het vat. De ton zal letterlijk in duigen vallen als je die banden losmaakt. De aanhanger van marktplaats heeft ook enkele zeer strategisch geplaatste boutjes en moertjes zitten....
Misschien kan je de banden een voor een een losmaken en weer monteren met wat goede lijm ertussen voordat je gaat zagen.



Toch, het lijkt mij dat gewone blanke lak mooier is. Voor de herkenbaarheid als wijnvat, zeg maar.





(Zo maar uit interesse: drink jij weleens wijn? Of had je liever een biervat gehad (rvs...) ? )
 
Terug
Bovenaan Onderaan