Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Mijn dealer geeft gewoon toe dat het een veel voorkomend probleem is, en dat ktm de garantieclaims weigert vanwege “slijtageonderdeel”.
Ik rijd heel graag op mijn 1090, maar hierdoor overweeg ik toch om hem eind dit jaar toch te verkopen en in te ruilen voor iets van een ander merk. Een motor...
Oink? :/
Iets anders ... iemand dit ooit al meegemaakt:
Vorige dinsdag: we reden naar de ardennen voor een 3-daagse. Op de (drukke) brusselse ring valt ineens plots mijn motor uit ... Ik reed een 110km/u in 6e versnelling, het was behoorlijk warm (36 graden op de dash). Tof hoor, als je even 4...
Je vergeet een derde optie die zeker ook overwogen moet worden: een opzet spoiler. Kost iets van een 100€ als je het nieuw koopt. Afhankelijk van rijder/origineelscherm/spoiler kan dit goed helpen, of helemaal niet, maar het is zeker en vast de goedkoopste en minst ingrijpende fix.
Ondertussen hebben we er YSS vering op staan.
We hadden eerst bij de dealer de Fox vering laten plaatsen, maar dat was een miskoop: de preload is regelbaar, maar enkel in één richting. Voor iemand die 60kg weegt is de vering veel te hard, en je kan ze dus enkel harder zetten ...
Fox vering...
Ik heb besloten dat ik misschien toch crashbars op de 1090 wil. Liefst de originele ktm crashbars. Vind het best wel prijzig voor een hoopje buizen, heeft er toevallig iemand een linkje voor mij waar ze redelijk goedkoop staan?
Ik vind dat je gewoon met die 1050 moet gaan rijden en dat je voor jezelf moet uitmaken of hij "plat" is ;)
Blijkbaar vinden hier velen 94pk en 109nm maar niks. Ik heb jaren met een tiger 800 gereden met 94pk en 76nm, en heb eigenlijk nooit vermogen tekort gehad (ik kon tijdens toerritten...
Ik heb me al dikwijls afgevraagd of ik dat nu moet doen. Maakt dit nu echt zo een groot verschil?
Waar woon je, anders wil ik wel eens een rit gaan doen en swappen van motor :)
Hangt er een beetje vanaf waarvoor je je motor gebruikt denk ik. Ik doe zeer zelden woon/werkverkeer met de motor. Mijn motor is voor mij gewoon zeer leuk speelgoed, ik rijd voor de beleving, dus voor mij hoeft het ook niet :)
Als je echter je motor iedere dag gebruikt om langs 27 flitspalen en...
Vorige vrijdag met de 1090 naar de bandenboer gereden om een setje road attack 3's, van daaruit rechtstreeks naar de dealer gereden voor het onderhoud van 15.000km, en met een vervangmoto (1290 SAS) naar huis. De dag nadien mocht ik mijn 1090 terug gaan afhalen.
Met die ******* corona crisis...
Ik heb eerlijk gezegd met de 1090 al het gevoel dat de motor teveel vermogen heeft voor mijn rijvaardigheid :D
De SAS is voor mij waarschijnlijk ook te groot en te zwaar, maar ik ben vooral benieuwd naar die aktieve vering (heb hernia, kan voor mij wel eens een groot verschil maken qua comfort)
Volgende week met de 1090 eerst naar de bandenboer voor een setje road attack 3's, daarna motor binnen brengen voor onderhoud. Als vervangmotor krijg ik een 1290 SAS mee. Ben eens benieuwd :D