Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Die dip kan ook veroorzaakt worden door een knik in de spiebaan van de halfpoulie van je koppeling. Als je halfpoulie dat heeft, zul je altijd iets een dip houden halverwege je vario bereik. In de scooter wereld wordt de halfpoulie met rechte spiebaan ook wel torque driver genoemd..
Als je zeker weet dat je vonk, compressie hebt en de carb goed is.. Keerringen? Als die lek zijn wordt er geen onderdruk gecreëerd in het carter om mengsel aan te zuigen.
Als je het zeker wil weten, kun je even meten of je een lekstroom hebt. Multimeter op stroom stand en in serie met de accu terwijl de motor van contact af is.
Nog even terug koppelen, heb de olie afgetapt en gepeild met een schuifmaat. Daarna ff half uurtje rond gereden, niks meer aan de hand. Ik voorzie wel dat er binnenkort iemand met een grotere Honda flinke blokschade heeft door een te lange peilstok..
Horizontaal, niet ingeschroefd zoals beschreven in de handleiding van Honda. Maar het is alvast een ander model peilstok dan ik vind op internet, lijkt ook veel korter te zijn.
Update:
De manual schrijft 1.5 liter olie voor.. Heb er gister 2.5 liter in gegooid voor het te zien was op de peilstok. Mijn peilstok meet 69 mm, gemeten vanaf het puntje tot onderkant schroefdraad. Als iemand een vergelijk heeft!
Een rare vraag, maar is er hier een eigenaar van een Rebel 250, die even de lengte van zijn oliepeilstok zou willen meten? Zie:
http://www.motor-forum.nl/forum/list_message/28424517#28424517
Een nighthawk 250 heeft namelijk hetzelfde blok. Mijn peilstok meet 69 mm, vanaf het puntje tot...
Luchtfilter is schoon, ik denk dat Zot de winnaar is! Even googlen op CB250 dipstick en rebel 250 dipstick leert me dat het inderdaad niet de juiste is. |( Dat zou een meevaller zijn.
Edit, ik heb even gevraagd in het rebel topic of iemand zijn peilstok voor mij wil opmeten, aangezien een...
De carter ventilatie komt uit in een huisje met daarin een aantal schotten. Vanuit daar gaat er een slangetje naar het luchtfilter voor de dampen, en een slang naar beneden met een dopje er op om olie op te vangen. Er komt echter ontzettend veel olie uit, dusdanig veel dat het huisje gewoon vol...
Zondag heb ik een CB250 nighthawk gekocht, als zijnde opknapper maar technisch goed. De vorige eigenaar zei er nog regelmatig een stukje op te rijden. Afijn, helaas blijkt het iets meer dan een opknapper te zijn, na een 10 km testrijden zat de hele achterband en achterbrug onder de olie.
Alle...