Recente inhoud door stapp143

  1. stapp143

    Het grote Yamaha XTZ 750 Super Ténéré topic - deel 12

    Axiaal zou je geen speling mogen hebben, hij zit nl. Opgesloten. De rubbers zijn waarschijnlijk nog prima. Ik zou daarom alleen de lagers vervangen
  2. stapp143

    Het grote Yamaha XTZ 750 Super Ténéré topic - deel 12

    Ik kan niet zien of de spiebaan op het merk staat. Het merkteken zit achter het vliegwiel.
  3. stapp143

    Het grote Yamaha XTZ 750 Super Ténéré topic - deel 12

    Ik heb de bigend lagers vervangen van mijn blok maar om zeker te weten dat de balansassen goed staan moet ik het vliegwiel verwijderen. De spiebaan moet gelijk staan met een merk op het carterhelft. Het vliegwiel zit echter muurvast. Iemand een tip? Of doe speciale tool te leen? Poelietrekker...
  4. stapp143

    Het grote Yamaha XTZ 750 Super Ténéré topic - deel 12

    Blok is nog te redden. Moeten nieuwe big end lagers in. Krukas is prima. Geen verstopping van een oliekanaal. Denk dat het geluid toch het lager was. Maar de drijfstang is erg warm geweest. Wil hem uitruilen met het andere blok. Hier staat echter een andere letter op. Y◇C. IPV Y◇E. Weet iemand...
  5. stapp143

    Het grote Yamaha XTZ 750 Super Ténéré topic - deel 12

    Inmiddels wat geëxperimenteerd. Hij liep duidelijk te arm. Logisch met 850cc. Ondanks dat je niks zag aan de bougies. Denk daarom dat de pilot sproeier juist is(42.5) en de naaldhoogte ook. . Stationair heel onrustig. Veel geknal in de uitlaat. Werd beter door de brandstopschroef uit te...
  6. stapp143

    Het grote Yamaha XTZ 750 Super Ténéré topic - deel 12

    Geluid was waarschijnlijk het overdrukventiel. Denk een verstopt oliekanaal. En als gevolg een kapot lager. Zat heel veel gruis in het carter. En plots op de snelweg kwan er een nog erger geluid bij. Gelijk gestopt. Blok is hopelijk nog te redden maar ben er nu efen klaar mee. Inmiddels een...
  7. stapp143

    Het grote Yamaha XTZ 750 Super Ténéré topic - deel 12

    Met oor op schroevendaaier niet te lokaliseren. Hij deed dit al met de oude ketting. Geluid komt voor mijn gevoel uit het versnellingsbak deel. Denk het olie overdruk ventiel.
  8. stapp143

    Het grote Yamaha XTZ 750 Super Ténéré topic - deel 12

    Iemand een idee wat dit geratel kan zijn? Het houdt na ongeveer 2 minuten op. Als de motor warm is. Dacht eerst aan de koppeling maar die heb ik in zijn geheel, met korf vervangen. Krukas is Oké. Dacht aan het klepje van de olietank? Iemand nog andere ideeën. Hij heeft altijd zo geklonken. Dus...
  9. stapp143

    Het grote Yamaha XTZ 750 Super Ténéré topic - deel 12

    Jawel. Overgezet in reservenlok. Deze had naast 3 kleppen ook een nieuwe ketting nodig.hij was nog net zo lang als nieuw. 9 tandjes.
  10. stapp143

    Het grote Yamaha XTZ 750 Super Ténéré topic - deel 12

    Ook mijn reserveblok is niet helemaal oké. Geen compressie. Oorzaak, Kromme klep. Iemand een oude inlaatklep over? Ik kan de kop/klep wel overzetten van het blok met het kapotte bigend lager, maar die kop houd ik liever kompleet.
  11. stapp143

    Het grote Yamaha XTZ 750 Super Ténéré topic - deel 12

    Het is het Big end lager. Helemaal verdwenen. Halve centimeter speling. Een wonder dat ik nog ben thuisgekomen
  12. stapp143

    Het grote Yamaha XTZ 750 Super Ténéré topic - deel 12

    Het is een koperkleurig materiaal. Niet magnetisch.
  13. stapp143

    Het grote Yamaha XTZ 750 Super Ténéré topic - deel 12

    Blok tikkend tot stilstand gekomen. Gruis in carter. Herkent iemand dot materiaal? Krukaslager? Het zit aan de oliepomp kant. Zie vanuit het carter nog geen schade?
  14. stapp143

    Welke handvatverwarming moet ik kopen?

    Ik heb een schakelaar toegevoegd op het dashboard. Elke rit gingen ze aan.
  15. stapp143

    Het grote Yamaha XTZ 750 Super Ténéré topic - deel 12

    Zijn er al oplossingen voor versleten rempedaal assen?
Terug
Bovenaan Onderaan