Motor-Forum

Select Forum

honda vtr sp1

  • Poster:roel k
  • Topicstarter
  • Offline

Geplaatst op maandag 18 september 2017 21:20

Prijs: € 3.500,-

Kilometerstand: 48.000 km

Locatie: Alkmaar

Bouwjaar: 2000

Merk: Honda

Categorie: Sport

Cilinderinhoud: 1000 cc

Model: VTR 1000 SP-1

Kleur: Rood

Land op kenteken: Nederland

Accessoires en opties: Aftermarket uitlaat



te koop fantastische vtr sp1

hierbij zet ik met kleine tegenzin de sp1 te koop
dit omdat ik wat rechter op wil zitten en je toch maar op een motor tegelijk kan rijden
(en vrouwlief het belachelijk vind om de speen erbij te houden)

de echte km stand is ongeveer 48000.
op de teller staat 53491 maar de motor heeft vanaf ong.10000km een kleiner tandwiel. 15 tands inplaats van 16 tands
vandaar het verschil in de km ers

het is een mooie en perfect onderhouden motor:
  • kleppen zijn bij 35000km gesteld
  • ketting en tandwielen vervangen voor nieuw
  • voorvorkpoten van wilbers opnieuw verchroomd+ nieuwe keringen
  • nieuwe remschoenen en remvloeistof
  • olie en filter reeds ververst

undertail is aangepast en de knipperlichten aan de voorzijde zijn in het stadlicht verwerkt
voorzien van ingekorte laser titanium hotcam dempers voor een super sound
db killers zitten er ook bij
achterband 90%
voorband 60%

originele:
dempers
knipperlichten
achterlicht
aangepaste undertail
16 tands tandwiel zitten er los bij

maar helaas wel een beschadeging op de kontkap
de beschadigde kap heeft de vorige eigenaar er op gezet nadat hij het origineel brak bij het veranderen van de undertail.
ik heb mezelf er nooit echt aan gestoord

gewoon een perfecte en schitterende motor met fantastische rijeigenschappen en een geweldig geluid!

voor meer fotos of info: 0zes-vijfvijf78twintig52

roel kleijssen

Afbeelding 1Afbeelding 2Afbeelding 3Afbeelding 4Afbeelding 5Afbeelding 6


sluiten (escape)

Reacties

Bijzonder verhaal met de tandwielen. Volgens mij zit de kilometeropnemer in het voorwiel bij de meeste motoren en niet In het achtertandwiel. Dus hij heeft echt 53xxx gelopen lijkt mij.

Suc6 met de verkoop igg.

Heb wel geduld want alleen motoren van 200 euro verkopen hier snel!!


Bedankt voor u reactie!

Maar precies wat u zegt: "bij de meeste motoren"
de meeste motoren hebben ook meer dan 40 tanden op het achter tandwiel en heb ik het in dit geval ook over het voor tandwiel die een tandje kleiner is

Bij de sp1 is dit het geval en zit er wel degelijk verschil in het aantal km'ers

dus mocht u interesse hebben neem dan gerust contact op!

en voor alle bevindingen of rare gedachten is er google!!

mvg,
roel k wijzigde dit bericht op zondag 1 oktober 2017 18:44


Waarom is er ooit een ander a. tandwiel gestoken?

Er zit een kleiner tandwiel op voor nog meer trektracht in het begin.
De topsnelheid ligt hierdoor wel wat lager maar 280 op de garmin red hij gewoon nog

Goed verhaal. Serieuze optie voor mij zodra ik de R1100S verkocht heb!

Slijt je ketting niet erg veel sneller hierdoor?
motorboot wijzigde dit bericht op maandag 2 oktober 2017 17:06

Hoe zit het dan eigenlijk met de snelheid op de teller, zit er veel verschil in met de daadwerkelijke snelheid?

Als er een speedohealer geïnstalleerd was, zou dat alles weer gecorrigeerd hebben. Ik wil bij mijn volgende tandwielen en ketting waarschijnlijk ook een andere vertanding, wil het bokken met lage toere/snelheden net ff wat minder hebben.

In ieder geval succes met de verkoop Roel. 👍🏼
Ghetto Bassie wijzigde dit bericht op maandag 2 oktober 2017 22:03

@ motorboot, niet dat ik weet.
Heb de tandwielen en ketting na 27dkm vervangen dus het lijkt me niet echt harder te gaan.
Het heeft natuurlijk ook te maken Met het onderhoud van de ketting.


@ bassie, er zit puur wat verschil in de snelheid!
pin me er niet op vast maar bij 120/130 km/u is het verschil met de Garmin ong. 15km/u

Ik heb eigenlijk de Laatste tijd alleen op de Garmin gereden omdat het een route was of een van de weekenden Eiffel,.

Maar nu heeft een maatje van me dit voorjaar ook een kleiner tandwiel op zijn r1 gezet en ook een speedohealer en het werkt perfect!!!
Nagenoeg geen verschil!
Dus dat is wel de moeite waard als je dat tegelijk met het tandwiel doet idd.

Als ik ,t goed begrijp heeft ,t ook te maken met mooi vloeiend oppakken. Bij b.v. rotonde afdraaien.
Anyway, succes met de verkoop. Mooi dinGGG!

Wil je zelf een reactie plaatsen? Om te kunnen reageren moet je eerst ingelogd zijn. Klik hier om je in te loggen.

Ben je nog geen geregistreerde gebruiker? Klik hier om je te registreren.

Select Forum

© 2001-2017 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.