Motor-Forum

Select Forum

sluiten (escape)

Door Robin Tom op vrijdag 21 april 2017 om 15:53


http://motorshopper.nl/downloaden/1104436/5f90076cf770a251479b485c327de10b/article

Haast niet zo prestigieus als het zou moeten zijn: de stempel funfactor. Het lijkt wel alsof het ten pas en ten onpas gebruikt kan worden voor alles wat een glimlach op je gezicht tovert. Maar zo makkelijk is het niet. De hedendaagse motorfietsen zijn vaak nou eenmaal goed en om écht op te vallen moet je al gauw out-of-the-box denken. Geplaatst tussen de G310R en S1000R in, heeft de BMW F800R deze potentie. Met zijn lage gewicht, opvallende styling, talloze opties en 90PKs heeft deze Duitser op papier genoeg in huis om goed uit de verf te komen. Wat nog rest is een spreekwoordelijke strik. Of niet?


http://motorshopper.nl/downloaden/1104443/4ed2dd4df3192d864e66f88961bd2a67/articleLaat ik maar met de deur in huis vallen. De F800R is gewoon een ontzettend leuke motorfiets. Waar BMW al gauw de neiging heeft om zijn degelijkheid te combineren met een allround doch enigszins passief karakter, is dat bij deze naked minder het geval dan je zou verwachten. Natuurlijk, de typisch snorrende mentaliteit van de staande twin is onmiskenbaar verbonden met een lineaire vermogensafgifte. Maar saai? Nee. Want net als je denkt dat er weinig gaat gebeuren, onderin is deze twin toch wel érg rustig, komt er een waar eindschot aan te pas. Niets minder dan een heuse cavalerie van 90 paarden en 86Nms stormen zonder pardon langs de krukas zo het wegdek op. Met wat creativiteit steigert de F800R nog mee ook, net als een echt raspaard. Combineer dit met een laag zwaartepunt, een rijklaar gewicht van 203kg, een opmerkelijk in stijl ploffende einddemper en deze Beierse naked staat garant voor veel rijplezier.

Tekst: Robin Tom
Foto's: Target Press / Tom Haanstra

Select Forum

© 2001-2017 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.