Motor-Forum

Select Forum

Pilot Road 2 door Goofy cruise

Geplaatst op zaterdag 17 augustus 2013 17:21

Pilot Road 2 door Goofy cruise


Voorband/achterband: Voorband en achterband


Algemeen

Gebruiksduur/ervaring

Een jaar in gebruik of in gebruik gehad

Recensie en onderbouwing

Recensie en onderbouwing

Heb met deze banden 22.000km gedaan op mijn ZX6-R. Ook veel woon-werk met veel snelweg waarbij het me erg meeviel hoe plat de banden zijn afgesleten. Voor wel sneller dan achter.
Deze set is erg goed als je meer rijd met een band die je wil vertrouwen want onder alle omstandigheden blijft hij erg stabiel aanvoelen.

Enig minpunt is het punt dat de band niet erg uitdaagt om er veel van te vragen. De feedback is namelijk niet geweldig.

Positieve eigenschappen

Duurzaamheid en betrouwbaar

Negatieve eigenschappen

Enig minpunt is het punt dat de band niet erg uitdaagt om er veel van te vragen. De feedback is namelijk niet geweldig.

Beoordelingen

Twee van de tien lezers vonden deze recensie nuttig.



sluiten (escape)

Reacties

22.000km met een set banden op een R6? Is het een R6 op 11kW?
Snap ook eerlijk gezegd niet hoe de voorband sneller kan slijten dan de achterband.

Door het vele woon-werkverkeer over de snelweg krijg je dat soort taferelen. Mijn Kawasaki Zx-6R heeft een soepele vier cilinder. Met een flinke V-twin had je wel een andere slijtage gehad.

dan nog is 22k wel veul. schakel je bij 2500 toeren?

Ik heb een set Pilot Road 2 onder m'n F800ST (staande twin). Ik rij dagelijks en trek ook aardig door. Ik heb er nu bijna 13.000 km mee gereden en heb nog meer dan genoeg profiel, dus de 20k ga ik wsl ook makkelijk redden. De PR2 staat er om bekend dat ie lang mee gaat. Ook in Duitsland haarspelden mee gereden met volle bepakking en dan kan ie prima plat door de bocht. Bij regen bieden ze onder forse hellingshoeken minder grip, maar voor de rest prima vergevingsgezinde band voor (sport)toermotoren die veel km's maken.

Pr3 ga ik nooit de 20k halen voor en achter 10.000 km en dan rij ik op het canvas :X

Michelin Pilot Road 2 op een Fazer 600 (± 95 pk). De eerste set heeft het net geen 20.000 km uitgehouden. De banden zijn verwisseld omdat er een rit van 3000 km aankwam. Anders was de 20 dkm wel gehaald.

Er wordt overigens niet gereden als een slak ;) . Gelukkig blijven nazendigen uit Leeuwarden uit... , al is dat misschien meer geluk dan wijsheid :+

Band geeft onder alle omstandigheden goed vertrouwen. En ja, er zullen banden zijn die onder mooie droge omstandigheden meer grip hebben, maar als je het hele jaar doorrijdt is dat voor mij niet de doorslaggevende factor. Dan is de handling onder kl..te weersomstandigheden (lees nat en net geen vorst) bepalend voor mijn keuze. En dan is de MP2 een band die dan erg goed presteert.

Gevolg ik heb gewoon weer MPR2 gekozen. Deze gaat gezien het slijtagepatroon ook de 20dkm wel halen.

Het verhaal dat iemand meer dan 20 dkm uit een set banden haalt verbaast mij dus niet.

Goed verhaal. Denk dat onze rijstijl wel aardig te vergelijken valt. Kneeslider heeft in iedergeval wel aardig wat grammetjes verloren met deze banden op de motor.
Ik ga nu de T30 proberen. Wil wel kunnen vergelijken namelijk.

MPR2 CT is een prima band, en ik kies al jaren niets anders (voor de 4 opeenvolgende Yamaha's FJR1300, de S1000RR krijgt ander rubber).

Plat afslijten heb ik geen last van, maar dat heeft met rijstijl te maken. Slijtage voor t.o.v. achter gaat ongeveer gelijk op, al lijkt de voorband bij de 2013-editie van de FJR iets meer voor z'n kiezen te krijgen. Dat heeft met de door de fabrikant gekozen aslastverdeling te maken. Een dergelijk slijtagepatroon met een 600 cc sportmotor kan ik niet verklaren, zal met rijstijl te maken hebben: verder weg kijken, minder remmen, meer gasgeven.

Gemiddeld doe ik ongeveer 9-12k km met een set, maar dan wordt er veel van gevraagd. Bij een kalme rijstijl bij een lichte motor - zoals een 600 cc sportfiets - zijn kilometrages van 20k km geen uitzondering. Dat is mooi, al zou ik op een dergelijke motor juist sportievere banden monteren: je levert levensduur in, maar in ruil voor een heel veel betere grip.

De kracht van de MPR2 zit imo in de vorm van het loopvlak (lateraal): die is puntig i.p.v. rond. Dat maakt dat de band zelfs een 300 kg wegende FJR zich doet gedragen als een lichtgewicht: neutraal sturend i.p.v. onderstuurd, en de fiets laat zich veel gemakkelijker omleggen.

Grip is goed onder alle omstandigheden, en imo geven de banden juist een uitstekende feedback. Ik denk dat Goofy cruise even naar afstelling van demping/vering wil kijken, want dat heeft veel meer invloed op de feedback die een motor al of niet geeft dan de banden die je eronder gooit.

Dual compound helpt om de vorm te behouden, en het grensbereik is groot: dat geeft vertrouwen. Equivalenten van m.n Bridgestone willen in mijn ervaring flink verrassen, en vragen om een behoudender rijstijl.

MPR3 biedt betere grip in de regen, en het verschil is best groot. Maar het loopvlak is platter dan de MPR2, en daardoor krijg je hetzelfde onderstuurde gedrag als bij b.v. Bridgestone of Metzeler. Ik heb de MPR3 gereden met zowel een Yam FJR1300 en een BMW K1600GT, en in beide gevallen hielden ze het 2 à 3 dagen en 1000 km uit: daarna hingen de flarden eraan. Toegeven: dat waren sportieve ritjes, maar de MPR3 is beslist niet geschikt voor zware motoren als daar sportief mee gereden wordt. Door de vele lamellen warmt de band veel te veel op, en wordt het rubber er gewoon vanaf gesmeerd.

Let bij MPR2 i.c.m. zware motoren op de bandenspanning: die moet zijn zoals voorgeschreven of iets hoger, anders gaat vooral de achterband flink cuppen onder stevige acceleratie, en door het relatief slappe karkas kan stuurprecisie verloren gaan. Met een juiste bandenspanning is er niets aan de hand.

Beetje oppervlakkige review imo, maar iedere ervaring is er één, en als de conclusie is dat je een band gevonden hebt die je vertrouwen geeft, dan is dat alleen maar goed: banden... het is allemaal heel persoonlijk ;-)
DucBMW wijzigde dit bericht op woensdag 28 augustus 2013 02:24

Ik heb ze onder mijn GSXR 1100 en ik wil niet anders meer. Zeer geschikt voor mijn fiets.

Ik heb ze onder mijn GSXR 1100 en ik wil niet anders meer. Zeer geschikt voor mijn fiets.

heb ze onder suzuki gsxr 1100 1991

bevallen goed

Mijn set MPR2 heeft nu 14000km opzitten. 20000km gaan ze zeker halen. Ze worden dan ook ong om de twee jaar gewisseld. Motor FZS1000 Fazer wordt voor woon-werk gebruikt en natuurlijk plezier ritjes. Ik ben zeer tevreden over de band en volgende set zal weer MPR2 zijn.

Ik heb ze nu 2500km onder mijn SV1000 zitten. Ben heel benieuwd hoelang ze het volhouden. Hiervoor lag er een Dunlop Roadsmart onder die het 10k/15k heeft volgehouden (lag er al onder toen ik hem kocht, dus weet het niet precies)

Nu in bezit van de Pilot power 3 en is een aanradertje.. plakt als een ...tierelier incl nat wegdek''

Ik heb de pilot road 3 nu 16.000 km onder de gsx650f liggen, het einde begint nu langzaam maar zeker in zicht te komen. De levensduur is in ieder geval aanzienlijk langer dan de originele Bridgestone banden. De banden bieden inderdaad veel grip bij nat wegdek. Het onderstuurde gedrag waar "ducbmw" van spreekt herken ik niet, maar dat zal uiteraard merk-afhankelijk zijn.

Heb ze nu 12.000 km onder mijn gsx-f zitten en zijn nu ongeveer op de helft. Geweldige banden, volgende set wordt zeker weer een MPR!

Mijn mpr2ct zit er 18000 km onder en is pas op de helft ofzo. en dat op een 1100 met 143 gemeten achterwiel pk's. echt een perfecte band, heeft me veilig naar meerdere landen in europa gebracht en bleef zelfs met stromende regen (Echt KEI harde regen) een vertrouwenwekkend gevoel geven. Ik vind m geweldig. Jammer dat zo'n band best n hoop geld kost alleen, maar dat is met alle goede banden nou eenmaal zo gegroeid.

Ben het ermee eens dat ie erg goed is voor woon-werk. Ik heb er zelfs 25.000 km op gehaald. Was ook wel echt op.

Tot -4 mee gereden, maar nooit de indruk gehad dat de band grip verloor door te lage temperatuur of iets dergelijks. Daarna op 250 meter van mijn werk gaan wonen dus de motor alleen nog recreatief gebruikt, en daarbij gaat mijn voorkeur toch uit naar de Conti Road Attack 2 die ik nu heb. Maar in de winter komt er straks denk ik weer een setje MPR2 op aangezien ik weer veel kilometers moet gaan maken in klote omstandigheden.

Enige waar ik hem minder in vind is hard remmen in bochten. Hij richt zich dan érg stevig en zenuwachtig op. Maar goed, dat hoop je toch niet dagelijs nodig te hebben. :')

Ik krijg ze maandag en ben erg benieuwd. Heb gekozen voor de 2 omdat men zegt dat de 3 sneller slijt en ze waren een stuk duurder. MPR2 zijn beste bandjes voor een CBR100 F.


Ook een pilot road onder mijn KTM superduke , rijdt top!. Alleen gaan bij mij de 20k absoluut niet halen. denk eerder aan de 12.000 km.

Ik heb deze banden op dit moment onder een XJ600 uit 96 liggen, en heb hier al ~50.000KM (zowel voor, als achter) op gereden. Ik rij het hele jaar door, weer of geen weer.
Kan niet anders zeggen dan dat het fantastische banden zijn. Misschien niet heel uitdagend, daar kan ik weinig over zeggen, maar zeker erg veilige banden!

Wil je zelf een reactie plaatsen? Om te kunnen reageren moet je eerst ingelogd zijn. Klik hier om je in te loggen.

Ben je nog geen geregistreerde gebruiker? Klik hier om je te registreren.

Select Forum

© 2001-2018 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.