Motor-Forum

Select Forum

Pilot Road 2 door Frant!c

Geplaatst op zondag 12 september 2010 13:36

Straat/circuitbanden

Pilot Road 2

door Frant!c


Voorband/achterband: Voorband en achterband


Algemeen

Gebruiksduur/ervaring

Twee jaar in gebruik of in gebruik gehad

Recensie en onderbouwing

Recensie en onderbouwing

Komende vanaf een Dunlop D220 die standaard op een SV650S K3 word geleverd is deze band echt een verademing, iets nerveus qua insturen (valt ietwat de bocht in) maar nog nooit het eind van het vertrouwen gevonden.

Ik heb de banden gebruikt in elke weersomstandigheid, zelfs in de sneeuw en me dikke lagen pekel op straat heb ik nog geen misstap gehad, die ik niet echt uitgelokt heb.
Door de ervaring die anderen er ook mee hebben (en dan met name in natte omstandigheden) heb ik niet het vertrouwen en niet de behoefte om nog andere banden te proberen.
Het verschil in compound op de flanken en het midden van het loopvlak merk je over de dag niet, maar het heeft wel effect. Ik heb een vakantierit gemaakt van net geen 6000 km. Het merendeel hiervan (helaas) snelweg. wat de band niet netjes rond heeft gelaten(overdwars). Na nog een 4000 km normaal gebruik in Nederland (met ook meer dan genoeg snelweg) is de vorm al weer een stuk beter.

Conclusie, voor mij geen andere band meer. Ook de testen van tijdschriften zijn het met me eens dat het de beste band is voor natte omstandigheden. Daar mag ik in Nederland maar wat vaak getuige van zijn :(

Met de vorige set voor en achterband heb ik veel kms kunnen maken.
De voorband heeft het grofweg 25.000 en de achterband 18.000 km volgehouden.

Positieve eigenschappen

Koude grip
Natte grip
Levensduur
Profielpatroon (oog wil ook wat ;) )

Negatieve eigenschappen

Iets 'eager' om een bocht in te vallen.
Vast niet de goedkoopste.

Beoordelingen

Zes van de zes lezers vonden deze recensie nuttig.


Afbeelding 1Afbeelding 2


sluiten (escape)

Reacties

Mooie review, de conclusies kan ik zeker beamen:

Na 3 jaar op deze banden gereden te hebben, en 60000 km verder kan ik zeggen:
Nog nooit gripverlies gehad, ook niet op sneeuw of hevige regen.

Nog 1 extra opmerking erbij:
Levensduur van een setje van deze banden zijn bij mij tussen de 25000 tot 30000 km.

Edit:
citaat:
Op wat voor'n motor ? (misschien handig om te vergelijken :) )


Op een Honda cbr600f
DeArmeStudent wijzigde dit bericht op dinsdag 14 september 2010 13:35

Op wat voor'n motor ? (misschien handig om te vergelijken :) )

Goeie recensie. Ik gebruik ze zelf op een Yamaha Fazer 1000. Prima grip in alle weersoorten, behoorlijk slijtvast tov. de Pilot Powers die ik daarvoor had. Ze willen inderdaad graag de bocht invallen, maar dat is op de wat trager sturende Fazer m.i. juist een voordeel. De band voelt ook comfortabel aan, met BT's (020) voelde ik elke richel.
De band is wel gevoelig voor de goede bandenspanning, beter iets te hard dan te zacht.

Op een Yamaha FZ1-N achter dik 12000 km en voor 17000 km tweede set!
Met dit set ook 5 sessies op Assen gereden, dus kan men aannemen met straat gebruik dat dit meer had kunnen zijn. In natte omstandigheden moet ik wel iets oppassen maar dat is logisch met de pk's die deze motor heeft. Ik ben hoe dan ook tevreden nu derde set eronder!

groet

Arthur

Heb deze banden ook onder mn VFR800 liggen en het zijn echt fantastisch goede banden. Ze verrassen je nooit, houden altijd grip en slijten nauwelijks. De enige keer dat ze grip verloren was toen ik volgas accelereerde over een natte teerstrip op de weg. Ik weet nu al dat ik deze de volgende keer weer op mn VFR wil. Ik heb er iets 7500km mee gereden sofar.

De 1e foto erbij is echter van een Pilot Power..

Nu niet meer ^_^ Stom, bedankt voor je commentaar :)

Begin van dit seizoen een setje laten monteren in Duitsland (263 Euro) en bevalt prima. Beginnen nu wel redelijk vierkant te worden al (na 10.000km), maar had ook niet verwacht er meer dan 12.000km mee te doen. Voorband zou langer kunnen, maar vervang ze gewoon lekker tegelijk :).

mijn hemel, 18000 km met een achterband!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
en 25000 met een voorband!!!!

sorry voor de kritische noot, maar dan vind ik niet dat je echt kan zeggen dat het een top band is,...op basis van de kilometrage. (wordt de band niet echt uitgedaagt zeg maar, anders haal je deze km standen niet :)

als ik je 5 banden geef zonder label en zonder te kijken wat voor profiel weet je niet wat je rijdt.

dat de road2 een goede band is das duidelijk want de road 1 was al niet slecht.
NapO wijzigde dit bericht op dinsdag 14 september 2010 14:17

Je kan natuurlijk ook zeggen dat ik ook vooral lange aftanden rijd als het prutweer is. (regen, sneeuw etc.) Dus dat gaat inderdaad een stuk minder uitdaging / stress produceren dan een full time mooiweer-klaverblad rijder.

Hoewel ik ook zeker niet claim dat ik een coureur ben merk ik veel verschil tussen mijn vorige banden(D220) en de michelins. Als je me een set Angel ST's of vergelijkbare bridgestone onder m'n fiets schoffelt zal ik in droog weer vast niets merken (op het in de bocht vallen na misschien) Als het nat is denkik wel dat ik het merk.

Stom toevalig gisteravond tijdens een avondritje een lekke achterband(Michelin PR2) gekregen. Bij het eerst volgende tankstation bleek er nog maar 1.X bar in te zitten, deze terug gebracht na 2.2 bar, en rustig na huis (vlakbij) gereden. Thuis zat er nog 1.8 bar in de achterband. Oorzaak bleek een naaldspijker te zijn -O-

Omdat de achterband bijna op is (na 14.000km / SV650) komt er beslist weer
een Pilot Road 2 op! Alleen vindt ik het jammer dat ik de band niet kan vergelijken met anderen omdat ik de motor vorig jaar en 10.000km geleden
met het zelfde setje banden eronder heb gekocht..


Je zou dus wel een andere achterband kunnen testen, maar dan loop je het risico (zoals altijd) om een minder relaxte tegen te komen :)

citaat: Frant!c schreef op dinsdag 14 september 2010 17:54:

Je zou dus wel een andere achterband kunnen testen, maar dan loop je het risico (zoals altijd) om een minder relaxte tegen te komen :)


Precies! En dat zou zonde zijn ;)

Ik rij een Bandit 600, en voornamelijk woon-werk.
UItstekende banden dit, voorband laatste keer 33.000 km mee gereden, achterband 30.000. Wel voornamelijk snelwegkm. Ook wel lekker bochtjes in de duitse Eifel :Y
Ook met nat wegdek genoeg vertrouwen :D
In aanschaf duur, maar dat verdien je wel weer terug.
JollyJopster wijzigde dit bericht op zaterdag 18 september 2010 23:45

citaat: NapO schreef op dinsdag 14 september 2010 14:16:

mijn hemel, 18000 km met een achterband!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
en 25000 met een voorband!!!!



Tja Leon........., dat is idd mogelijk en met behoud van rijeigenschappen.
Heb persoonlijk met één en dezelfde achterband 1,5 Opkiktoer gereden, normaal woon-werkverkeer, 7 rondjes Ring en nog wat "rondjes" om de kerk.
Band was na welgeteld 13800 km écht aan vervanging toe en rij nu met de Pure die het ook niet slecht doet.
Nu rijd ik ook als een natte krant en Opkikkers rijden ook niet door 8-) maar dit is een TOPband voor de sportieve doorrijder (met doorrijden bedoel ik alle weersomstandigheden) die af en toe een knietje aan de grond ook niet schuwt. :P
Owjah......., heb wél 2 voorbanden nodig gehad in dezelfde periode, één op de R1 en één op de Priller. O-)

tis inderdaad een heerlijke band, eerst zn concurent gehad, de bt023, maarja niet egt een concurent eigelijk, de michelin rijd veel beter/rustiger en gaat naar verwachting nog langer mee ook.

was vandaag nog bij de dealer voor een onderhoudsbeurt, en ze zijde dat de bandjes ongeveer op de helft zijn, (nu 8500 mee gereden) meer dan 20000 verwacht ik zowiezo niet te halen, omdat de gsx650f nog wel aardig wat weegt, en vaak met duo rijd.

maar een andere band zal er voor deze of een vergelijkbare motor niet komen.

Ik heb afgelopen jaar deze banden onder mijn Suzuki Hayabusa gekregen, kort nadat ik de motor had gekocht met Bridgestonebanden.
Binnen de garantieperiode van de motor gebeurde er iets waardoor de banden vervangen diende te worden en de Michelins waren toevallig op voorraad.
In de eerste bocht kreeg ik het idee dat de motor werkelijk op de zijkant viel, waar ik enorm van schrok. Het was echter een enorme verrassing vervolgens een enorm vertrouwen te voelen.
Bij de tweede bocht was ik er op voorbereid en nam deze met het volste vertrouwen. Wat een heerlijke banden zijn dit. Bij snelheden van 300+ op de Duitse autobahnen gaan ze perfect rechtdoor, zonder zenuwachtig aan te voelen en een klaverblad stuur je heerlijk scherp en snel in. Bij het uit accelereren vreet de band zich werkelijk in het asfalt. zoveel grip!!
Ook bij regen heb ik nooit een glijdend gevoel gehad, het water wordt zeer goed en doeltreffend afgevoerd.
Inmiddels heb ik zo'n 8000km met deze banden gereden en behalve een paar rullen aan de randen van de band zien ze eruit alsof ze nog wel 8000km mee kunnen. Dit ondanks het feit dat ik de banden nooit spaar, vooral niet met optrekken en remmen.
Voor mij zullen de volgende banden zeker weer deze banden worden.
Het in vallen van de bochten is iets waar je even aan moet wennen, maar daarna wil je niet anders.

Wil je zelf een reactie plaatsen? Om te kunnen reageren moet je eerst ingelogd zijn. Klik hier om je in te loggen.

Ben je nog geen geregistreerde gebruiker? Klik hier om je te registreren.

Select Forum

© 2001-2018 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.