Bol d'Or liefhebbers show your bike!!! Deel V

Status
Niet open voor verdere reacties.
Waar haal je ze toch weer vandaan Wout, een 1100 blijft :9~ :9~
die van mij wil nog niet in elkaar komen.

Wat moet hij opbrengen?


Ooohhh, zoiets verkoop je niet, dat zet je op je schoorsteenmantel....Ruilen voor die van mij? Dan krijg je weer een deel van je onderdelen terug ;)
 
Laatst bewerkt:
Ooohhh, zoiets verkoop je niet, dat zet je op je schoorsteenmantel....Ruilen voor die van mij? Dan krijg je weer een deel van je onderdelen terug ;)

En een professioneel sextant (van de schoorsteenmantel '( )doe ik er ook nog bij, denk dat ik dan aardig in de richting begin te komen :)
 
Hmmm...
Kan dit weekend wellicht een gsxr carb ophalen van een 750 uit 94.
Deze zouden dus idd zonder de spacing te veranderen moeten passen...
Zijn er nog dingen waar ik op moet letten qua slijtage? en hoe zie ik dat?

Ben eens benieuwd naar het verschil in lopen en starten!

Wat anders...
Heef iemand nog een goed adresje voor K&N's? En uiteraard welke type hebben jullie er op geschroefd?
 
Laatst bewerkt:
Je moet er goed op letten dat de gaten waar de naalden inzitten niet uitgelubberd zijn en dus niet ovaal zijn.
Dat zie je door goed naar de gaten in de gaschuif en de sproeier buis te kijken.
Dit is een veel voorkomend probleem bij deze carbs en daarom worden ze vaak weg gedaan.
Vervangen van de onderdelen is dan een kostbare zaak.

Voor K&N filters heb ik deze:
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=400139335499&ssPageName=STRK:MEWAX:IT
Is dus type RU-2922.

Echt niet duur en ze voldoen goed, maar of ze op jouw carbs passen weet ik niet.
Moet je eerst de diameter van de lucht inlaat meten en de h.o.h. afstand.
 
Laatst bewerkt:
Je moet er goed op letten dat de gaten waar de naalden inzitten niet uitgelubberd zijn en dus niet ovaal zijn.
Dat zie je door goed naar de gaten in de gaschuif en de sproeier buis te kijken.
Dit is een veel voorkomend probleem bij deze carbs en daarom worden ze vaak weg gedaan.
Vervangen van de onderdelen is dan een kostbare zaak.

Voor K&N filters heb ik deze:
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=400139335499&ssPageName=STRK:MEWAX:IT
Is dus type RU-2922.

Echt niet duur en ze voldoen goed, maar of ze op jouw carbs passen weet ik niet.
Moet je eerst de diameter van de lucht inlaat meten en de h.o.h. afstand.

Thnx!
Ik hoop iig dat ze goed zijn en houd jullie op de hoogte.

Vwb de K&N's, vind ik idd niet te duur!
Er zitten nu een paar merkloze filters op, die ik graag wil vervangen.
Voordat wat ga bestellen zal ik vast en zeker nog even met jullie overleggen ;)
 
Thnx!
Ik hoop iig dat ze goed zijn en houd jullie op de hoogte.

Vwb de K&N's, vind ik idd niet te duur!
Er zitten nu een paar merkloze filters op, die ik graag wil vervangen.
Voordat wat ga bestellen zal ik vast en zeker nog even met jullie overleggen ;)

Als je gewoon op inet zoekt nar K&N dan krijg je wel ergens een lijst met alle beschikbare filters en alle maten en tekeningen.
Kun je die bij jouw maten past eruit zoeken en dan weet je welk type je zoekt.

Hier het type luchtfilter uitzoeken wat je wilt en dan staan de maten daar wel achter.
 
Vandaag een ritje met de boldor club gemaakt. Mooie tocht voornamelijk door Duitsland. Enige minpuntje, ik was niet op een bol dor want ik heb er geen rijdend. Ik was dus op de cbr1000f. Dat was wel ff balen. Maar nog een week of twee dan heb ik weer een bol die de weg op kan..........wordt hoog tijd dat ik weer eens wat km. ga maken op een bol.
 
Voldoor vond het niet zo druk...:

Idd leuk ritje, enne., opvallend rustig onderweg.

...we zaten met z'n allen in Assen natuurlijk... ;)

...Centennial TT...





...heb daar afgelopen zaterdag nog een witte 750 op het drassige moerasveld, wat ze parkeerplek durven te noemen zien staan, keurige staat, en met een in ieder geval aan de rechterkant een blauwe Wrangler sticker op het kunststof deel van het zadel...

...die CB van iemand van hier ?
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen vrijdag stond op het circuit in Mettet ook een bol d'or, de 1100 uitvoering. Wie had deze meegenomen om te kijken?

Ik was er ook met een cb 900, maar dan de moderne hornet uitvoering, die gaat best rond daar... :] 8-)
 
da's best hard... Is het wel hetzelfde circuit dan??? Ik heb de expert groep geklokt, de snelsten waren daar 1.22 op een 2010 fireblade en dat ging echt hard :o

Voor mij was het de eerste keer op het circuit, ik vermoed dat ik daar wat boven zal zitten, maar heb mezelf niet geklokt. Voor m'n gevoel dik boven de anderhalve minuut... Er gingen er toch nog wel een paar mij voorbij. :W
 
je hebt maar 1 circuit mettet. ik was er wel op een dag dat het echt warm was en erg zonnig.
1.16.82 was mijn snelste tijd (op laptimer) en ik zat continu rond de 1.18 - 1.20.
ging ook best hard hoor :P Was er wel op een volledig circuit-gepreppte R1...
 
Die eerste is in concourstaat, maar die carbon-knippers horen wat mij betreft niet op een bol.
 
Die eerste is in concourstaat, maar die carbon-knippers horen wat mij betreft niet op een bol.

Ze kunnen er af hoor.....carbon is leuk voor die moderne brommers, dan lijken ze sneller te kunnen...

Maar om die van mij (n) ooit in concour staat te krijgen???
Wie kan me helpen met hetvolgende: Die van mij lekt Olio uit het dopje achter de kop waar het kabeltje uitkomt die naar de startmotor gaat; lange uitleg voor het dopje.....
ik weet niet anders hoe het te omschrijven :? Met een klein beetje frunnikken krijg ik dat dopje er niet af, zit het geschroefd o.i.d. En hoe ziet de afdichting onder dat dopje er uit, of is het dopje de afdichting?
De vraag is dus hoe het dopje te verwijderen, ik wil nog niet al te bruut aan het werk gaan zodat ik het niet stuk repareer, en of het normaal is dat daar olie uit kan komen??
 
Is volgens mij wel normaal dat daar olie uit kan komen.
Of het zo te vervangen is weet ik niet, hangt ervan af of je de draden ergens door het rubber heen kunt trekken.
Heb ergens wel eens gelezen dat ze het wel repareren met een stukje binnenband van een fiets eromheen te wikkelen.
Zit het weer strak en dan de kantjes bijsnijden.
Maar er zijn vast betere manier, even wachten op de wat meer ervaren heren.
 
Zal ik doen; even voor de zekerheid, ik moet dan dus op deze (zie foto) meten?
[afbeelding]


Avond Heren!

Vorige week ben ik ook even wezen touren! Heerlijk, tot ik na 40 km erachter kwam dat de motor iets begon te stotteren!
ik denk , gas houden en doorzetten te de garage aldaar!
Daar aan gekomen kapte de motor, en accu was leeg!
en dat terwijl er net een nieuwe accu inzat!

Een tijdje geleden had ik dit zelfde, en alles doorgemeten.. maar toen leek alles perfect!
dat we tot de conclusie zijn gekomen dat het alleen aan de accu kon liggen.. maar ja!

Echter deze keer had ik al mooi wat kilometers gemaakt, en was de rotor dus lekker warm geworden, en was het goed te meten dat hij kaduuk was!
Deze besteld bij de garage en dan hopen dat het straks klaar is!

Ajuu! :W
 
...ik duim, en hoop met je mee Sjors !...


...toch maf hè ?...
...ik reed met gemak van die dagtochtjes van 200 - 250 kilometer, en nix aan het handje...

...en 'zo' is plotseling dus dat ding naar z'n mallemoer... :/
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan