GSXR600 1998 met werk voor weinig

Status
Niet open voor verdere reacties.

Redline Rider

MF veteraan
5 mei 2003
10.851
15
Omdat ik al twee jaar niet meer op het circuit gereden heb gaat mijn GSXR600 srad de verkoop in. Ik heb er dik twee jaar lang zonder problemen en veel plezier mee gereden.

Door alle mods is de motor voor zijn leeftijd zeer snel. Op het rechte stuk kan je prima de nieuwe 600's bijhouden.

full

full

full



full


Mijn rondetijden met de GSXR
Croix: 1:00
Folembray: 58:00
Zandvoort: 2:03
Assen: 2:04
Zolder: 1:52

Mods:
- Titanium uitlaatbochten
- Hete nokken (absoluut merkbaar :9)
- Ontsteking (vernomen van vorige eigenaar, geen idee of dit ook zo is)
- Gemodificeerde voorvering
- Ohlin achterveer
- Bitubo stuurdemper
- Lange eerste versnelling met rechte vertanding (de motor is niet geschikt voor wedstrijden omdat je niet snel kan starten door de lange vertanding).
- Geen dynamo.
- Snelsluiters
- Valdoppen
- K&N Filter
- Andere vertanding (voor -1 achter 48tands)
- 6Inch achtervelg

Wat moet eraan gebeuren:
Achterwiel
Door een sleutelblunder tijdens in Assen vergeten een bus in het achterwiel te plaatsen waardoor de lagers etc vastgesmolten waren aan de achter as |( De achteras moest eruit gezaagt worden :(

Het wiel is nog in orde echter moeten er nieuwe lagers ingeplaatst worden, deze krijg je erbij. De as en de bussen heb ik al geregeld de remklauw opnemen mist nog wel.


Motorisch
De motor houd in na 3 ronden Mettet. Ik vermoed dat dit een vacuum probleem is. Heb even snel de boel los gehad maar heb zo snel niks kunnen vinden.

Bijzonderheden
Je trekt veel bekijks met deze motor :+ 8-) als je hem s'óchtends in de paddock start. Starten gaat namelijk moeizaam en hij loopt op 3 cilinders tot hij warm is . Als de motor 10min warm gedraait heeft loopt hij mooi. Geen idee hoe dit komt (wellicht door de hete nokken en de onsteking), het is al sinds het begin en heb er altijd zo mee gereden. Het starten blijft stabiel en word dus niet slechter.

De motor zweet olie bij het gebruik van de eerste versnelling op de baan. Na de nieuwe vertanding heb ik de eerste eigenlijk nooit meer hoeven gebruiken en blijft alles netjes droog.

Op het voorwiel zit nog een Dunlop slick, op de achtervelg zit geen band meer ik denk dat ik nog wel ergens een bandje heb liggen die ik mee kan geven.

Zoals gezegt loopt de motor verder als een kogel."

Al met al heb je hier met een klein beetje inspanning een hele mooie budget circuit motor aan. Mag weg voor 800 euro.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook een SRAD, en vroeg me af wat die hete nokken precies betekenen (wild nokkenas?), waar je dit haalt, en hoe duur het is.
 
Ik heb ook een SRAD, en vroeg me af wat die hete nokken precies betekenen (wild nokkenas?), waar je dit haalt, en hoe duur het is.

Hete nokassen zorgen ervoor dat de kleppen langer openstaan waardoor er meer brandstof in de cilinder komt.

Dit werkt eigenlijk alleen bij hoge toerentaller. In het hoge toerengebied krijg je meer vermogen, terwijl de motor onderin aanzienlijk minder vermogen geeft.

De motor word dus een stuk piekeriger. Het vermoger word er voor op straat minder bruikbaar door. Op het circuit is het heerlijk.

De nokassen kosten 800 euro en zijn verkrijgbaar bij mij. Je krijgt er gratis een motor bij :+
 
Laatst bewerkt:
das niet zo ver weg wil wel komen kijken van de week morgen kan ik namelijk niet moet naar de dierentuin en helaas niet in Amersfoort.
start de motor nu nog wel?

Als het goed is start hij, ik zal morgen eens kijken of ik hem gestart krijg.
Mail voor een afspraak anders even naar arno punt v punt rijn@gmail.com
 
Die lekkage en het inhouden kan je daar iets meer over zeggen?

Ik verwacht dat het inhouden een vaccuum probleem is gezien het na een aantal ronden pas voorkomt. Als je dan na het inhouden even van het gas af gaat en rust houd dan gaat het weer een tijdje goed. Kan misschien ook wel iets met de brandstofdruk zijn,

"Lekkage" is al vanaf het begin, in de praktijk geen last van gehad omdat je eigenlijk nergens de eerste versnelling gebruikt. , Gebruik je de 1ste versnelling wel intensief dan krijg je links wat zweet sporen op de kuip.

Het is niet zo dat de boel al begint te zweten als je in de 1 door de pit rijd het komt echt enkel voor bij het gebruik van de 1ste versnelling op de baan.

Je hebt een bod van 500 euro.


Genoteerd!
 
Laatst bewerkt:
Ik verwacht dat het inhouden een vaccuum probleem is gezien het na een aantal ronden pas voorkomt. Als je dan na het inhouden even van het gas af gaat en rust houd dan gaat het weer een tijdje goed. Kan misschien ook wel iets met de brandstofdruk zijn,

"Lekkage" is al vanaf het begin, in de praktijk geen last van gehad omdat je eigenlijk nergens de eerste versnelling gebruikt. , Gebruik je de 1ste versnelling wel intensief dan krijg je links wat zweet sporen op de kuip.

Het is niet zo dat de boel al begint te zweten als je in de 1 door de pit rijd het komt echt enkel voor bij het gebruik van de 1ste versnelling op de baan.Genoteerd!

Ben er blij mee! Bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan