Redline Rider
MF veteraan
- 5 mei 2003
- 10.851
- 15
Omdat ik al twee jaar niet meer op het circuit gereden heb gaat mijn GSXR600 srad de verkoop in. Ik heb er dik twee jaar lang zonder problemen en veel plezier mee gereden.
Door alle mods is de motor voor zijn leeftijd zeer snel. Op het rechte stuk kan je prima de nieuwe 600's bijhouden.
Mijn rondetijden met de GSXR
Croix: 1:00
Folembray: 58:00
Zandvoort: 2:03
Assen: 2:04
Zolder: 1:52
Mods:
- Titanium uitlaatbochten
- Hete nokken (absoluut merkbaar )
- Ontsteking (vernomen van vorige eigenaar, geen idee of dit ook zo is)
- Gemodificeerde voorvering
- Ohlin achterveer
- Bitubo stuurdemper
- Lange eerste versnelling met rechte vertanding (de motor is niet geschikt voor wedstrijden omdat je niet snel kan starten door de lange vertanding).
- Geen dynamo.
- Snelsluiters
- Valdoppen
- K&N Filter
- Andere vertanding (voor -1 achter 48tands)
- 6Inch achtervelg
Wat moet eraan gebeuren:
Achterwiel
Door een sleutelblunder tijdens in Assen vergeten een bus in het achterwiel te plaatsen waardoor de lagers etc vastgesmolten waren aan de achter as De achteras moest eruit gezaagt worden
Het wiel is nog in orde echter moeten er nieuwe lagers ingeplaatst worden, deze krijg je erbij. De as en de bussen heb ik al geregeld de remklauw opnemen mist nog wel.
Motorisch
De motor houd in na 3 ronden Mettet. Ik vermoed dat dit een vacuum probleem is. Heb even snel de boel los gehad maar heb zo snel niks kunnen vinden.
Bijzonderheden
Je trekt veel bekijks met deze motor als je hem s'óchtends in de paddock start. Starten gaat namelijk moeizaam en hij loopt op 3 cilinders tot hij warm is . Als de motor 10min warm gedraait heeft loopt hij mooi. Geen idee hoe dit komt (wellicht door de hete nokken en de onsteking), het is al sinds het begin en heb er altijd zo mee gereden. Het starten blijft stabiel en word dus niet slechter.
De motor zweet olie bij het gebruik van de eerste versnelling op de baan. Na de nieuwe vertanding heb ik de eerste eigenlijk nooit meer hoeven gebruiken en blijft alles netjes droog.
Op het voorwiel zit nog een Dunlop slick, op de achtervelg zit geen band meer ik denk dat ik nog wel ergens een bandje heb liggen die ik mee kan geven.
Zoals gezegt loopt de motor verder als een kogel."
Al met al heb je hier met een klein beetje inspanning een hele mooie budget circuit motor aan. Mag weg voor 800 euro.
Door alle mods is de motor voor zijn leeftijd zeer snel. Op het rechte stuk kan je prima de nieuwe 600's bijhouden.
Mijn rondetijden met de GSXR
Croix: 1:00
Folembray: 58:00
Zandvoort: 2:03
Assen: 2:04
Zolder: 1:52
Mods:
- Titanium uitlaatbochten
- Hete nokken (absoluut merkbaar )
- Ontsteking (vernomen van vorige eigenaar, geen idee of dit ook zo is)
- Gemodificeerde voorvering
- Ohlin achterveer
- Bitubo stuurdemper
- Lange eerste versnelling met rechte vertanding (de motor is niet geschikt voor wedstrijden omdat je niet snel kan starten door de lange vertanding).
- Geen dynamo.
- Snelsluiters
- Valdoppen
- K&N Filter
- Andere vertanding (voor -1 achter 48tands)
- 6Inch achtervelg
Wat moet eraan gebeuren:
Achterwiel
Door een sleutelblunder tijdens in Assen vergeten een bus in het achterwiel te plaatsen waardoor de lagers etc vastgesmolten waren aan de achter as De achteras moest eruit gezaagt worden
Het wiel is nog in orde echter moeten er nieuwe lagers ingeplaatst worden, deze krijg je erbij. De as en de bussen heb ik al geregeld de remklauw opnemen mist nog wel.
Motorisch
De motor houd in na 3 ronden Mettet. Ik vermoed dat dit een vacuum probleem is. Heb even snel de boel los gehad maar heb zo snel niks kunnen vinden.
Bijzonderheden
Je trekt veel bekijks met deze motor als je hem s'óchtends in de paddock start. Starten gaat namelijk moeizaam en hij loopt op 3 cilinders tot hij warm is . Als de motor 10min warm gedraait heeft loopt hij mooi. Geen idee hoe dit komt (wellicht door de hete nokken en de onsteking), het is al sinds het begin en heb er altijd zo mee gereden. Het starten blijft stabiel en word dus niet slechter.
De motor zweet olie bij het gebruik van de eerste versnelling op de baan. Na de nieuwe vertanding heb ik de eerste eigenlijk nooit meer hoeven gebruiken en blijft alles netjes droog.
Op het voorwiel zit nog een Dunlop slick, op de achtervelg zit geen band meer ik denk dat ik nog wel ergens een bandje heb liggen die ik mee kan geven.
Zoals gezegt loopt de motor verder als een kogel."
Al met al heb je hier met een klein beetje inspanning een hele mooie budget circuit motor aan. Mag weg voor 800 euro.
Laatst bewerkt: