Hallo iedereen,
Ik heb 2 vraagjes.
1.
Het is nu een jaar geleden dat ik m'n motor bij de dealer heb gekocht. (Hornet 600 2000)
Het viel me al snel op dat er een licht tikje in de voorvork zat bij het snel in/uit veren.
Geen probleem voor een 12 jaar oude motor.
Alleen nu een jaar laten is de tik erger/voelbaar geworden en de motor hangt niet lekker in bochten meer als je een klein kuiltje tegenkomt of iets wat daar op lijkt. (zelfs een dwarsliggen dikke witte streep) Alsof je speling ergens hebt zitten.
Dus!
M'n dealer heeft m'n voorvork gereviseerd. Hij heeft alle glijbussen/lagers/keeringen/zuigerveren enz. vervangen (+ dikker olie omdat ik dat wilde)
En dit alles voor de inkoopprijs en zonder montage. Voor € 90,- was ik klaar!
Het jammere is dat ik de motor net heb opgehaald, en bijna precies dezelfde tik heeft!
Maar hij rijd al een stuk beter/stabieler! Volgens m'n dealer had ik speling in m'n voorpoten.
Volgens mijn dealer is het een nieuwigheid tik en gaat met een weekje weg.
Dit geloof ik voor geen meter natuurlijk!
Ik vroeg: Wat nou als de tik met een weekje niet weg is? Hij antwoord: Dan zorg ik ervoor dat ik alles kosteloos opnieuw doe en zorg dat de tik weg is.
Zowizo vind ik dat super van hem! Maar ik denk dat het niet meer dat het aan m'n binnenpoten licht.
Daarom (vraag 2) wil ik het zelf bekijken/testen en ook gelijk kijken of ik niks aan m'n balhoofd kan vinden. (ik kan zelf ook een motor uit elkaar halen enz.)
HOE krijg ik in hemelsnaam de voorkant van m'n motor in de lucht zonder middenbok of bierkratje?
Onder m'n blok heb ik een uitlaat lopen, en als ik die eraf zou halen heb ik "ijspegels" onder m'n blok hangen? Daar kan ik geen bierkratje of iets anders onder gooien?
Pegels:
Of zou ik echt 2 schommelhaken in m'n plafond moeten monteren en m'n motor aan een ketting moeten ophangen?
Iemand tips en trucs?
Alvast bedankt!
Ik heb 2 vraagjes.
1.
Het is nu een jaar geleden dat ik m'n motor bij de dealer heb gekocht. (Hornet 600 2000)
Het viel me al snel op dat er een licht tikje in de voorvork zat bij het snel in/uit veren.
Geen probleem voor een 12 jaar oude motor.
Alleen nu een jaar laten is de tik erger/voelbaar geworden en de motor hangt niet lekker in bochten meer als je een klein kuiltje tegenkomt of iets wat daar op lijkt. (zelfs een dwarsliggen dikke witte streep) Alsof je speling ergens hebt zitten.
Dus!
M'n dealer heeft m'n voorvork gereviseerd. Hij heeft alle glijbussen/lagers/keeringen/zuigerveren enz. vervangen (+ dikker olie omdat ik dat wilde)
En dit alles voor de inkoopprijs en zonder montage. Voor € 90,- was ik klaar!
Het jammere is dat ik de motor net heb opgehaald, en bijna precies dezelfde tik heeft!
Maar hij rijd al een stuk beter/stabieler! Volgens m'n dealer had ik speling in m'n voorpoten.
Volgens mijn dealer is het een nieuwigheid tik en gaat met een weekje weg.
Dit geloof ik voor geen meter natuurlijk!
Ik vroeg: Wat nou als de tik met een weekje niet weg is? Hij antwoord: Dan zorg ik ervoor dat ik alles kosteloos opnieuw doe en zorg dat de tik weg is.
Zowizo vind ik dat super van hem! Maar ik denk dat het niet meer dat het aan m'n binnenpoten licht.
Daarom (vraag 2) wil ik het zelf bekijken/testen en ook gelijk kijken of ik niks aan m'n balhoofd kan vinden. (ik kan zelf ook een motor uit elkaar halen enz.)
HOE krijg ik in hemelsnaam de voorkant van m'n motor in de lucht zonder middenbok of bierkratje?
Onder m'n blok heb ik een uitlaat lopen, en als ik die eraf zou halen heb ik "ijspegels" onder m'n blok hangen? Daar kan ik geen bierkratje of iets anders onder gooien?
Pegels:
Of zou ik echt 2 schommelhaken in m'n plafond moeten monteren en m'n motor aan een ketting moeten ophangen?
Iemand tips en trucs?
Alvast bedankt!
Laatst bewerkt: