Kawa ZR-7s

Welke kleur heeft je ZR-7(S)

  • Rood

    Stemmen: 21 31,8%
  • Blauw

    Stemmen: 26 39,4%
  • Groen

    Stemmen: 4 6,1%
  • Geel

    Stemmen: 3 4,5%
  • Anders

    Stemmen: 12 18,2%

  • Totaal aantal stemmers
    66
@ Korteraar en anderen met een 180 achterband op de ZR7 (S)

Ik weet dat er een aantal onder ons er een 180ér achterband op de ZR7 hebben liggen 8-)

Ik heb er momenteel een 170 Dunlop Roadsmart op ( de originele velg) liggen en deze bevalt meer dan uitstekend :] *O* in combinatie met dezelfde 120 voorband.

Misschien dat een 180-er NÓG beter gaat bevallen, als hij tenminste probleemloos tussen de achterbrug past :/

Ik rij nl. de 170 zover dat alle "haartjes" eraf zijn, niet door "onbesnut" hard te rijden , maar door redelijk vlot de bochten te nemen, en redelijk vroeg een beetje het gas erop beginnen te draaien 8-)

Men zegt dan wel dat je niet breder als origineel op de velg moet gaan, en daardoor de band te rond komt staan en dit niet meer lekker rijdt, maar deze mening deel ik dus absoluut niet :N :N :N , althans bij deze motor met deze banden :]

Op de voorband heb ik nl. nog hellinghoek "over" zo te zien aan de band *O*

Dus graag reacties :} :}
 
Laatst bewerkt:
Misschien ff je licht opstekeb op riderforums.com, in het zr deel zitten een paar 180 rijders. ..
 
Het is alweer een tijdje geleden maar het past zeker tussen je achterbrug.
Zelf vond ik de motor met de 180 veel lekkerder rijden in de bochten als de ander en dat was een 160.
Wel moet je rekening mee houden als je de originele kettingbeschermer nog hebt dat je daar een stukje uit moet knippen/frezen/zagen.
Zie op de onderstaande foto het bewijs dat het gewoon past.

full
 
Wel moet je rekening mee houden als je de originele kettingbeschermer nog hebt dat je daar een stukje uit moet knippen/frezen/zagen.


Nou bij mij is niet zoveel meer origineel :N , dus de kettingbeschermer ook niet :N 8-)
Als ie gewoon tussen de brug past, is het hoogstens dat de hugger te strak op het wiel komt, maar dat is met een paar ringetjes eronder op te lossen :Y
 
Iemand hier nog tips mbt klepspeling meten? Wilde dat vandaag gaan doen.

Ja, goed opletten dat de pas-busjes welke de kleppendeksel en de kop fixeren ( zitten om een aantal klepdeksel-boutjes), bij het afnemen van het deksel niet in de deksel blijven hangen en vervolgens ergens tussen de carbs of boven in de kop belanden. -O- B|
 
Ja, goed opletten dat de pas-busjes welke de kleppendeksel en de kop fixeren ( zitten om een aantal klepdeksel-boutjes), -O- B|

-O- B| |( |( |( |(
Foutje !!

De busjes zitten in de kop en vallen aan de onderzijde in de alu kappen waar de nokkenassen mee op hun plaats blijven :Y
Dus alleen van belang als je plaatjes moet wisselen :Y

Áls je nu een of meerdere plaatjes moet wisselen, ff kijken wat in de alle andere zit. :Y
Meestal kun je door onderling plaatjes te wisselen/ruilen het grootste deel van de kleppen binnen de toleranties krijgen, en hoef je maar 2 of 3 nieuwe plaatjes te kopen *O* :Y
 
Missie geslaagd. Vorige eigenaar had het 10k miles geleden "gedaan". Maar ik had toch 2 kleppen veeeel te krap. 1 klep moest 0,1 mm ruimer en die daarnaast zelf 0,2mm..... oeps. Maar alles zit dicht. Netjes op moment aangedraaid en test ritje gemaakt. Morgen of zaterdag synchroniseren en dan is dat ook weer in orde. Het overigens een heel makkelijk en leuk klusje!
 
Het ging bij mij heel makkelijk:
Je haalt je bobines weg (en die bougie kabels) daarna haal je de toeter weg (met de twee boutjes van het beugeltje) en dan omhoog en naar rechts (dat heb ik gedaan). Ging als een tiet. Zelfs met ALLE schroefjes nog in de gaatjes, was lui en had geen zin om ze allemaal "op volgorde" te bewaren.. Dus had ze laten zitten. Ook bij monteren ging dat prima.
 
Het kleppenstellen... heeft wel degelijk invloed gehad :)
Nu blijft de motor direct lopen zonder choke (dat was eerst niet zo). En ... Er moest 1 cilinder een heel klein beetje bij gesteld worden in het vacuüm. Dit was de cilinder waar ik de inlaat van had aangepast. (nummertje 4).
Al met al zou ik IEDEREEN aanraden om dit toch gewoon af en toe even te controleren, en als het nodig ook echt bij te stellen. De vorige eigenaar had dit gedaan (had in ieder geval keurig netjes de klepstelplaat diktes genoteerd, daar was ik hem wel heel dankbaar voor!!) maar die 2 uitlaat kleppen zijn dus Opeens heel veel krapper gekomen, of... mogelijk toch niet helemaal goed gesteld in de eerste poging.
 
Ziet eruit als een ingewikkeld klusje voor mij...
Maar wel gaaf dat je dat zelf kan.

Dat je er nu weer mee vooruit kan is beter.
Zo kom je er toch weer achter dat je dingen beter af kan stellen.
 
JIJ kan dat ook zelf! enige 2 speciale... gereedschappen zijn een setje voelermaten (5 euro bij de brezan (of motozoom of andere toko) en een moment sleutel die 12nm kan doen.
er zijn meerdere goede instructies te vinden en vooral gezondverstand helpt ;)
 
Zelf vond ik de motor met de 180 veel lekkerder rijden in de bochten als de ander en dat was een 160.

Ik heb afgelopen zaterdag de 170 Dunlop met wiel omgelegd op "moeder's" ZR7, en de 160-er Michelin Pilot Road 2ct bij mij erop gelegd. :Y
Is wel weer ff wennen, maar de Michelin (z.g.a.n) voorband/-wiel ligt er nog niet op :N
Dat gaat a.s. zaterdag gebeuren, dan is ie zoals het hoort.

Het is nu in ieder geval zo, dat het lijkt of hij minder de bocht in wil vallen t.o.v. de Dunlop. B|
Het kan natuurlijk zo zijn omdat de 170 iets ronder staat dan de 160 Michelin, en zodoende sneller instuurt :] :}

@ Korteraar : Heb jij toevallig de uiteindelijke band breedte gemeten van de 180 op de velg?
Wat de breedte op de velg betreft is de 160 Michelin (176mm) , 3 mm breder als de 170 Dunlop B| |(
Is wel raar :Y

Ik leg de banden nu om, om het risico te vermijden dat ik laatst september in Italië of Spanje met (een) versleten/kale band(en) kom te staan, en dan daar op de handel moet.
Dat zou zonde zijn van de tijd die daarin gestoken moet worden, we gaan tenslotte om te rijden, niet om te sleutelen 8-)

Op de Dunlop's zit nog ca. 3-4mm profiel, ruim voldoende om dit seizoen, ex motorvakantie uit te rijden.
Dan kan ik op de Motorbeurs proberen een aanbieding op de kop te tikken :Y *O*
 
JIJ kan dat ook zelf! enige 2 speciale... gereedschappen zijn een setje voelermaten (5 euro bij de brezan (of motozoom of andere toko) en een moment sleutel die 12nm kan doen.
er zijn meerdere goede instructies te vinden en vooral gezondverstand helpt ;)

Dat laatste is het probleem denk ik ;)

Ik ga binnenkort maar eerst eens een nieuwe ketting proberen te plaatsen..
 
Terug
Bovenaan Onderaan