sav
MF veteraan
Bij een K75 is de koplamp NIET voorzien van een zekering. Als je ergens in dat circuit een kortsluiting krijgt fikt je kabelboom vanaf je rechterhandvat af op. In mijn geval tot in de zekeringenkast.
Daarnaast ben ik bezig met mijn tweede versnellingsbak, derde cardanklok, derde koppeling etc.
Als het enige troost is, je bent niet alleen.
De K75 zit nog gekker in elkaar dan ik al dacht. Zitten er 7 zekeringen in waar normale motorfietsen uit die periode er slechts een of twee hadden maar de koplamp is niet gezekerd....
Misschien zit in dat circuit af en toe sluiting, er hoeft maar een draad klem te zitten en het is al bingo.
En ik weet dat de bak en cardan minder goed van kwaliteit is. Die hebben iedere 60.000 onderhoud nodig: De bak en cardan verse olie en de "splines" nieuw staburag's vet. Onderhoud waarvan ik verwacht dat een BWMspecialist dat wel uitvoert.