Kwastert's XJ 900 Roberts met EZS RX1, tweede hoofdstuk!

Status
Niet open voor verdere reacties.
ook dat snap ik...
bij mij werkt het een beetje anders omdat mijn span nu is uitgelijnd om juist met heel weinig gewicht in de bak te rijden (die kleine apen wegen nog niet zo veel) en toch een beetje comfortabel geveerd te zijn is mijn vering veel te slap als er een volwassene in stapt...
Op vakantie in thuringen nog wel gedaan door mijn maat van (ik gok wel heel dicht bij de 100 kg) mee te nemen om even snel bier en vlees te halen bij de tankstelle en toen zat mijn bak wel heel erg snel aan de grond... ;)
 
Na de bocht gaat de VFR er wel veel harder vandoor zonder bakkenist trouwens..
Gister ook weer genoten van het bochten uitkomen. Handygecapte medemens vond het ook wel leuk haha.
 
Ik heb maar even m'n snelheidsmeter opnieuw ingesteld. Het bleek dat er toch wel wat afwijking kwam tussen m'n Koso en de TomTom, een kilometer of vier-vijf. Er vanuitgaande dat de TomTom geen afwijking heeft, vindt ik dat toch wat veel verschil. Want wat is nou 110 kmh, en je hebt hier best veel 60kmh zone's.

http://www.snelheidsweter.nl/

Dus maar even een plakbandje rond de voorband geplakt, op lengte gemaakt, plakbandje op de werkbank, rolmaat erlangs: 1740 mm. Blijkt dat m'n teller ingesteld staat op 1790mm. M''n voorband begint ook al aardig 'sleets' te worden, maar dat daar vijf centimeter in zou zitten had ik niet verwacht.
 
Laatst bewerkt:
Dat kan ook geen slijtage zijn. Dan zou er 17 mm profiel afgesleten moeten zijn.
Je kunt beter de ashoogte opmeten en daar mee rekenen.

Of nog beter, afstellen aan de hand van hectometer paaltjes?
 
17 mm van de diameter is 8 mm loopvlak. Laat er bij de nieuwe band een afwijking met de vorige band in hebben gezeten van 1 a 2 kmh, dan zou er wellicht 6 mm loopvlak weg zijn. Zat lijkt niet onmogelijk, als ik de band nu bekijk.
 
Het leek me zoveel , 17 mm kleinere diameter. Maar als je er over nadenkt kan het wel. Op mijn z.g.a.n. voorband zit 7,5 mm diep profiel.

Mijn kmteller heb ik langs de hectometer paaltjes afgesteld. En die klopt zelfs over 10 km snelweg exact.
 
Ik neem aan dat je die versie voor benzine en diesel bedoelt? Zoiets heb ik nog wel liggen; dat zit in een Trabant als verbruiks indicator.
 
Het is inderdaad handig wanneer je kunt zien of en op bepaalde plekken in het systeem benzine is, of niet. Ik heb dat gedaan door in elke slang een filter te plaatsen. Dan kun je de benzine ook zien. Maar, bij m'n vorige systeem, met de pomp tussen de twee tanks, was het wel handig geweest. Dan kun je onder het rijden de pomp uitzetten als de tank leeg is zodat de pomp niet lang droog loopt.
 
Zal ik eens kijken of ik dat ding de volgende keer mee kan nemen naar een 1 of ander samenzijn? Dan ruil ik hem graag tegen een biertje.
 
Vooreen biertje kan dat ding bij mij ook wel in de kast liggen. Wie weet komt ie nog eens van pas. BoTTwente denk ik?
 
Geloof het of niet maar de verbruiks meter van een Trabant gaat met ledjes.
Ze noemen het ook wel een "Mausekino" ; snel bewegende kleine lichtjes.
Trabant Verbrauchsanzeige, Mäusekino,DDR | eBay

Het ronde doosje met het vreemd gevormde stuk blik er aan is de flowsensor met bevestigingsbracket. Die heb ik nog liggen.
Werkt dat op vloeistof?
Die auto verbruiksmeters werken toch op onderdruk in de inlaat?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan