Honda CBR1100XX Super Blackbird Topic Deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo.ik heb een blackbird en zoek een steun voor gps .ik bedoel dus het balletje en de houder voor in het balhoofd .ik hoor dat ook de moer moet vervangen worden .wie heeft dat allemaal liggen en wil het verkopen ? mvg marc.
ik heb gewoon een kogel en deze met een schroef in volgens mij de clipon vast gemaakt werkt ook prima.
Kogeltjes zijn iet zo heel duur 18 euro voor officiële ram.
 
mijn cbr heeft sinds vandaag ook een oorlogs wond.
vandaag 200 km lekker sportief bochtjes gereden, niks aan de hand.
kom ik thuis zet hem op de jiffy, stap af, komt mijn motor me achterna.
jiffy is ingeklapt, hoe?? ik zou het niet weten, ik denk er altijd goed om.

wat krassen op de kuip en mijn koppelingshendel is krom.

nu zag ik op internet dat je van die mooie rizoma neppers kan krijgen.
maar zag toen toevallig ook dat origineel veel goedkoper is, hoe kan dat.
11060018_832626646804103_8848643953248619528_n.jpg
 
Balen, ik let er ook altijd extra goed op dat hij niet 'door' de jiffy zakt.

Over koppelingshendels gesproken, mijn nieuwe Bird is een pareltje, maar de koppeling grijpt enorm laat aan, of moet ik juist zeggen heel vroeg. Een plaatje ter illustratie. Het aangrijppunt ligt vrijwel direct na het inknijpen (vroeg), dus bij het weer loslaten van de hendel ligt het heel laat.
Bij mijn andere Bird grijpt hij vrij snel aan bij het loslaten van de hendel en dat vind ik persoonlijk heel prettig, geeft me meer gevoel. Normaal is geloof ik vrije speling een teken van lucht in het systeem of versleten platen, maar die speling zit dan toch juist aan het begin, waarbij je ver moet knijpen voordat hij ontkoppelt? En het is volgens mij net omgekeerde logica als bij een kabelkoppeling, dus ik weet het even niet meer. Jullie wel?

2ah8k74.jpg
 
heb je daar toevallig een foto van want ik begrijp het nie zo goed .mvg marc.
nee.
Maar wat je doet je clip on heeft 2 schroeven eentje vervang je voor een langere boud of inbus.
je steekt de (in mijn geval) inbus door de kogel en schroef je hem er aan.
 
hoi stefan
voel je je al beter ? :N :Y
ik ga 19 april uit putten naar de meet en greet dus over de A1
rijden er nog meer van die kant uit .en is samen op rijden :] een optie .
 
hoi stefan
voel je je al beter ? :N :Y
ik ga 19 april uit putten naar de meet en greet dus over de A1
rijden er nog meer van die kant uit .en is samen op rijden :] een optie .
Gelukkig wel.
Ligt een beetje aan het weer.
Is het goed dam ga ik
En Als ik niet hoef te werken
 
nee.
Maar wat je doet je clip on heeft 2 schroeven eentje vervang je voor een langere boud of inbus.
je steekt de (in mijn geval) inbus door de kogel en schroef je hem er aan.
ja ik begrijp je .maar ik zou het graag origineel willen doen dus wie verkoop me wat ik nodig heb of waar kan ik da kopen ? mvg marc.
 
Balen, ik let er ook altijd extra goed op dat hij niet 'door' de jiffy zakt.

Over koppelingshendels gesproken, mijn nieuwe Bird is een pareltje, maar de koppeling grijpt enorm laat aan, of moet ik juist zeggen heel vroeg. Een plaatje ter illustratie. Het aangrijppunt ligt vrijwel direct na het inknijpen (vroeg), dus bij het weer loslaten van de hendel ligt het heel laat.
Bij mijn andere Bird grijpt hij vrij snel aan bij het loslaten van de hendel en dat vind ik persoonlijk heel prettig, geeft me meer gevoel. Normaal is geloof ik vrije speling een teken van lucht in het systeem of versleten platen, maar die speling zit dan toch juist aan het begin, waarbij je ver moet knijpen voordat hij ontkoppelt? En het is volgens mij net omgekeerde logica als bij een kabelkoppeling, dus ik weet het even niet meer. Jullie wel?

[afbeelding]

zodra je koppeling 'minder word', die term gebruikt ik even , dan is de slag heel klein.
bij mijn auto meegemaakt toen het HEEL heet werd in de file, HELEMAAL intrappen en een klein beetje 'lossen' en hij ging al rollen.
ik dacht, het moet niet veel warmer worden of ik blijf rollen..niet handig in een file zonder vluchtstrook.
tot dusverre de inleidende anecdote :/

in plaatst van duwen doe je bij de motorkoppeling trekken.
Wanneer de koppeling aangrijpt In Verhouding Tot je hand, dat stel je met het wieltje.
wanneer de koppeling aangrijpt, mechanisch, dat ligt bij een hydraulische aan vloeistof,lucht daarin, staat van de koppeling en slave cilinder etc, kort het technische gedeelte vd koppeling.

Bij een kabel koppeling is het aangrijp punt wel te verstellen, hoewel je tot op bepaalde hoogte nog steeds de stand van je hendel (tov je hand verplaatst).
Een kabel koppeling kan je zo straks afstellen dat de koppeling gelijk slipt , hydraulisch krijg je dat niet voor elkaar aangezien je niet iets kan aandraaien wat je vloeistof (hard genoeg) aandrukt.

wat betreft het dikgedrukte gedeelte zou ik er dus vanuit gaan dan je het hendel wat moet verstellen dat het dichter bij je handvat komt.
Dan zal hij nog steeds erg direct en snel ontkoppelen op het moment dat je hem inknijpt, maar dat komt omdat je koppeling wat nieuwer is als voorheen, dus minder ver versleten.

Ten slot wil ik nog even opscheppen omdat ik mijn BB met 27000 gekocht heb en er staat nu 90.000 op , de koppelingsplaten zijn nog niet vervangen en slippen totaal nog niet 8-)
Of ik rijd als een watje, dat kan ook heel goed, iig vergeleken met superBB en MBM :/
 
nu zag ik op internet dat je van die mooie rizoma neppers kan krijgen.
maar zag toen toevallig ook dat origineel veel goedkoper is, hoe kan dat.[afbeelding]

Origineel is tegenwoordig soms al voor rond een 10'tje verkrijgbaar, een 25 euro als er een versteller opzit als in bovenstaand verhaal en foto.
Het is niet origineel, maar komt waarschijnlijk uit dezelfde fabriek.

Ook hebben een hoop 'motorfiets merk importeurs' scrabble ! ; (zoals een Honda, Kawa) die onderdelen prijzen verlaagd hebben,juist vanwege bovenstaand feit, anders verkopen ze niks meer.

Een OEM remhandel van Yamaha was 35 euro.

Een Rizoma e.d is een stuk vakwerk waarbij gelet word op toleranties en bedieningsgemak.
Dat word in China nagemaakt, steeds beter, maar het is niet dezelfde kwaliteit.

Is ook geen probleem voor een kwart van de prijs, maar voor dat soort dingen is het wel leuk als je in het echt het verschil kan zien en voelen.
 
@LePensZeur: ok dan is het dus een goed teken als de koppeling meteen ontkoppelt. Ik zat vandaag op een Blackbird met heel weinig kilometers en die koppelde ook 'snel'. Dan zal ik ff moeten wennen aan de nieuwe positie, want nu klopt mijn timing van gas geven niet helemaal meer.
 
als je naar het hendel kijkt is het allemaal aluminium met een klein donker wieltje, daarmee kan je de afstand van het hendel tot je handvat instellen, de rest blijft hetzelfde.
dus de motorfiets zal nog steeds ontkoppelen als je het hendel 3mm ? inknijpt, maar je hand hoeft minder ver te reiken.
 
zit er wel genoeg koppelingsvloeistof in? of is dat een domme opmerking

zover ik het begrijp zou dat juist ervoor zorgen dat de koppeling dichter bij het stuur aangrijpt, ipv ver er vanaf.

heeft iemand nog tips hoe je de BB van de middenbok afkrijgt op een gladde betonnen vloer? er naast staan en een voetje ervoor lijkt me niet zo prettig...
 
hoi stefan
voel je je al beter ? :N :Y
ik ga 19 april uit putten naar de meet en greet dus over de A1
rijden er nog meer van die kant uit .en is samen op rijden :] een optie .
Nieuw rooster moet zaterdag en zondag gewoon werken maja ben dan wel maandag en dinsdag vrij. *O*
 
Mijn '97 Bird blijkt een van de eerste van modeljaar 1998 te zijn (W in VIN), vandaar ook de kleur Candy Glory Red in plaats van Candy Muthos Magenta. De gepolijste wielen zijn ook vrij uniek. Maar van al dat moois kan vanaf vandaag een nieuwe Blackbird-rijder genieten, want hij is verkocht aan een MF'er.
Ik ga ondertussen verder op deze 2003, gekocht van de eerste eigenaar :]
x5v5ht.jpg
 
Laatst bewerkt:
zover ik het begrijp zou dat juist ervoor zorgen dat de koppeling dichter bij het stuur aangrijpt, ipv ver er vanaf.

heeft iemand nog tips hoe je de BB van de middenbok afkrijgt op een gladde betonnen vloer? er naast staan en een voetje ervoor lijkt me niet zo prettig...


met je rechterhand de achterkant optillen en naar je toe trekken, en met je linkerhand stuur vasthouden.
optillen is wel belangrijk anders shuift de middenbok over de gladde vloer, goede ruk geven.
 
met je rechterhand de achterkant optillen en naar je toe trekken, en met je linkerhand stuur vasthouden.
optillen is wel belangrijk anders shuift de middenbok over de gladde vloer, goede ruk geven.

Dank voor de tip, maar mijn benen blijken lang genoeg om stabiel op de motor te zitten én zelf m'n hiel voor de bok te zetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan