Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 18 - V-Twin 60°

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb de brackets gevonden!
$_57.JPG


Hij had ook de front sprocket cover in carbon
$_57.JPG


En om het gelijk een beetje af te maken..
$_57.JPG

Upper & lower chain guards in carbon *O*

Hij heeft nog meer carbon spul voor de geïnteresseerden :] Ik moet weer een maandje wachten :9
moto.italia | eBay
 
full

even mijn nieuwste "hebbedingetje"gemonteerd,niet omdat het moet,maar omdat het kan. :Y
 
Beuken met een v-groef,bedoelde eigenlijk het clipje voor de snelsluiting, deze zit nog eerder vast.
 
Hoi allemaal.

Ik heb me twee weken geleden een RSV mille gekocht van 1999 met 41.000 op de teller. Mijn eerste v-twin *O*


Echt een hele mooie fiets nog, weinig tot geen krassen en technisch volgens mij aardig op orde.

Er zijn wel wat kleine dingen waar ik iets aan wil doen. En ik begrijp sommige zaken niet helemaal.

Ik heb geen gebruiksaanwijzing bij de motor. In de OP staat een link, maar die krijg ik niet werkend. Hoe krijg ik mijn zadel los? En waar zijn al die knopjes voor in het dashboard? En hoe reset ik de dagteller?

En technisch, om 1 of andere reden werkt mijn achterrem niet. Wat kan ik daaraan doen?

De motor is nog helemaal origineel. Zijn er andere knipperlichten te krijgen? La is bijna omgebogen, en die krijg ik niet meer recht. En ik heb een andere uitlaat gezien. Op YouTube staat er een filmpje van en op eBay zijn ze te bestellen.
APRILIA RSV1000 MILLE/R/SP 1998-2003 225mm STAINLESS RACE EXHAUST SILENCER | eBay

Heeft iemand daar ervaring mee?



full
 
nice, helpt zeker!

maar wat is die slang op de ontsteking? :o
Extra koeling op de dynamo, voorkomt dat de dynamo oververhit en uitbrand, een kwaaltje van de RSV (bepaalde jaren)
http://t12tech.com/products/aprilia-rsvr.html

Ik heb geen gebruiksaanwijzing bij de motor. In de OP staat een link, maar die krijg ik niet werkend. Hoe krijg ik mijn zadel los? En waar zijn al die knopjes voor in het dashboard? En hoe reset ik de dagteller?

En technisch, om 1 of andere reden werkt mijn achterrem niet. Wat kan ik daaraan doen?

]
Hallo Jean, mooie fiets, veel plezier ermee.

Een gebruiksaanwijzing kan ik je niet mee helpen, kijk anders hier eens http://www.aprilia-riders.nl/

Het zadel (voorste deel) zit vast met 2 schroefjes links en rechts achter onder het zadel zelf, zadel even opzij drukken en je kan de 2 imbusjes losdraaien.

Achterrem is een bekend probleem. De remcilinder zit (te)dicht bij de uitlaat , probeer eens de achterrem goed te ontluchten, speciale procedure (klauw loshalen en omhoog houden met ontluchten). Ook te vinden op het Aprilia forum
 
Laatst bewerkt:
@RSVisch nog updates over je project? Ik kan voor niet al teveel 2008 koppen kopen. Heb zelf alleen nog nooit iets aan een motorblok gedaan behalve de 57mm en andere simpelere dingen.. Heb wel vrienden die motormonteur zijn en kunnen helpen. Zal ik ze aanschaffen??
 
Het 1999 model heeft nooit achterrem problemen gehad zover ik weet, heb er zelf zo een gehad en werkte perfect.

Ik zou eerst de blokken maar eens controleren, verglaast misschien, en ontluchten / nieuwe olie misschien een goed idee.
 
@RSVisch nog updates over je project? Ik kan voor niet al teveel 2008 koppen kopen. Heb zelf alleen nog nooit iets aan een motorblok gedaan behalve de 57mm en andere simpelere dingen.. Heb wel vrienden die motormonteur zijn en kunnen helpen. Zal ik ze aanschaffen??

:) Zaterdag gaat hij nog eens de testbank op. Dit keer zonder douche injectie. Eens kijken of dat een beter resultaat geeft.

M.b.t. je aankoop. Je hebt ook de cilinders en zuigers nodig. Want de zuigers hebben grotere uitsparingen voor de grotere kleppen welke in de kop zitten.

En daarnaast komt er natuurlijk nog meer bij kijken. Je uitlaat systeem moet je herzien en je hebt een andere eprom nodig.

Ik heb mijn how-to ook nog niet af. Dit komt een beetje door tijd gebrek op moment. Maar ik ga hem zeker afmaken. Ben er al een heel eind mee namelijk :)
 
Het 1999 model heeft nooit achterrem problemen gehad zover ik weet, heb er zelf zo een gehad en werkte perfect.

Ik zou eerst de blokken maar eens controleren, verglaast misschien, en ontluchten / nieuwe olie misschien een goed idee.
De problemen zijn er als sinds het 1e '98 model hoor ;)
Ik heb een '98 en een kameraad een '01 en beide geen achterrem.
 
:) Zaterdag gaat hij nog eens de testbank op. Dit keer zonder douche injectie. Eens kijken of dat een beter resultaat geeft.

M.b.t. je aankoop. Je hebt ook de cilinders en zuigers nodig. Want de zuigers hebben grotere uitsparingen voor de grotere kleppen welke in de kop zitten.

En daarnaast komt er natuurlijk nog meer bij kijken. Je uitlaat systeem moet je herzien en je hebt een andere eprom nodig.

Ik heb mijn how-to ook nog niet af. Dit komt een beetje door tijd gebrek op moment. Maar ik ga hem zeker afmaken. Ben er al een heel eind mee namelijk :)

Aha oke ik ben heel benieuwd de resultaten. Ik dacht dat enkel de koppen nodig waren.. Dus misschien maar is op zoek naar gen2 blok. Dat is denk ik makkelijker :P
 
ja, zat zelf naar een rsv4 schetsplaats met pomp te kijken. Die duc pomp zit op de zelfde plaats toch? Waarom heeft die dan geen last van de warmte?

Stomme vraag, ik zie het al ;) zit op de zelfde plek, maar dan anders. Vandaag een nieuwe pomp binnen gekregen, morgen maar eens gaan kijken of het past.

Voor de gene die een andere pomp hebben, hoelang hebben jullie de remleiding gemaakt/besteld?
 
Hoi allemaal.

Ik heb me twee weken geleden een RSV mille gekocht van 1999 met 41.000 op de teller. Mijn eerste v-twin *O*


Echt een hele mooie fiets nog, weinig tot geen krassen en technisch volgens mij aardig op orde.

Er zijn wel wat kleine dingen waar ik iets aan wil doen. En ik begrijp sommige zaken niet helemaal.

Ik heb geen gebruiksaanwijzing bij de motor. In de OP staat een link, maar die krijg ik niet werkend. Hoe krijg ik mijn zadel los? En waar zijn al die knopjes voor in het dashboard? En hoe reset ik de dagteller?

En technisch, om 1 of andere reden werkt mijn achterrem niet. Wat kan ik daaraan doen?

De motor is nog helemaal origineel. Zijn er andere knipperlichten te krijgen? La is bijna omgebogen, en die krijg ik niet meer recht. En ik heb een andere uitlaat gezien. Op YouTube staat er een filmpje van en op eBay zijn ze te bestellen.
APRILIA RSV1000 MILLE/R/SP 1998-2003 225mm STAINLESS RACE EXHAUST SILENCER | eBay

Heeft iemand daar ervaring mee?



[afbeelding]


Welkom hier!
Oermille de mooiste!! :} Zou er een dubbel systeem opzetten had ik ook!
 
De problemen zijn er als sinds het 1e '98 model hoor ;)
Ik heb een '98 en een kameraad een '01 en beide geen achterrem.


Vreemd Ik heb een 99, 01 R en een 03 R gehad geen van allen problemen anders dan dat het niet geweldig remt.

Met m'n evo 2 heb ik het nu wel.
 
Hallo Aprilia rijders/sters,

Vandaag m'n 2e motor opgehaald. Ben over gestapt van een Gsxr 750W uit 1993, naar een ongelofelijke beul van een motor namelijk, een Aprilia RSV Mille Rrrrrrr uit 2000..
Wat een beest!!! Sorry voor de vele uitroeptekens. Maar wat een koppel, ik trok de voorwiel van het beesie zonder problemen de lucht in. Waaaauuwww! Dat gebeurde dus tijdens een proefrit en je raadt het al. Ik was verkocht, en de motor uiteraard gekocht.

Echter zit ik nu met een probleem. Omdat ik een kleine Molukker ben van slechts 1.70 en de Aprilia redelijk hoog op de poten staat, sta ik met m'n tenen op de grond. Opzich lukt het wel, zolang de grond maar vlak is.
En ik hoor sommigen al denken, waarom koop je het dan? Nou...het is beest!! En rijdt fantastisch en het zijn echt prachtige machines!
Wat mijn vraag nu is; is er hier een rijder of rijdster die ervaring heeft met het verlagen van de achtervering middels andere dogbones of iets? Ikheb gezochtmet verschillemde trefwoorn en het enige wat ik vind zijn verlaagde prijzen van Milles die verkocht worden.

Dus ik hoop dat er iemand is die zijn ervaring/kennis met mij wil delen. Hiervoor dank ik u alvast.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan