dutchdude
MF veteraan
Dag mede Super Tenere'ers!
Ik hoor er een beetje bij sinds gister. Heb een prachtige (al zeg ik het zelf) fiets gekocht. 50.000km, uit 1991, en sinds 1993 in bezit geweest van degene waar ik heb van heb gekocht. Altijd binnen gestaan, etc... maar écht; een plaatje.
Foto's:
[afbeelding]
[afbeelding]
Nu heb ik een paar vragen, na een dagje heerlijk te hebben rondgereden;
- dat koppelingshuis probleem met die veren zie ik hier een aantal keer terugkomen. Moet ik hier meteen mee aan de slag of is het pecht geweest bij maar een klein aantal mensen?
- de motor trilt nogal bij hogere toeren, voelt dan niet echt alsof hij het 'fijn' vindt. Wat kan dit zijn?
- de motor stottert ietwat in de lage toeren (vooral wanneer warm), en vanaf 5000 rpm pakt hij echt opeens flink op. Ik denk aan vuile carbs, hij heeft nogal even stilgestaan.
Waar kan ik revisiesetjes kopen voor die carbs? Ik heb bij mijn oude honda veel miskopen gehad met setjes die van zulk klote rubber waren dat het uitzetten in contact met benzine etc, en wil niet die fout weer maken.
Dat waren ze eigenlijk, er komen nieuwe bandjes aan, en ik wil de demper uit de uitlaat halen want hoor nu de motor zelf niet eens zo stil...!
Groeten, en tot op de weg,
Jesper,
Amersfoort
hoy Jesper,
ploatie hoor, museum- of showroomconditie!
-koppeling, zie op
-trillen, kan resonantie zijn bij de tank, ik had dat ook es en met rubber matje onder de tank verholpen
-origineel Yamaha pakkingen heb ik vaker gelezen hier, die schijnen goed te zijn
-zelf heb ik gaten geboord in de laatste Schotten van de originele uitlaat, geluid is wel wat rauwer maar blijft plopperig, maar ik deed het om de uitlaat meer flow te geven, gelijk aan de inlaat.
veel rijplezier!
René
Laatst bewerkt: