Het grote BMW K1600 topic deel 2

Afgelopen zondag eerste grotere rit met duo gemaakt op de K1600GT.
Motor bevalt prima, wat me wel opvalt is het "slaan" in de koppeling of cardan tijdens last wisseling. (Was me bij de proefrit toen ik alleen reed niet zo opgevallen)
Ik meen dat ik eens ooit ergens gelezen heb dat dit een bekend verschijnsel is van de 1600.
Herkennen jullie dit?

Verder een super machine, helemaal blij mee :] .

Groeten
Ton
 
Ik voel de aandrijflijn ook vooral tussen geen/wel belasting, vond het aanmerkelijk meer dan bij m'n vorige RT

Heb er maar mee leren leven :]
 
Het is helemaal gelukt met de nieuwe topkoffer. Erg blij mee! :)

10yfa6d.jpg
 
..., wat me wel opvalt is het "slaan" in de koppeling of cardan tijdens last wisseling.
Als ik je goed begrijp gaat dit over de speling die je voelt bij het verschil tussen trekkende motor en het gas eraf. In dat geval herken ik dat zeker! Er valt wel aan te wennen, maar met bijvoorbeeld filerijden zal het altijd merkbaar zijn.
 
Heerlijk rijden hier in Zwitserland!

29w73tx.jpg


Ook de Stelvio op ging goed met de K1600, behalve dat ik een tussenstop heb moeten maken...

6tirl5.jpg
 
Toevallig pas een beurt gehad en koelvloeistof niet goed ontlucht???
Schijnt lastig te zijn bij de K1600. :?

Heb al een paar keer Dolomieten gereden en ook bij 30+; nooit problemen gehad :)
 
Bedankt voor de tip! :)
Ik heb even de monteur gesproken en hij gaf aan dat dit best zou kunnen.
Ik ga er alleen niet voor naar Motoport aangezien er in Nederland zo weinig bergpassen zijn. :P
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hetzelfde gehad na een beurt. Ineens in Schotland bij 12 graden buitentemperatuur

Wat ook zou helpen is schoonmaken van de lamellen van de radiateur en dat schijn je alleen maar echt goed te kunnen doen als hij los is via de blokzijde
 
Hoorde laatst bij Quispel dat ze hem er met de 20k beurt af halen en in een bak met water laten weken om alle rommel eruit te krijgen...
 
Effe je koelvloeistof nivo checken is eenvoudig en een kleine moeite.
Bij mij was na de eerste keer vloeistof wissel ook het nivo te laag na een paar km.
Resultaat: warning en rode temperatuur meter. En dit was gewoon in NL, dus geen berg te bekennen :N
Bijvullen en geen enkel probleem meer.

Had dit wel gemeld bij de monteur en die is er de volgende keer mee aan het experimenteren gegaan om het in één keer goed te krijgen. Procedure van BMW was toen niet helemaal top :?
Tegenwoordig geen problemen meer bij vloeistofwissel. :)
 
Laatst bewerkt:
Nu we het toch over koelvloeistof hebben.. Weet iemand welke soort of type moet er in de K1600?
 
Ik heb bij de dealer litertje belray gehaald wat ze hadden staan.

Gewoon om bij me te hebben
 
Vier weken geleden rondje Europa gedaan. In 6 dagen ongeveer 3000 km gereden.
België, Duitsland, Frankrijk, Zwitserland, Italië, Oostenrijk en weer Duitsland.
Pech met richtingaanwijzer, ging stuk en daardoor bleef parkeerlicht branden.
2 dagen later deed ie het weer. Daarna menuknop defect. Ging het ook weer doen na 4 dagen. Ik had veel in de regen gereden, dus ik dacht dat het daardoor zou kunnen komen. Deze week zou ik naar Frankrijk gaan. Ging niet door, richtingaanwijzer weer defect. Hele linker unit op het stuur weer vervangen. Geen garantie of coulance regeling van BMW. Heb nu een klacht ingediend. Ben het zo langzamerhand wel zat. Dat is nu de 3e unit links en rechts was ook al 2 keer vervangen.
 
Waarom geen coulance ik heb ook al 3x een nieuwe gehad links?

Bij mij was het steeds de cruisecontrol
 
Laatst bewerkt:
Hier t zelfde, tijdje geleden links laten vervangen, gelukkig garantie.. Ik moest met duo rijden en kon niet meer in m menu, knap lastig. Was toen best warm en heb toen een ijspack om schakeling heen gelegd, daarna deed hij t weer, tot dat de temp weer stijgt. Ik vermoed dat door de temp e.e.a. uitzet en daarmee het slechte contact verbroken wordt.
 
In de schakelaarunit wordt geen normale bedrading gebruikt, maar een dunne folie met een dun metaallaagje. Bij extreme warmte (volle zon) kan e.e.a. zodanig uitzetten dat er scheuren ontstaan in het metaallaagje. Hierdoor zal bij warmte en uitzetten van de delen het contact verstoord kunnen worden. Is dus een ontwerpfout, niet zozeer een productiefout.
 
Maar probleem al lang bekend, hebben die nieuwe het dan nog steeds?

/edit als het nou geen coulance is, zou je zo'n Breukje dan niet zelf kunnen repareren met van die ruitverwarmingverf of bij de lokale elektronicaboer?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan