Honda cbr1000rr (deel 1)

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik ga er een setje hyperpro veren onder zetten, was bij mijn ouwe blade ook een enorme vooruitgang, vind de originele veren en dan vooral voor erg slap. bij hard remmen stuitert de voorkant flink
 
MaRRioBlade, ik weet niet of jij deze instelling ook hebt maar, maar ik vond het helemaal niets.
Maar ja ik weeg ook 100 kilo :(
jup ik rijd hiermee :P en ik weeg 75kilo ;) en ik vind het super rijden ,iig geen last van een doorslaande voorvork :) en ja ik durf wel te remmen en nee ik rijd niet als een oma :+
 
Voor de oplettende lezer: De kolomkoppen staan verkeerd!!! |( bij dit overzicht.
Je hebt nu op het circuit de straatsetting gebruikt, dus dat het niet optimaal is kan ik me wel voorstellen :+

Ik heb toevallig dit weekend 4 dagen in de Ardennen gereden met de straat setting, en die was OK. Stuurde erg neutraal (dus zonder onder- of overstuur). 15 juli naar Assen zet ik hem op de 'Rennstrecke' setting.

EDIT: PAGINA 47 STAAT HET (het juiste overzicht bedoel ik dus).
 
Laatst bewerkt:
Hallo Honda CBR1000RR topic.

Even het volgende. Aangezien de meeste van ons,
te weinig verstand hebben van hun vering en de instellingen die je ermee kan doen.
Leek het me wel leuk om iets te organiseren met een aantal mensen van het
Zutphen en Apeldoorn topic, en eventueel natuurlijk het CBR1000RR topic :)

Ik heb Hyperpro gebeld en gevraagd of zij voor een aantal mensen van het forum een workshop zouden kunnen verzorgen.
Vorige week kreeg ik een bevestigend antwoordt.

Het doel is om meer te weten te komen over wat de vering nu eigenlijk doet.
Wat kun je stellen en wat heeft het voor een invloed op het rijgedrag van de motor. Maar ook belangrijk, bij welk rijgedrag moet je welke instelling veranderen.

Hoe meer zielen hoe meer vreugd, maar nog belangrijker :) hoe lager de kosten,
want er zal waarschijnlijk een kleine bijdrage aan verbonden zijn.

Verdere informatie heb ik voorlopig nog niet,
eerst maar even zien wie er allemaal mee willen gaan!!

Laat even weten of je geïnteresseerd bent.
 
Hallo Honda CBR1000RR topic.

Even het volgende. Aangezien de meeste van ons,
te weinig verstand hebben van hun vering en de instellingen die je ermee kan doen.
Leek het me wel leuk om iets te organiseren met een aantal mensen van het
Zutphen en Apeldoorn topic, en eventueel natuurlijk het CBR1000RR topic :)

Ik heb Hyperpro gebeld en gevraagd of zij voor een aantal mensen van het forum een workshop zouden kunnen verzorgen.
Vorige week kreeg ik een bevestigend antwoordt.

Het doel is om meer te weten te komen over wat de vering nu eigenlijk doet.
Wat kun je stellen en wat heeft het voor een invloed op het rijgedrag van de motor. Maar ook belangrijk, bij welk rijgedrag moet je welke instelling veranderen.

Hoe meer zielen hoe meer vreugd, maar nog belangrijker :) hoe lager de kosten,
want er zal waarschijnlijk een kleine bijdrage aan verbonden zijn.

Verdere informatie heb ik voorlopig nog niet,
eerst maar even zien wie er allemaal mee willen gaan!!

Laat even weten of je geïnteresseerd bent.
opzich wel interesse :P ligt een beetje aan waar ik heen moet rijden ;)
 
Hallo Honda CBR1000RR topic.

Even het volgende. Aangezien de meeste van ons,
te weinig verstand hebben van hun vering en de instellingen die je ermee kan doen.
Leek het me wel leuk om iets te organiseren met een aantal mensen van het
Zutphen en Apeldoorn topic, en eventueel natuurlijk het CBR1000RR topic :)

Ik heb Hyperpro gebeld en gevraagd of zij voor een aantal mensen van het forum een workshop zouden kunnen verzorgen.
Vorige week kreeg ik een bevestigend antwoordt.

Het doel is om meer te weten te komen over wat de vering nu eigenlijk doet.
Wat kun je stellen en wat heeft het voor een invloed op het rijgedrag van de motor. Maar ook belangrijk, bij welk rijgedrag moet je welke instelling veranderen.

Hoe meer zielen hoe meer vreugd, maar nog belangrijker :) hoe lager de kosten,
want er zal waarschijnlijk een kleine bijdrage aan verbonden zijn.

Verdere informatie heb ik voorlopig nog niet,
eerst maar even zien wie er allemaal mee willen gaan!!

Laat even weten of je geïnteresseerd bent.

Ik ben wel geïnteresseerd.
Een goed artikel om alvast als huiswerk te gebruiken, kun je vinden op www.madracing.nl onder menuoptie Techniek --> vering en demping.
 
Deze spotte ik afgelopen zondag bij de Ducati Clubraces op 't TT Circuit Assen:

:9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~

dcr17.JPG


dcr18.JPG
 
Bedankt voor jullie reply's. Ik heb gevraagd wat het overspuiten zou kosten (dus ala 't 2004 model) en dit komt op ongeveer 'n Euro-tje of 750 - 1000.
Dat betekent dat grofweg een 2004 model voor mij dan Euro 1000,- goedkoper is dan 't 2005 rood-paars-zilver model. Ik denk dat 't uiteindelijk toch teveel gedoe is, en ga voor 't 2004 model.

Verder heb ik geen ervaring in 't kopen van een nieuwe motor, maar ik ruil een zzr-tje 600 in (1994, 49.000km, banden en kettingset zijn op, maar ziet er verder picobello uit, altijd in de was gezet etc.)
Arie M. rekende voor mij uit: dat ik dan totaal op euro 12.250 uit zou komen
(inruil: Euro 3250 en z'n korting was ca. Euro 280)
Het 2004 model (rood-wit-blauw) zou op 10.250 uitkomen. Ik dacht zelf nog Euro 250 eraf en korting op een Leo blerpijpie ofzo.
Wat denken jullie hiervan? Alvast bedankt voor jullie tips en mening.
Ciao
 
Hallo Honda CBR1000RR topic.

Even het volgende. Aangezien de meeste van ons,
te weinig verstand hebben van hun vering en de instellingen die je ermee kan doen.
Leek het me wel leuk om iets te organiseren met een aantal mensen van het
Zutphen en Apeldoorn topic, en eventueel natuurlijk het CBR1000RR topic :)

Ik heb Hyperpro gebeld en gevraagd of zij voor een aantal mensen van het forum een workshop zouden kunnen verzorgen.
Vorige week kreeg ik een bevestigend antwoordt.

Het doel is om meer te weten te komen over wat de vering nu eigenlijk doet.
Wat kun je stellen en wat heeft het voor een invloed op het rijgedrag van de motor. Maar ook belangrijk, bij welk rijgedrag moet je welke instelling veranderen.

Hoe meer zielen hoe meer vreugd, maar nog belangrijker :) hoe lager de kosten,
want er zal waarschijnlijk een kleine bijdrage aan verbonden zijn.

Verdere informatie heb ik voorlopig nog niet,
eerst maar even zien wie er allemaal mee willen gaan!!

Laat even weten of je geïnteresseerd bent.

Ik ben wel geintereseerd! Snap er nu helemaal niets van, dus voor mij kan het alleen maar beter worden :+
 
Bedankt voor jullie reply's. Ik heb gevraagd wat het overspuiten zou kosten (dus ala 't 2004 model) en dit komt op ongeveer 'n Euro-tje of 750 - 1000.
Dat betekent dat grofweg een 2004 model voor mij dan Euro 1000,- goedkoper is dan 't 2005 rood-paars-zilver model. Ik denk dat 't uiteindelijk toch teveel gedoe is, en ga voor 't 2004 model.

Verder heb ik geen ervaring in 't kopen van een nieuwe motor, maar ik ruil een zzr-tje 600 in (1994, 49.000km, banden en kettingset zijn op, maar ziet er verder picobello uit, altijd in de was gezet etc.)
Arie M. rekende voor mij uit: dat ik dan totaal op euro 12.250 uit zou komen
(inruil: Euro 3250 en z'n korting was ca. Euro 280)
Het 2004 model (rood-wit-blauw) zou op 10.250 uitkomen. Ik dacht zelf nog Euro 250 eraf en korting op een Leo blerpijpie ofzo.
Wat denken jullie hiervan? Alvast bedankt voor jullie tips en mening.
Ciao

Ik zou in ieder geval op het Net snorren naar prijzen voor je huidige motor. Dan heb je een aardig beeld van wat hij waard. Een dealer zal er altijd onder zitten omdat die ook wat moet verdienen. Met versleten banden etc zal hij dat meerekenen omdat het sowieso vervangen moet worden. tenslotte koopt niemand een motor met versleten onderdelen bij een dealer.

Met de 2004 KLPD uitvoering doe je zeker een goede koop, vraag maar aan Marrioblade en Mavtri. ;)
 
Verder heb ik geen ervaring in 't kopen van een nieuwe motor, maar ik ruil een zzr-tje 600 in (1994, 49.000km, banden en kettingset zijn op, maar ziet er verder picobello uit, altijd in de was gezet etc.)
Arie M. rekende voor mij uit: dat ik dan totaal op euro 12.250 uit zou komen
(inruil: Euro 3250 en z'n korting was ca. Euro 280)
Het 2004 model (rood-wit-blauw) zou op 10.250 uitkomen. Ik dacht zelf nog Euro 250 eraf en korting op een Leo blerpijpie ofzo.
Wat denken jullie hiervan? Alvast bedankt voor jullie tips en mening.
Ciao

Je weet dus wat je inruil kunt krijgen voor je ZZR. Vaak is dit relatief weinig. Je krijgt ook altijd nog extra korting als je niks in te ruilen hebt.
Je zou ervoor kunnen kiezen deze geen-inruil-korting te delen met een eventuele koper van jouw ZZR. Ik heb dat zelf met mijn ZXR750R toen zo gedaan en was 'm in 4 dagen kwijt (via MF verkocht).

Korte toelichting met getallen.

Kon voor m'n ZXR € 3.845 van de dealer krijgen.
Zonder innruil extra korting van € 1.000
ZXR voor € 3.845 - de helft van € 1.000 = € 3.350 verkocht
Inruilkorting dus 'gedeeld' met koper.

Moet voor de koper natuurlijk wel (heel) interessant worden om jouw motor te kopen, vandaar dat ik het 50/50 heb gedaan.

Uiteindelijk een naar mijn idee nog beter deal met de dealer kunnen sluiten: voor ca. 1.500 aan accessoires
 
Hoezo jammer :? neeeee, daar gaan we weer.........

BTW heb je die power commander al?
hahaha :P
nee helaas was er weer wat fout gegaan met verzenden :( heb nu gezegd als hij er niet binnen 4 dagen is dan stick it up your ass }) dus ik hoop zaterdag of anders maandag hem eindelijk te hebben :P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan