Ombouw van Mille naar Tuono

ThunderChief

a.k.a King Okkie
Donateur
18 nov 2003
8.504
277
N.O.P.
full

240292


afgelopen woensdag me nieuwe motor opgehaalt. :9~
na ruim 15 jaar supermoto gereden te hebben nu toch de overstap gemaakt naar de supersport.
het is een 2003 mille me lichte schuifschade.
het plan is om vanmiddag bij startwin een nieuwe versnellingspook te halen en de rest van de 'zomer' zo door te rijden als hij er nu bijstaat.
van de winter echter gaat de kuip eraf en wil ik hem ombouwen naar een tuono.
ook wil ik dan de schade (aan het kontje)repareren en alle matzwart over laten spuiten naar glans (enz,enz).
zijn er al meer mensen die van een mille een tuono hebbem gemaakt?
en weet iemand nog tweedehands tuono onderdelen (kroonplaat ,kuip ed) ergens te liggen (of toch maar alles nieuw in carbon?)
 
Laatst bewerkt:
hehe , er zijn er meer die het gedaan hebben.... kijk maar ff op www.aprilia-riders.nl daar staan er wel wat tussen... maar waarom wil je hem ombouwen, ik vindt het een erg mooie motor zo..... en die schde is er zo vanaf (ff ebay checken , heb ik ook gedaan, voor 150 euro een compleet nieuwe zijkuip gekocht, voor 11.50 een nieuw spatbord etc. etc...
 
kijk ,dat zijn mooie tips.
ik vind een mille ook (veel)mooier als een tuono maar die zithouding is echt veel minder prettig (en hierdoor ook de controle en het comfort)
 
kijk ,dat zijn mooie tips.
ik vind een mille ook (veel)mooier als een tuono maar die zithouding is echt veel minder prettig (en hierdoor ook de controle en het comfort)


Maar een superbike stuur kan ook op een mille hoor, zit je toch weer wat minder op de polsen... je zal niet de eerste zijn die dit uitvoert...... Kweet niet... ik vindt een tuono toch een beetje "kaal" ... ze zijn wel mooi maar ik mis er net iets aan.......
 
een mille met een stuur vind ik een beetje "geknutselt"overkomen en dat zou ook betekenen dat ik de linkerkant moet vv wat veel duurder is dan de tuono delen.

bedankt murof,ik was al op zoek naar deze site (was er een keer gekomen na 10x doorgelinkt te zijn)
staat nu in me favorieten
heb je goede ervaringen met bestellen daar?
 
Ja, twee of drie keer iets besteld, effe bellen, dan de bestelling faxen of mailen, betalen en wachten maar.
 
kijk ,dat zijn mooie tips.
ik vind een mille ook (veel)mooier als een tuono maar die zithouding is echt veel minder prettig (en hierdoor ook de controle en het comfort)
ik vind een mille ook (veel)mooier als een tuono
-------------------------------------------------------------------------------
Veel mooier als een Tuono :? .Met alle respect voor een Mille maar die vinnik echt niet mooier dan een Tuono anders had ik wel een Mille gekocht ipv een Tuono :9 .

Maar ff serieus ,Dat rode spatbord boven je achterwiel vinnik wel mooi .
Is dat ori. op zo,n Mille of gewoon gespoten door iemand ?
De mijne is zwart maar dit vinnik wel mooi staan .
gr Driver .
 
hey driver, het achterspatscherm is van carbon met rooie stikker en volgens mij onder de blanke lak.
is te koop voor ongeveer 140 euro.
Hoi Moest...carbon met rooie sticker :? .Weet jij waar dit te koop is dan eventueel link ofzoiets.

gr Driver
 
Tjonge, ik zit ook al naar dat spatbord te kijken. Echt fraai!

Maar dat ombouwen, ik weet niet hoor. Er zijn ook tussenoplossingen. Kijk eens naar de zithouding van een Falco, dat is een stukkie comfortabeler dan een Mille. Volgens mij kun je de clip-ons daarvan ook monteren. Dat misstaat niet in combinatie met een volle kuip.

Succes met je project, wat het ook gaat worden.
 
Leuke fiets, lijkt heeeel erg op e Mille van mijn buurman, na zijn crash...

Op Ebay zijn er complete ombouwsetjes te koop om van een Mille een Tuono te maken, bij mijn weten voor ongeveer 299,= (vaak uit Duitsland of Engeland).
Tevens heeft Teunissen motoren te Kerkdriel hier ervaring in! sowieso een dealer met kennis voor de Mille/Tuono.

De sticker op de hugger is ook te koop op ebay en kost ongeveer €30,= à €40,=


Verder een erg leuke fiets en ik hoop dat je er plezier van hebt.
(Als het de ex is van mijn buurman, moet er nog een Titanium EVO eprom chip inzitten... Leuk)
 
zoho ,het topic komt lekker opgang ineens,
-ik heb geen idee of dat achterspatbort standaard is (denk het niet)maar hij zat erop toen ik hem kocht paar weken geleden.ruilen voor een 1tje van carbon?
-hogeren clip-ons erop is natuurlijk een prima optie qua zithouding maar ik heb nog een fatbar liggen die ik wel stoer vind en ik moet dan ook de kuip gaan repareren.vind ik een tuono een betere optie
-dat vind ik leuk om te weten als dat zo is donderstraal.
ik heb dan ook nog de sleutel van je buurman zijn abusslot !!
hij komt orgineel bij moto2000 vandan en ik heb hem gekocht bij renebloem in didam .
er heeft zeker een andere demper opgezeten want de veren zijn zoek en dat van die chip ga ik even sjekken,zou een meevaller zijn iig.
heefttie die evo nog?
 
Hoi Moest...carbon met rooie sticker :? .Weet jij waar dit te koop is dan eventueel link ofzoiets.

gr Driver


Die stickers zijn te koop op ebay, kosten tussen de 25-40 euro... Ik ben ook al op zoek naar een voor de mijne maar ik wil weer een apart soort hebben, met het oranje van aprilia erin... heb hem een keer gezien op ebay, maar was te laat met bieden....



"edit.... beetje beter lezen zo af en toe... stond er al...... |( |(
 
sleutel van je buurman zijn abusslot !!

heefttie die evo nog?

Hij heeft volgens mij de EVO laten zitten tijdens de verkoop, baalde ik ook van (EVO heeft een prachtig en zwaar illegaal geluid), maar dat zal ik even navragen en dat van die sleutel ook....
Als tie de uitlaat heeft laten zitten dan heeft hij er niets voor gekregen, dat zou dus dubbel zuur zijn.

Kom er nog op terug!
 
Pimie,
of ze visa accepteren weet ik niet, wij hebben iedere keer betaald via internetbankieren.
Het handigste is om gewoon eerst effe te bellen met die gast (moet je wel duits spreken want z'n engels is niks)vertel hem wat je wilt en hij vertelt je de rest. simpel zat.
 
Pimie,
of ze visa accepteren weet ik niet, wij hebben iedere keer betaald via internetbankieren.
Het handigste is om gewoon eerst effe te bellen met die gast (moet je wel duits spreken want z'n engels is niks)vertel hem wat je wilt en hij vertelt je de rest. simpel zat.


Reeds besteld, een vriendin van mij die in duitsland woont betaalt en ik betaal haar terug. Scheelt weer transactie kosten.
Bedankt!
 
bij mij zit de standaardemper erop iig.
ik zal ze naam niet op het forum zetten maar volgens het boekje begint de achternaam van de eerste eigenaar met een e en eindigt op versdijk
 
ik heb even gekeken maar er zit de standaard eprom in (en die zit ook nog met de orginelen kit)
zal dus wel niet van je buurman zijn geweest donderstraal.
heb ik dus nog een abussleutel over..

even een ombouwupdate:
me kuip is zo goed als verkocht en zaterdag ga ik wat tuono spulletjes ophalen *O*
 
Laatst bewerkt:
ik heb even gekeken maar er zit de standaard eprom in (en die zit ook nog met de orginelen kit)
zal dus wel niet van je buurman zijn geweest donderstraal.
heb ik dus nog een abussleutel over..

even een ombouwupdate:
me kuip is zo goed als verkocht en zaterdag ga ik wat tuono spulletjes ophalen *O*

Ben benieuwd naar je resultaten, beetje regelmatig foto's op het net pleuren voor de voortgang??
 
Terug
Bovenaan Onderaan