Bidle
MF veteraan
- 22 jan 2004
- 5.666
- 9
Zooo, begint nu allemaal een beetje op gang te komen, dus vandaar toch maar besloten om een topic te openen. Dit mede omdat ik steeds meer tegen vragen oploop.
Ik wilde een nieuwe SS met een ander uitlaatje, omdat ik de snelheid van die gevallen miste. Nu zag ik hier al die mooie projecten en heb gelijk besloten dat ik voor mezelf een unieke fiets wilde. Dus ben begonnen als leek informatie te verzamelen over het beste wat de markt te bieden heeft. Kortom ik wil een poser fiets.
Dusssss, wat gaat er gebeuren met de Zwarte Suzuki GSX-R1000 K7
Waarom? Gewoon domweg omdat ik het gaaf vind!
remwerk:
Ben begonnen met het uitzoeken van de remmen, kwam al snel uit op de gefreesde GP Monoblocs en besloten om dan ook maar goed door te gaan en de gefreesde pompen te nemen met folding hendels. Helaas maar waar, kom ik Wicked tegen op MSN en het gaat van goed tot beter, dus achterrem ook maar Brembo en nu zelf besloten om ook nog een duimrem aan te schaffen van Brembo (Doohan style).
veerwerk
Die schokbreker kon ook beter dus dat wordt een TTX36 gelimiteerd rechtstreeks vanuit de Superbike. Enkel moet die veer wel rood worden, want dat staat weer beter bij het totale plaatje en komt het posergehalte ten goede. Voor besloten om de vork om te laten bouwen met Ohlins veren. Hrrrr, kom je de R/T vork van Ohlins tegen, maar dat ding doet eigenlijk niet zo heel veel meer dan mooi zijn. Tevens jammer dat de poten van die vork gegoten zijn. Daar had Steven (Bikesetup) natuurlijk wel een oplossing voor. “Dan laten we toch gewoon gefreesde maken?”. Hmmm, sgoed laten we dat doen! De stuurdemper ook maar Ohlins met een GP binnenwerk erin. Verschil? het gewone binnenwerk werkt met een sponsje en de GP kit bestaat uit een echt cilindertje.
Zo kom je ook snel uit op een gefreesde kroonplaat die mooi zwart open gemaakt wordt, ach ja doe dan de clip-ons ook maar. Hrrmm, en nu dus ook maar kijken naar een 2D display... met wat sensoren.
Alle andere spullen staan netjes vermeld in de lijstjes hieronder. Tot nu toe gaat alles redelijk goed qua levertijden ed.
Daarnaast leer je een hele hoop in korte tijd. Weet nog goed dat ik een jaar geleden bij Paul van Bon Motoren was. Hij wees naar naven en gaf aan dat ze die kleur worden en ik dacht: damn, das niet zo best dan. Uiteindelijk bleek das ik naar de spaken aan het kijken was.
Een zwarte K7 is besteld en staat als het goed is 16 februari klaar om de eerste aanpassingen te ondergaan.
Verder zal de motor in combinatie met de race uitlaat, ander luchtfilter een PowerComander krijgen. Dit moet voldoende zijn om de motor vooruit te krijgen.
Zal helaas nog wel even duren voordat alles erop zit, mede door het maatwerk en de levertijden.
Ik wilde een nieuwe SS met een ander uitlaatje, omdat ik de snelheid van die gevallen miste. Nu zag ik hier al die mooie projecten en heb gelijk besloten dat ik voor mezelf een unieke fiets wilde. Dus ben begonnen als leek informatie te verzamelen over het beste wat de markt te bieden heeft. Kortom ik wil een poser fiets.
Dusssss, wat gaat er gebeuren met de Zwarte Suzuki GSX-R1000 K7
Waarom? Gewoon domweg omdat ik het gaaf vind!
remwerk:
Ben begonnen met het uitzoeken van de remmen, kwam al snel uit op de gefreesde GP Monoblocs en besloten om dan ook maar goed door te gaan en de gefreesde pompen te nemen met folding hendels. Helaas maar waar, kom ik Wicked tegen op MSN en het gaat van goed tot beter, dus achterrem ook maar Brembo en nu zelf besloten om ook nog een duimrem aan te schaffen van Brembo (Doohan style).
veerwerk
Die schokbreker kon ook beter dus dat wordt een TTX36 gelimiteerd rechtstreeks vanuit de Superbike. Enkel moet die veer wel rood worden, want dat staat weer beter bij het totale plaatje en komt het posergehalte ten goede. Voor besloten om de vork om te laten bouwen met Ohlins veren. Hrrrr, kom je de R/T vork van Ohlins tegen, maar dat ding doet eigenlijk niet zo heel veel meer dan mooi zijn. Tevens jammer dat de poten van die vork gegoten zijn. Daar had Steven (Bikesetup) natuurlijk wel een oplossing voor. “Dan laten we toch gewoon gefreesde maken?”. Hmmm, sgoed laten we dat doen! De stuurdemper ook maar Ohlins met een GP binnenwerk erin. Verschil? het gewone binnenwerk werkt met een sponsje en de GP kit bestaat uit een echt cilindertje.
Zo kom je ook snel uit op een gefreesde kroonplaat die mooi zwart open gemaakt wordt, ach ja doe dan de clip-ons ook maar. Hrrmm, en nu dus ook maar kijken naar een 2D display... met wat sensoren.
Alle andere spullen staan netjes vermeld in de lijstjes hieronder. Tot nu toe gaat alles redelijk goed qua levertijden ed.
Daarnaast leer je een hele hoop in korte tijd. Weet nog goed dat ik een jaar geleden bij Paul van Bon Motoren was. Hij wees naar naven en gaf aan dat ze die kleur worden en ik dacht: damn, das niet zo best dan. Uiteindelijk bleek das ik naar de spaken aan het kijken was.
Een zwarte K7 is besteld en staat als het goed is 16 februari klaar om de eerste aanpassingen te ondergaan.
- Carbon fender
- Carbon hugger
- Carbon kettingafschermkapje
- Carbon luchtinlaten
- Carbon koppeling deksel
- Carbon dynamo deksel
- Carbon uitlaathouders van Suzuki
- Ermax kuipruit smoke met nickname erop gespoten
- Ermax kuipruit clear met nickname erop gespoten
- Gilles kettingspanner The KTS-B6-* (for GSXR 1000 K5/K6) titanium look
- Titanium stelbout voor de kettingspanner
- Gilles titanium borgbout
- Verwijderen van originele paddockstandhouder op de achterbrug
- GSX-R1000 K7 (zwart)
- Kentekenplaathouder klein direct aan de onderkant
- K&N luchtfilter
- Knipperlichten rondom leds
- Lichten achter kleine led
- Lichten voor Silver visions
- Padockstand achter aluminium gemaakt door EMC37 (rood)
- Padockstand voor
- Tank beschermen met plastic samen met wat andere kuipdelen
- Tankpad (blank)
- valdoppen (zwart)
- Yoshimura schakelset
- Yoshimura volledig titanium met dual tri-oval carbon dual tip uitlaat
- Yoshimura RVS/carbon dempers met e-keurmerk voor op het circuit
- Brembo potjes voor de rem en koppeling
- Adapterplaat voor de monoblocs CNC gefreesd
- Adapterplaar voor de Brembo achterklauw (zit onder i.p.v. standaard boven) CNC gefreesd
- Brembo duimrem gefreesd
- Brembo rempomp achter voor behoud van rempedaal
- Brembo gevlochten stalen remleidingen voor en achter
- Brembo gefreesde SBK monoblocs
- Brembo gefreesde koppelingshendel
- Brembo gefreesde racing remklauw achter
- Brembo gefreesde rempomp lever pr19
- Brembo folding levers met een stukje eruit gefreesd zoals de echte MotoGP jongens.
- Brembo remschijf achter (zwevend)
- Brembo schijven voor
- DID ketting met goude zijkanten
- Marschesini aluminium velgen zwart
- Gefreesde onderpoten voor voorvork (MotoCorse)
- Gefreesde kroonplaten open zwart
- Clip-ons zelfde afwerking als de kroonplaten
- Renthal SBK handvaten
- Ohlins stuurdemper incl. Gp-kit (nieuwe model!)
- Ohlins TTX36 schokbreker
- Drie rode veren voor de schokbreker
- Ohlins voorvork R/T 43mm
- Staubli remkoppelingen 3x (2 voor; 1 achter) van de Peugeuot 908
- Ander achtertandwiel zwart
- Titanium afwerking van remmen en kroonplaat
- Digitaal display van 2D
- Banden temperatuur sensor
- Olietemperatuur sensor
- Luchtdruk buiten sensor
- Banden druk sensor
- Hoop moertjes/boutjes worden vervangen voor titanium en/of
- Enkele gefreesde spacers om alles te kunnen monteren
- Gefreesde adapter voor de duimrem
- Schakelaar voor verstellen van de remlever
- Roosters voor de radiator
Verder zal de motor in combinatie met de race uitlaat, ander luchtfilter een PowerComander krijgen. Dit moet voldoende zijn om de motor vooruit te krijgen.
Zal helaas nog wel even duren voordat alles erop zit, mede door het maatwerk en de levertijden.
Laatst bewerkt: