Meeting CBR600F Deel 2!!! (in het zuiden des lands)

Spykes

MF veteraan
9 feb 2003
7.706
86
Tilburg
Jaja, de eerste meeting was zo'n succes dat ik al weer aan de slag ga met de volgende!
Check hier het vorige meeting topic: Meeting CBR600F!!!

Deze keer wordt ie gehouden in het zuiden des lands. Omgeving van Utrecht is wel lekker centraal maar ondertussen al drie keer aan bod geweest (als ik me niet vergis waren de vorige twee namelijk ook daar in de omgeving). Vandaar dat ik deze keer kies voor het zuiden. De volgende kan dan richting het oosten of het noorden.


Wanneer:
Datum wordt dus 20 mei!
Ik heb een polletje gemaakt voor 2 data. Dit zijn zondag 20 Mei en zondag 3 Juni. Ik sluit de pol al op zondag 22 April. Dan weet ik wanneer ik aan de slag moet met de route.


Waar precies:
We starten en eindigen bij de Mac Donalds in Waalwijk. Deze ligt aan de A59 (Afslag 37). Kun je bijna niet missen als je van de snelweg afkomt. Adres voor de navi liefhebbers is: van Andelstraat 15 in Waalwijk.


De route
Een route heb ik ook al gevonden. De route is "klikbaar" zodat je hem weer kunt zien, dus check it out! Ik heb hem vorige week een keer gereden, leuke route, kleine wijzingingen erin omdat de verkeerssituatie was gewijzigd maar die pas ik nog in het document aan.

Noord-Brabant route

Voor de navi mensen onder ons, hij is ook voor de GPS beschikbaar. Moet je hier even kijken: http://home.hccnet.nl/e.kats/ en de route is "Noord Brabant".


Tijd:
Bij de vorige rit waren we nog best laat terug wat voor sommige wel vervelend was omdat ze nog een eind naar huis moesten rijden. Daarom deze keer iets eerder. Verzamelen tussen 10.00 en 11.00 zodat we om 11.00 kunnen beginnen met de rit. Verzamelplek dus de Mac Donalds bij Waalwijk.


Wie komen er:
Vorige keer miste ik soms zonder erg nog wel een berichtjes in het topic. Stuur mij daarom een mailtje als je ook komt.

1. Spykes + maat van em achterop
2. Daan#1
3. Stefan--
4. Frankie_DR (als het de 20e wordt)
5. Motokas (als het de 20e wordt)
6. Cbrtweety (als het de 20e wordt)
7. Kkroese
8. Furiousz
9. Motorsmurf (als ie vrij is)
10. Roc -a- Fella (als het de 20e wordt)
11. Twisted Logic + meid
12. Motor-freak (onder voorbehoud)
13. Alexxx_the_one (als hij niet op vakantie is)
14. Micha99
15. Stumoto
16. Bogey Dope (op de ZZR600)
17. Snowfreak
18. Bas600 (onder voorbehoud van werkrooster)
19. Nugster
20. Barretje
21. cbr1982



Wordt weer een gezellig meeting! Vragen en suggesties zijn natuurlijk altijd welkom!



Lees dit ook even!

- Iedereen komt op eigen gelegenheid en is zelf aansprakelijk voor het in acht nemen van de verkeersregels.
- Hou veiligheid van jezelf en anderen in acht
- Rij altijd in baksteenformatie oftewel dakpansgewijs!!! De voorrijder rijdt ALTIJD op 2/3 van de rechterkant van zijn rijstrook. De tweede op 1/3, de derde rijder terug op 2/3, etc. De voordelen zijn legio. Meer en verdere kijk op het verkeer voor elke rijder, meer reactietijd, meer remafstand, meer uitwijkmogelijkheid, meer frisse lucht. Houd hierbij wel voldoende afstand van elkaar!!! Zowel op de rijder die schuin voor je rijdt, als de rijder die recht voor je rijdt. De voorrijder moet steeds op 2/3 van de rechterkant van het rijvak rijden omdat hij dan duidelijk zichtbaar is voor zowel de tegenliggers (met eventuele inhalers) als automobilisten die de groep inhalen (alhoewel dit bij een erg grote groep niet snel zal gebeuren). Indien de voorrijder slechts op 1/3 zou rijden, dan is de kans heel groot dat een inhalende autobestuurder hem over het hoofd zou zien.
- Een kruispunt of rotonde nemen en naar rechts en links afslaan
Indien de groep niet in één keer voorbij deze kritieke punten geraakt, dan zijn er twee opties.
Ofwel de groep die er wel voorbij geraakte stopt net voorbij dit kritieke punt. Dit is een goede optie als de groep niet te groot is en als er voldoende veilige parkeerruimte is. Bij een grote groep is dit meestal geen optie, omdat je zelden voldoende parkeerruimte vindt voor een groep van bijv. 30 motorrijders en het wegrijden kan gevaarlijke situaties opleveren alsmede een tweede breuk.
Ofwel deze groep rijdt gewoon verder maar laat bij elk punt waar afgeslagen wordt iemand achter. Zo kan de achtervolgende groep weten waar afgeslagen moet worden. Zolang er dus rechtdoor gereden wordt of de doorgaande weg gevolgd wordt (ook al gaat deze links of rechts moet uiteraard wel echt goed duidelijk zijn dat dit doorgaande weg is), blijft er niemand achter. De achteropkomende groep weet dat er nergens afgeslagen hoeft te worden en rijdt gewoon rechtdoor en zal vanzelf weer aanhaken aan de eerste groep.
- In het laatste geval is het dus van heel groot belang dat je goed spiegelt voordat je het kritieke punt gaat nemen en nadien om te kijken of je achterrijder je nog steeds volgt.
- Motor-Forum.nl of topicstarter zijn in de ruimste zin van het woord geen van beide verantwoordelijk voor de eventuele gevolgen voortvloeiend uit deze ontmoetingsdag.
 
Laatst bewerkt:
Ik zie geen Poll. Als het de 20e van mei word bestaat er een grote kans dat ik aanwezig zal zijn. De 3e ga ik naar een concert dus dan ken ik niet.
 
I be there,

Mac rosmalen is makkelijk te vinden, bij den bosch?


Ja moet ik straks allemaal kijken als ik met de route aan de slag ga. Even kijken of ik iets kan vinden en anders zelf in elkaar zetten. Maar komt goed! Ik hou het in gedachten!
 
Yesss! Meeting deel 2, nog niet eens 12 dagen wachten laat staan maanden *D

Als het de 20e wordt ben ik er bij.
 
kijk dat is nog eens snel geregeld!! *D

ga mn best doen om er weer bij te kunnen zijn...is nog even afhankelijk van aantal dingetjes...laat tegen die tijd wel weten of ik daadwerkelijk kom
 
Hoi spykes ik ben ook van de partij de 20ste of de 3e. Voeg mij maar toe ;)
 
Laatst bewerkt:
Zondags zijn over het algemeen de meeste mensen vrij. Vandaar dat ik ook die dag kies. Daarnaast moet ik op een zaterdag altijd werken :+

Sjonge, alweer een meeting :+ . Voeg mij maar toe :Y . Heb je al wat route opties?
Datum maakt me niet zo heel veel uit, neem wel vrij als het moet }) !
 
Wederom als ik vrij ben ga ik ook mee. Hopelijk hou ik die keer dan wel de glimmende kant boven :+ Voor mij maakt de datum niet uit. Toch de 20ste gestemd omdat een aantal mensen dan alleen kunnen
 
Wordt al weer lekker druk! Ik heb de route bijgevoegd. Ik had nog wel wat andere routes maar daar was het beginpunt niet praktisch en twee ervan waren in de buurt van Eindhoven, dan zitten we niet meer in de buurt van Den Bosch. Heb nu dus maar 1 route als keuze :+

Verzamelpunt is nu dus ook bekend, wordt de Mac Donalds aan de A59 bij Waalwijk. Haha, als ze die Mac Donalds niet hadden uitgevonden, dan waren wij motorijders nergens :+

Ik ga hem als de datum vast staat weer voorrijden. Iets zegt met dat het de 20e gaat worden ;)

Als de groep deze keer weer zo groot wordt zit ik er wel aan de te denken om groep in tweeen te splitsen. Met 10 minuten ertussen ofzo. Rijdt wat fijner voor iedereen omdat je dan minder hoeft te stoppen en bij het terras ofzo ben je snel weer bij elkaar. Maar dat zien we allemaal nog wel.
 
Laatst bewerkt:
sorry, ik ben er dan niet bij! wordt mij te ver weg... ik moet alleen al 200 km rijden om bij het startpunt te komen -O- have fun iig! :]
 
Wij zullen er ook weer bij zijn (ik en vriendin, die deze keer dan wel zelf zal rijden). Beide data zijn voor ons mogelijk.

@Spyke, ik zal nog wel ff zoeken op mijn harddisk. Ik heb nog wel een paar routes liggen in midden-brabant. En ook hier kun je een aantal leuke vinden: GPStracks - Overzicht GPS routes en tracks voor de motor en auto in Nederland


He Twisted, ik zit je er zo op de lijst bij. De site heb ik net even gekeken maar die is alleen voor als je GPS hebt. De route kunnen we nog wel even naar kijken. Verzamelpunt wil ik eigenlijk wel bij de Mac houden, die is vanaf de snelweg heel makkelijk te vinden.

Maar laat maar weten als je nog iets leuks hebt liggen!

De route die hierboven staat is overigens ook voor de GPS te downloaden. Moet je ff hier kijken: http://home.hccnet.nl/e.kats/ en de route is "Noord Brabant".
 
Laatst bewerkt:
...... De site heb ik net even gekeken maar die is alleen voor als je GPS hebt. De route kunnen we nog wel even naar kijken. Verzamelpunt wil ik eigenlijk wel bij de Mac houden, die is vanaf de snelweg heel makkelijk te vinden.

Maar laat maar weten als je nog iets leuks hebt liggen!

Als er ergens iets leuks bij staat, enkel in GPS, is ook geen probleem. Het garmin programma waarmee je de routes in je Zumo laadt, heeft - volgens mij - ook de mogelijkheid om een routerol (en kaart) op papier af te drukken (en ik dacht zelfs naar Word te exporteren). Kan ik je altijd mailen. Komt goed. We hebben er nog contact over.
 
Voor diegene die een preview van de route willen. Het bijgevoegde bestand kun je in Google Earth openen en zo kun je de route vanuit de lucht bekijken.

Mocht je nog geen Google Earth hebben (maar dat kan ik me niet voorstellen :o ) dan kun je het gratis downloaden van deze site http://earth.google.com/

full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan