Jaja, de eerste meeting was zo'n succes dat ik al weer aan de slag ga met de volgende!
Check hier het vorige meeting topic: Meeting CBR600F!!!
Deze keer wordt ie gehouden in het zuiden des lands. Omgeving van Utrecht is wel lekker centraal maar ondertussen al drie keer aan bod geweest (als ik me niet vergis waren de vorige twee namelijk ook daar in de omgeving). Vandaar dat ik deze keer kies voor het zuiden. De volgende kan dan richting het oosten of het noorden.
Wanneer:
Datum wordt dus 20 mei!
Ik heb een polletje gemaakt voor 2 data. Dit zijn zondag 20 Mei en zondag 3 Juni. Ik sluit de pol al op zondag 22 April. Dan weet ik wanneer ik aan de slag moet met de route.
Waar precies:
We starten en eindigen bij de Mac Donalds in Waalwijk. Deze ligt aan de A59 (Afslag 37). Kun je bijna niet missen als je van de snelweg afkomt. Adres voor de navi liefhebbers is: van Andelstraat 15 in Waalwijk.
De route
Een route heb ik ook al gevonden. De route is "klikbaar" zodat je hem weer kunt zien, dus check it out! Ik heb hem vorige week een keer gereden, leuke route, kleine wijzingingen erin omdat de verkeerssituatie was gewijzigd maar die pas ik nog in het document aan.
Noord-Brabant route
Voor de navi mensen onder ons, hij is ook voor de GPS beschikbaar. Moet je hier even kijken: http://home.hccnet.nl/e.kats/ en de route is "Noord Brabant".
Tijd:
Bij de vorige rit waren we nog best laat terug wat voor sommige wel vervelend was omdat ze nog een eind naar huis moesten rijden. Daarom deze keer iets eerder. Verzamelen tussen 10.00 en 11.00 zodat we om 11.00 kunnen beginnen met de rit. Verzamelplek dus de Mac Donalds bij Waalwijk.
Wie komen er:
Vorige keer miste ik soms zonder erg nog wel een berichtjes in het topic. Stuur mij daarom een mailtje als je ook komt.
1. Spykes + maat van em achterop
2. Daan#1
3. Stefan--
4. Frankie_DR (als het de 20e wordt)
5. Motokas (als het de 20e wordt)
6. Cbrtweety (als het de 20e wordt)
7. Kkroese
8. Furiousz
9. Motorsmurf (als ie vrij is)
10. Roc -a- Fella (als het de 20e wordt)
11. Twisted Logic + meid
12. Motor-freak (onder voorbehoud)
13. Alexxx_the_one (als hij niet op vakantie is)
14. Micha99
15. Stumoto
16. Bogey Dope (op de ZZR600)
17. Snowfreak
18. Bas600 (onder voorbehoud van werkrooster)
19. Nugster
20. Barretje
21. cbr1982
Wordt weer een gezellig meeting! Vragen en suggesties zijn natuurlijk altijd welkom!
Lees dit ook even!
- Iedereen komt op eigen gelegenheid en is zelf aansprakelijk voor het in acht nemen van de verkeersregels.
- Hou veiligheid van jezelf en anderen in acht
- Rij altijd in baksteenformatie oftewel dakpansgewijs!!! De voorrijder rijdt ALTIJD op 2/3 van de rechterkant van zijn rijstrook. De tweede op 1/3, de derde rijder terug op 2/3, etc. De voordelen zijn legio. Meer en verdere kijk op het verkeer voor elke rijder, meer reactietijd, meer remafstand, meer uitwijkmogelijkheid, meer frisse lucht. Houd hierbij wel voldoende afstand van elkaar!!! Zowel op de rijder die schuin voor je rijdt, als de rijder die recht voor je rijdt. De voorrijder moet steeds op 2/3 van de rechterkant van het rijvak rijden omdat hij dan duidelijk zichtbaar is voor zowel de tegenliggers (met eventuele inhalers) als automobilisten die de groep inhalen (alhoewel dit bij een erg grote groep niet snel zal gebeuren). Indien de voorrijder slechts op 1/3 zou rijden, dan is de kans heel groot dat een inhalende autobestuurder hem over het hoofd zou zien.
- Een kruispunt of rotonde nemen en naar rechts en links afslaan
Indien de groep niet in één keer voorbij deze kritieke punten geraakt, dan zijn er twee opties.
Ofwel de groep die er wel voorbij geraakte stopt net voorbij dit kritieke punt. Dit is een goede optie als de groep niet te groot is en als er voldoende veilige parkeerruimte is. Bij een grote groep is dit meestal geen optie, omdat je zelden voldoende parkeerruimte vindt voor een groep van bijv. 30 motorrijders en het wegrijden kan gevaarlijke situaties opleveren alsmede een tweede breuk.
Ofwel deze groep rijdt gewoon verder maar laat bij elk punt waar afgeslagen wordt iemand achter. Zo kan de achtervolgende groep weten waar afgeslagen moet worden. Zolang er dus rechtdoor gereden wordt of de doorgaande weg gevolgd wordt (ook al gaat deze links of rechts moet uiteraard wel echt goed duidelijk zijn dat dit doorgaande weg is), blijft er niemand achter. De achteropkomende groep weet dat er nergens afgeslagen hoeft te worden en rijdt gewoon rechtdoor en zal vanzelf weer aanhaken aan de eerste groep.
- In het laatste geval is het dus van heel groot belang dat je goed spiegelt voordat je het kritieke punt gaat nemen en nadien om te kijken of je achterrijder je nog steeds volgt.
- Motor-Forum.nl of topicstarter zijn in de ruimste zin van het woord geen van beide verantwoordelijk voor de eventuele gevolgen voortvloeiend uit deze ontmoetingsdag.
Check hier het vorige meeting topic: Meeting CBR600F!!!
Deze keer wordt ie gehouden in het zuiden des lands. Omgeving van Utrecht is wel lekker centraal maar ondertussen al drie keer aan bod geweest (als ik me niet vergis waren de vorige twee namelijk ook daar in de omgeving). Vandaar dat ik deze keer kies voor het zuiden. De volgende kan dan richting het oosten of het noorden.
Wanneer:
Datum wordt dus 20 mei!
Waar precies:
We starten en eindigen bij de Mac Donalds in Waalwijk. Deze ligt aan de A59 (Afslag 37). Kun je bijna niet missen als je van de snelweg afkomt. Adres voor de navi liefhebbers is: van Andelstraat 15 in Waalwijk.
De route
Een route heb ik ook al gevonden. De route is "klikbaar" zodat je hem weer kunt zien, dus check it out! Ik heb hem vorige week een keer gereden, leuke route, kleine wijzingingen erin omdat de verkeerssituatie was gewijzigd maar die pas ik nog in het document aan.
Noord-Brabant route
Voor de navi mensen onder ons, hij is ook voor de GPS beschikbaar. Moet je hier even kijken: http://home.hccnet.nl/e.kats/ en de route is "Noord Brabant".
Tijd:
Bij de vorige rit waren we nog best laat terug wat voor sommige wel vervelend was omdat ze nog een eind naar huis moesten rijden. Daarom deze keer iets eerder. Verzamelen tussen 10.00 en 11.00 zodat we om 11.00 kunnen beginnen met de rit. Verzamelplek dus de Mac Donalds bij Waalwijk.
Wie komen er:
Vorige keer miste ik soms zonder erg nog wel een berichtjes in het topic. Stuur mij daarom een mailtje als je ook komt.
1. Spykes + maat van em achterop
2. Daan#1
3. Stefan--
4. Frankie_DR (als het de 20e wordt)
5. Motokas (als het de 20e wordt)
6. Cbrtweety (als het de 20e wordt)
7. Kkroese
8. Furiousz
9. Motorsmurf (als ie vrij is)
10. Roc -a- Fella (als het de 20e wordt)
11. Twisted Logic + meid
12. Motor-freak (onder voorbehoud)
13. Alexxx_the_one (als hij niet op vakantie is)
14. Micha99
15. Stumoto
16. Bogey Dope (op de ZZR600)
17. Snowfreak
18. Bas600 (onder voorbehoud van werkrooster)
19. Nugster
20. Barretje
21. cbr1982
Wordt weer een gezellig meeting! Vragen en suggesties zijn natuurlijk altijd welkom!
Lees dit ook even!
- Iedereen komt op eigen gelegenheid en is zelf aansprakelijk voor het in acht nemen van de verkeersregels.
- Hou veiligheid van jezelf en anderen in acht
- Rij altijd in baksteenformatie oftewel dakpansgewijs!!! De voorrijder rijdt ALTIJD op 2/3 van de rechterkant van zijn rijstrook. De tweede op 1/3, de derde rijder terug op 2/3, etc. De voordelen zijn legio. Meer en verdere kijk op het verkeer voor elke rijder, meer reactietijd, meer remafstand, meer uitwijkmogelijkheid, meer frisse lucht. Houd hierbij wel voldoende afstand van elkaar!!! Zowel op de rijder die schuin voor je rijdt, als de rijder die recht voor je rijdt. De voorrijder moet steeds op 2/3 van de rechterkant van het rijvak rijden omdat hij dan duidelijk zichtbaar is voor zowel de tegenliggers (met eventuele inhalers) als automobilisten die de groep inhalen (alhoewel dit bij een erg grote groep niet snel zal gebeuren). Indien de voorrijder slechts op 1/3 zou rijden, dan is de kans heel groot dat een inhalende autobestuurder hem over het hoofd zou zien.
- Een kruispunt of rotonde nemen en naar rechts en links afslaan
Indien de groep niet in één keer voorbij deze kritieke punten geraakt, dan zijn er twee opties.
Ofwel de groep die er wel voorbij geraakte stopt net voorbij dit kritieke punt. Dit is een goede optie als de groep niet te groot is en als er voldoende veilige parkeerruimte is. Bij een grote groep is dit meestal geen optie, omdat je zelden voldoende parkeerruimte vindt voor een groep van bijv. 30 motorrijders en het wegrijden kan gevaarlijke situaties opleveren alsmede een tweede breuk.
Ofwel deze groep rijdt gewoon verder maar laat bij elk punt waar afgeslagen wordt iemand achter. Zo kan de achtervolgende groep weten waar afgeslagen moet worden. Zolang er dus rechtdoor gereden wordt of de doorgaande weg gevolgd wordt (ook al gaat deze links of rechts moet uiteraard wel echt goed duidelijk zijn dat dit doorgaande weg is), blijft er niemand achter. De achteropkomende groep weet dat er nergens afgeslagen hoeft te worden en rijdt gewoon rechtdoor en zal vanzelf weer aanhaken aan de eerste groep.
- In het laatste geval is het dus van heel groot belang dat je goed spiegelt voordat je het kritieke punt gaat nemen en nadien om te kijken of je achterrijder je nog steeds volgt.
- Motor-Forum.nl of topicstarter zijn in de ruimste zin van het woord geen van beide verantwoordelijk voor de eventuele gevolgen voortvloeiend uit deze ontmoetingsdag.
Laatst bewerkt: