tl 1000 najaars meeting

v-twin boy

MF veteraan
17 jan 2004
4.346
0
CIMG03143.jpg


eindelijk is het weer zover we gaan weer meeten, en wel op zondag 23 september a.s.

de tl1000 meeting in samenwerking met www.tl1000.nl, aansluitend gaan we naar veenendaal rijden waar de grote "Motor Forum Mega Meeting 2007 2nd Edition" plaats vind.

meeting point, amersfoort? vanuit daar met de grote groep richting veenendaal om ze daar ff te laten horen dat we er zijn...


aanwezigen:

TL1000r

Lokkie
Pindkaas
Pilatus
TLmike
Baka
Bobtl1000r
Heatseeker

TL 1000s

V-twin boy '(
Vonky
Loebassie
Toonstar
Proximity
mrlten

Safety Guidelines and Disclaimer:
- Er is voldoende parkeerplaats voor de motoren, mits er geen automobieltjes staan. Zorg ervoor dat je motor niet te veel ruimte inneemt, zodat we proberen iedereen op die parkeerplaats een plek kunnen geven.
- Ruim rommel op waar het hoort, zodat we volgend jaar misschien ook zonder problemen terug mogen komen.
- Iedereen komt op eigen gelegenheid en is zelf aansprakelijk voor het in acht nemen van de verkeersregels.
- Hou veiligheid van jezelf en anderen in acht, publiciteit is leuk, ramptoerisme is minder.
- Rij altijd in baksteenformatie oftewel dakpansgewijs!!! De voorrijder rijdt ALTIJD op 2/3 van de rechterkant van zijn rijstrook. De tweede op 1/3, de derde rijder terug op 2/3, etc. De voordelen zijn legio. Meer en verdere kijk op het verkeer voor elke rijder, meer reactietijd, meer remafstand, meer uitwijkmogelijkheid, meer frisse lucht. Houd hierbij wel voldoende afstand van elkaar!!! Zowel op de rijder die schuin voor je rijdt, als de rijder die recht voor je rijdt. De voorrijder moet steeds op 2/3 van de rechterkant van het rijvak rijden omdat hij dan duidelijk zichtbaar is voor zowel de tegenliggers (met eventuele inhalers) als automobilisten die de groep inhalen (alhoewel dit bij een erg grote groep niet snel zal gebeuren). Indien de voorrijder slechts op 1/3 zou rijden, dan is de kans heel groot dat een inhalende autobestuurder hem over het hoofd zou zien.
- Een kruispunt of rotonde nemen en naar rechts en links afslaan
Indien de groep niet in één keer voorbij deze kritieke punten geraakt, dan zijn er twee opties.
Ofwel de groep die er wel voorbij geraakte stopt net voorbij dit kritieke punt. Dit is een goede optie als de groep niet te groot is en als er voldoende veilige parkeerruimte is. Bij een grote groep is dit meestal geen optie, omdat je zelden voldoende parkeerruimte vindt voor een groep van bijv. 30 motorrijders en het wegrijden kan gevaarlijke situaties opleveren alsmede een tweede breuk.
Ofwel deze groep rijdt gewoon verder maar laat bij elk punt waar afgeslagen wordt iemand achter. Zo kan de achtervolgende groep weten waar afgeslagen moet worden. Zolang er dus rechtdoor gereden wordt of de doorgaande weg gevolgd wordt (ook al gaat deze links of rechts moet uiteraard wel echt goed duidelijk zijn dat dit doorgaande weg is), blijft er niemand achter. De achteropkomende groep weet dat er nergens afgeslagen hoeft te worden en rijdt gewoon rechtdoor en zal vanzelf weer aanhaken aan de eerste groep.
- In het laatste geval is het dus van heel groot belang dat je goed spiegelt voordat je het kritieke punt gaat nemen en nadien om te kijken of je achterrijder je nog steeds volgt.
- Motor-Forum.nl of TS zijn geen van beide verantwoordelijk voor de eventuele gevolgen voortvloeiend uit deze ontmoetingsdag.
bron: Rooien Duvel


voor meer info over de mega meeting van motor-forum zie hier
 
Laatst bewerkt:
Een meeting binnen een meeting.. hhmm...

Ik ga zoiezo zeker naar de MM toe, maar wat is nu de verdere bedoeling van het TL gebeuren? Ik rijdt met een aantal Tilburgers naar Den Bosch (de lucht) als verzamelplek en rijden vanaf daar naar de MM in Veenendaal.

Hoe is de bedoeling dan verders gezien uit het TL gedeelte?
Of zijn er soms TL rijders uit het Zuiden die meegaan ( vanuit Tilburg? )en omstreken naar Den Bosch om vanaf daar naar Veenendaal te knorren?
 
Laatst bewerkt:
ik ook uiteraard !! :Y

maar niet te vroeg, me vriendin is de 22e jarig & dan zal ik niet alleen spa drinken & om 23:00 uur naar bed gaan. :N
 
Een meeting binnen een meeting.. hhmm...

Ik ga zoiezo zeker naar de MM toe, maar wat is nu de verdere bedoeling van het TL gebeuren? Ik rijdt met een aantal Tilburgers naar Den Bosch (de lucht) als verzamelplek en rijden vanaf daar naar de MM in Veenendaal.

Hoe is de bedoeling dan verders gezien uit het TL gedeelte?
Of zijn er soms TL rijders uit het Zuiden die meegaan ( vanuit Tilburg? )en omstreken naar Den Bosch om vanaf daar naar Veenendaal te knorren?


Ik denk als we met zo'n groep TL'ers willen aankomen, we ook op tijd moeten zijn bij aankomst in Veenendaal.

Normaal ging ik altijd vanuit den bosch (woon daar nl) en dan naar veenendaal. Dan kan je nog op het parkeerterrein parkeren, op zich wel een dikke pre!

Kortom: Als we dus samen willen aankomen in veenendaal, we allemaal een keer echt vroeg uit de veren moeten.
 
ik ben er ook bij *O*

maar idd wat pindkaas zegt we moeten er dan wel vroeg bij zijn anders kun je de fiets achterop het industrieterrein neerzetten.
 
Laatst bewerkt:
ik ben er ook bij *O*

maar idd wat pindkaas zegt we moeten er dan wel vroeg bij zijn anders kun je de fiets achterop het industrieterrein neerzetten.

mee eens... we moeten wel ff de show stelen *D en een onuitwisbare indruk achterlaten...

(moet niet moeilijk zijn met zo'n bosje herrieschoppende posers *O* )
 
Laatst bewerkt:
ik ga wel mee, voor de laatste keer met afgeragt barrel. deze winter wordt alles gespoten incl. gepoedercoate velgen en nieuwe spiegels dus volgend jaar meeting is baka weer het mannetje 8-)
 
Laatst bewerkt:
verdorie heb ik op die dag ook een familiedag van mijn vriendin, hoe kunnen ze 't plannen, nou moet ik nog maar zien of ik kan, baal hier van.. wordt vervolgd
 
Zoals ik op tl1000.nl al zei: Ik kom denk ik toch direct vanuit den bosch met Shaggy8675. Het is me toch iets te ver om vanuit den bosch.

das toch maar een kippestukje man! }) :+ , ala je het nou iedere dag moest doen..

(ik moet heel wat meer kilometertjes maken, en ik ben zeker niet de enige.... 70 km, dan is de motor net warm man, op een zonnige dag rij ik er zo 400... :] :z )
 
maar amesfoort naar veenendaal is een pis afstandje, of wordt er daarna nog een rit gereden?

anders kunnen we de meeting plaats mss beetje verschuiven. richting Hoorn ofzo O-) :P
 
Over schamen Gesproken Baka.....Die rode kap?????
En poetsen misschien???
Haha
moeten we nog afspreken om heen tegaan??
Ik denk tankst op de A7 weer???
Maar je mag ook achterop als je wil ;)
 
Over schamen Gesproken Baka.....Die rode kap?????
En poetsen misschien???
Haha
moeten we nog afspreken om heen tegaan??
Ik denk tankst op de A7 weer???
Maar je mag ook achterop als je wil ;)


touché ;(

tankstation lijkt me wel goed. en poetsen ga ik wel weer doen als ie gespoten wordt. geen zin om uren te poetsen om er vervolgens met de schuurmachine over te gaan :P
 
Begrijp ik!!
Hoe is het met de pk's had ietes gelezen over een draad dat was doorgeknipt..
dus de 10 pk is weer terug???
Gaat mrtl ook weer gelijk mee???
misschien gaan er meer mee..maar dat is nog niet zeker...
Kunnen toch niet op de foto want het zijn geen tl rijden maar misschien na de toer wel...
Zoveel geweld bij elkaar...

gister even een uurtje achter op bij een vriend (R1) zit nog slechter dan de tl.. Weet wel dat je niet achterop moet zitten maar toch!!
Wel veel vermogen.. maar toch mist er iets..... maar het zijn niet de pk's 146/118nm op het wiel..
 
sportmotoren zijn niet gemaakt om achterop te zitten. pk's weet ik niet, voel geen verschil.
ik weet niet of mrltn via oost of west van de plas gaat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan