Welke band is de beste circuitband voor de KTM 950/ 990SM?

TopcatsGEX

MF'er
19 mei 2008
69
0
Apeldoorn
Ik rij een aantal jaar 950SM en nu 990SM. De originele band, (pirelli scorpion sync) gleden me veel te veel, warmden laat op en remmen minder goed dan bijvoorbeeld de banden die ik er nu om heb liggen. De huidige banden zijn de Continental race attacks en bevallen veel beter. Ik heb veel meer vertrouwen in de band, maar afgelopen week begon de achterband na verloop van een aantal ronden uit te breken als ik het gas erop zette in de korte bocht na de gilles villeneuve chicane. (Ik was de motor 2x bijna kwijt, de achterkant stond 45 graden opzij terwijl ik niet verwachte en knee down aan het hangen was.)Dit kan te maken hebben met iets te hoge bandendruk (.2bar), te hoge temperatuur van de band of gewoon nawerken van de, toch wel wat zachte, vering van de SM. Ik zoek het in de banden en hoor graag wat meningen over circuitbanden, geschikt voor deze motor. Ik wil er wel mee op de weg te rijden, maar de prio voor nat weer is laag....
 
Hebben er weer een.. ;)

Er is een héél topic over de 950 en 990. KTM 950 SM en meer lc8 Deel II


Klopt en ik had daar al wat vragen gesteld, maar vond dit meer wat voor een aparte topic, vandaar dat ik hem hier geopend heb. Wil de "ktm 950 sm en meer lc8" topic niet teveel vervuilen met 1 onderwerp...

Maar bedankt voor je input Niels...
 
hé, sarcasme, iemand die geholpen wilt worden :+

je kan ook in de sportmotoren sectie kijken wat andere dikke 2 cilinders eronder gooien.

de sportbandjes van michelin, pirelli, bridgestone en metzeler kunnen haast niet tegenvallen, ligt ook aan de vorm die je prettig vind (spits, rond)
 
hé, sarcasme, iemand die geholpen wilt worden :+

je kan ook in de sportmotoren sectie kijken wat andere dikke 2 cilinders eronder gooien.

de sportbandjes van michelin, pirelli, bridgestone en metzeler kunnen haast niet tegenvallen, ligt ook aan de vorm die je prettig vind (spits, rond)


Zowel spits als rond kan lekker zijn zolang het maar lekker warm is. O-)
 
Hebben er weer een.. ;)

Er is een héél topic over de 950 en 990. KTM 950 SM en meer lc8 Deel II

vaak worden vragen als dit vaak overlezen in zo groot topic omdat er weer iemand een hele fotoshoot toont van zijn nieuwe ventieldopjes.

en de supercorsa is trouwens ook super in de regen!
 
Kijk, das to the point...de pirelli's zie ik vaak voorbij komen en lijken me een goede kandidaat voor mijn volgende aankoop...
ja, to the point, een hapklare brok als het ware... maar weinig onderbouwing ... ik kan ook wel types roepen maar ff browsen op de site van de fabrikanten en je weet welk type ze in hun topsegment hebben zitten. Of als je toch op het circuit komt... ff neuzen in de paddock wat andere eronder hebben en babbelen.... waarom dat al niet veel eerder gedaan?
 
ja, to the point, een hapklare brok als het ware... maar weinig onderbouwing ... ik kan ook wel types roepen maar ff browsen op de site van de fabrikanten en je weet welk type ze in hun topsegment hebben zitten. Of als je toch op het circuit komt... ff neuzen in de paddock wat andere eronder hebben en babbelen.... waarom dat al niet veel eerder gedaan?

Als iedereen dat doet is er dus maar 1 merk te zien in de paddock, vandaar dat ik liever kijk naar wat meningen zijn. Mensen die andere merken hebben geprobeerd kunnen zeggen of ze wel of niet goed zijn. Ik weet dat het subjectief is, maar toch kunnen meerdere meningen een beter beeld geven. Ik vertelde bijvoorbeeld dat de scorpions gleden en minder goed remmen...daar kan iemand weer wat mee...
 
Als iedereen dat doet is er dus maar 1 merk te zien in de paddock, vandaar dat ik liever kijk naar wat meningen zijn.
ik volg je niet... je kan het omgekeerd precies hetzelfde redeneren, beidde onzin.

hoezo zouden ze in de paddock maar 1 band adviseren?????
 
ja, to the point, een hapklare brok als het ware... maar weinig onderbouwing ... ik kan ook wel types roepen maar ff browsen op de site van de fabrikanten en je weet welk type ze in hun topsegment hebben zitten. Of als je toch op het circuit komt... ff neuzen in de paddock wat andere eronder hebben en babbelen.... waarom dat al niet veel eerder gedaan?


als je banden wilt die je op baan en op circuit wilt gebruiken, is supercorsa wel één van de beter keuzes. wat ga jij zeggen, michelin pilot power 2CT :Z dat zegt half MF...
 
als je banden wilt die je op baan en op circuit wilt gebruiken, is supercorsa wel één van de beter keuzes. wat ga jij zeggen, michelin pilot power 2CT :Z dat zegt half MF...
boomhauer, niet voor andere invullen, je wordt zo te zien al moe van jezelf.
 
boomhauer, niet voor andere invullen, je wordt zo te zien al moe van jezelf.

altijd dat gezeik ,en bijdehande antwoorden zijn ze heel goed in hier, als hij vraagt "welke banden" en iemand antwoord dat ie dat maar ergens moet vragen |(
altijd zo hier,
ik zeg gewoon een goed type banden die eronder kunnen, moet ik dat onderbouwen dan? geef dan een ander type banden die volgens jouw beter is :?
 
Laatst bewerkt:
altijd dat gezeik ,en bijdehande antwoorden zijn ze heel goed in hier, als hij vraagt "welke banden" en iemand antwoord dat ie dat maar ergens moet vragen |(
altijd zo hier,
ik zeg gewoon een goed type banden die eronder kunnen, moet ik dat onderbouwen dan? geef dan een ander type banden die volgens jouw beter is :?


Inderdaad, mensen als ranx hebben we in dit forum niet echt nodig, als je een mening hebt, prima, maar vermoei ons er niet mee als je niets kan bijdragen aan het topic. Als je wil provoceren ga dan lekker ergens anders heen, de kroeg of zo...
 
Inderdaad, mensen als ranx hebben we in dit forum niet echt nodig, als je een mening hebt, prima, maar vermoei ons er niet mee als je niets kan bijdragen aan het topic. Als je wil provoceren ga dan lekker ergens anders heen, de kroeg of zo...
ow... jij bepaalt wat 'we' hier nodig hebben?

kvind het gewoon vreemd dat types als jij regelmatig op een circuit rijden en niet daar informeert... via een forum weet je niet met wie je te maken hebt terwijl je op een circuit een goede rijder meteen aan de taas kunt trekken en een goed verhaal eruit kunt krijgen...

vereist wel enige communicatieve vaardigheden :P
 
altijd dat gezeik ,en bijdehande antwoorden zijn ze heel goed in hier, als hij vraagt "welke banden" en iemand antwoord dat ie dat maar ergens moet vragen |(
altijd zo hier,
ik zeg gewoon een goed type banden die eronder kunnen, moet ik dat onderbouwen dan? geef dan een ander type banden die volgens jouw beter is :?
boompie... kan me wat topics herinneren dat jij van alles beweerde en als daar vragen over gesteld werden je daar niet op terug kwam.... was ook volkomen onzin wat je beweerde dus ik snap het wel.
 
Inderdaad, mensen als ranx hebben we in dit forum niet echt nodig, als je een mening hebt, prima, maar vermoei ons er niet mee als je niets kan bijdragen aan het topic. Als je wil provoceren ga dan lekker ergens anders heen, de kroeg of zo...

Ik wil me hier eigenlijk niet mee bemoeien, maar kijk eens wat voor bandjes Stoner eronder heeft, goed merk en heel lekker ;)

grtz Henk.
 
Ik wil me hier eigenlijk niet mee bemoeien, maar kijk eens wat voor bandjes Stoner eronder heeft, goed merk en heel lekker ;)

grtz Henk.


Ik weet natuurlijk dat echte slicks het beste zijn voor op het circuit. Maar ik heb nu ook weer niet zoveel tijd en geld om iedere keer slicks er onder te leggen. Ik ben dus op zoek naar de beste band waarmee ik ook legaal op de openbare weg kan vertoeven. En zoals Ranx voorstelde , op het circuit vragen zou een optie kunnen zijn, ware het niet dat mijn vraag was welke band in combinatie met de SM950 of 990 de beste was. Deze zie je niet zoveel rijden op het circuit, vandaar dat ik het in dit forum probeer. De vraag wordt door een bredere gebruikersgroep gelezen dan dat op een bepaalde dag aanwezig is op het circuit, vandaar.
Graag wat meningen dus van mede SM rijders over hun ervaringen met de verschillende banden onder hun motor....
 
Terug
Bovenaan Onderaan