Welke band is de beste circuitband voor de KTM 950/ 990SM?

TopcatsGEX

MF'er
19 mei 2008
69
0
Apeldoorn
Ik rij een aantal jaar 950SM en nu 990SM. De originele band, (pirelli scorpion sync) gleden me veel te veel, warmden laat op en remmen minder goed dan bijvoorbeeld de banden die ik er nu om heb liggen. De huidige banden zijn de Continental race attacks en bevallen veel beter. Ik heb veel meer vertrouwen in de band, maar afgelopen week begon de achterband na verloop van een aantal ronden uit te breken als ik het gas erop zette in de korte bocht na de gilles villeneuve chicane. (Ik was de motor 2x bijna kwijt, de achterkant stond 45 graden opzij terwijl ik niet verwachte en knee down aan het hangen was.)Dit kan te maken hebben met iets te hoge bandendruk (.2bar), te hoge temperatuur van de band of gewoon nawerken van de, toch wel wat zachte, vering van de SM. Ik zoek het in de banden en hoor graag wat meningen over circuitbanden, geschikt voor deze motor. Ik wil er wel mee op de weg te rijden, maar de prio voor nat weer is laag....
 
Hebben er weer een.. ;)

Er is een héél topic over de 950 en 990. KTM 950 SM en meer lc8 Deel II


Klopt en ik had daar al wat vragen gesteld, maar vond dit meer wat voor een aparte topic, vandaar dat ik hem hier geopend heb. Wil de "ktm 950 sm en meer lc8" topic niet teveel vervuilen met 1 onderwerp...

Maar bedankt voor je input Niels...
 
hé, sarcasme, iemand die geholpen wilt worden :+

je kan ook in de sportmotoren sectie kijken wat andere dikke 2 cilinders eronder gooien.

de sportbandjes van michelin, pirelli, bridgestone en metzeler kunnen haast niet tegenvallen, ligt ook aan de vorm die je prettig vind (spits, rond)
 
hé, sarcasme, iemand die geholpen wilt worden :+

je kan ook in de sportmotoren sectie kijken wat andere dikke 2 cilinders eronder gooien.

de sportbandjes van michelin, pirelli, bridgestone en metzeler kunnen haast niet tegenvallen, ligt ook aan de vorm die je prettig vind (spits, rond)