purespartan
Die hard MF'er
---GEEN AANMELDINGEN MEER MOGELIJK---
Beste newbies,
Ik zit er al een tijdje over te denken om een toerweekend belgische ardennen/luxemburg/eifel te organiseren. En nu is het zover!
In de planning staat een rit van 3 dagen.
Van vrijdag 13 t/m zondag 15 augustus.
Schema:
---
Pre-meet: Zondag 08-08-2010
Been there, done that!
De pre-meet is bedoeld om elkaar alvast een beetje te leren kennen en even in te schatten wat het rij tempo is. De pre-meet is dus alleen voor mensen die mee gaan met het tourweekend.
---
Dag 1: Heenreis naar Belgische Ardennen, meeten bij tankstation om 10.15 uur in omg. Eindhoven Google Maps
Verzamelplekken (voorafgaand aan tankstation Eindhoven)
#1: BP Tankstation A2 (t.h.v. Afslag Nieuwegein) 09.00 uur
Google Maps
- Paul_K
- FleuRR
- PureSpartan
- Bas600
#2: Tankstation De Lucht A2 (Zaltbommel) 09.15 uur / 09.30 uur
Google Maps
- Micb (opgehaald door #1)
#3...
Eten 1: Kijken waar we eten (onderweg)
Overnachting 1: Baton Rouge http://benhet.be/nl/index_nl.htm
Google Maps
Dag 2: Luxemburgrit
Eten 2: Eten aan het eind van de dag bij Baton Rouge, BBQ (25 euro p.p.)
Overnachting 2: Baton Rouge http://benhet.be/nl/index_nl.htm
Google Maps
Dag 3: Terugreis via de Eifel
Eten 3: Kijken wat de groep wil, vrijheid blijheid!
Het plan is vrijdag ochtend rond 10.15uur te meeten bij het volgende tankstation, vlakbij Eindhoven:
Google Maps
Na een goede tankbeurt vertrekken we richting Belgie (binnendoor) en begint de toer. Indien gewenst kun je ook een pre-meet locatie doorgeven, zodat je tezamen naar de meeting kan rijden.
Aanmeldingen:
(10 mannen + 1 vrouw totaal.)
Groep 1: (op volgorde)
Paul_K (voorrijder)
PureSpartan
Sandertjer (backup voorrijder)
FleuRR (hekkensluiter) <-->
MicB (hekkensluiter) <-->
Groep 2: (op volgorde)
DucBMW (voorrijder)
Bas600
lordluud2
Milenko
IvoVanRooij
DevilDriver (hekkensluiter)
Gedragscodes:
(met dank aan DucBMW)
- Zorg dat je motor in orde is: in een weekend (nood)onderhoud regelen gaat niet werken. Liever een beurtje vantevoren, zorg voor goede remmen: we gaan immers wel de bergen in. Twijfel niet over je banden: monteer gewoon nieuwe, je zult niet de eerste zijn die na anderhalve dag op zoek moet naar een bandenboer! Als je huidige banden nog redelijk of zelfs goed zijn kun je die altijd bij thuiskomst nog terugleggen en in nederland oprijden.
- Iedereen moet in staat zijn zelfstandig te rijden. Dit houdt in dat je de route tenminste bij je hebt of liever de beschrijving zichtbaar op je motor bevestigd. Dat kan door de route in een tanktas te stoppen of in een routerol te bevestigen.
- De volgorde die bij het vertrek of na een stop ontstaat is de volgorde waarin we rijden, er word niet ingehaald, deze regel is kei en kei hard. Weet wie er voor je rijd, en ook wie er achter je rijd. Wacht op ieder punt in de route waar twijfel kan zijn over de te volgen richting (kruisingen, splitsingen, rotondes) op de rijder achter je. Ga zo wachten dat je zeker weet dat degene die achter je rijdt jou ziet. Rijd pas verder als je zeker weet dat je gezien bent. De rijder achter je zet zijn knipperlicht aan waardoor je weet dat hij ook die richting op gaat. Op deze manier raken we niemand kwijt.
-Rijdt je eigen tempo. Laat je niet verleiden om de rijder voor je bij te sloffen, want voor je het weet rij je boven je kunnen en vlieg je eraf... Vertrouw erop dat men wel op je wacht.
-Laat je niet verleiden nét zo hard door de bocht te gaan als de rijder vóór je: rij je eigen tempo. Als je langzamer bent dan de rest is dat niets om je voor te schamen: iedereen heeft nou eenmaal verschillende ervaring.
Rij voor jezelf. Bepaal zélf wanneer je kunt inhalen of oversteken, volg niet zomaar de rijder vóór je. Twijfel je of je nog veilig kunt inhalen of oversteken? Begin er niet aan, er wordt toch wel op je gewacht.
- Op lange rechte stukken is het handig om in de zogenaamde baksteenformatie te rijden. Op die manier heeft iedereen het best zicht op de weg voor zich. Let ook op de onderlinge afstand, en ga niet op de wegbelijning rijden.
- In bochten trek je je niets van die hele baksteenformatie aan, en rij je je eigen lijn! Hou er dus ook rekening mee dat je voorligger voor de bocht naar de buitenkant van de bocht zal uitwijken, en maak daar ook ruimte voor!
- Iedereen die meerijdt in deze toerrit gedraagt zich als een nette motorrijder. Ook jij bent het visitekaartje van MF.
- Motor-forum.nl, organisatoren of voor/achterrijders van deze ritten kunnen niet aansprakelijk worden gesteld voor schade, ongevallen, boetes of bij aanhouding tijdens de ritten. Je rijd op eigen risico, stap dan ook verantwoordelijk op de motor, dit is niet alleen belangrijk voor jezelf maar ook voor de groep waar je mee rijd en de algemene veiligheid in het verkeer.
Overnachtingen:
We overnachten bij Baton Rouge, een hostel voor motorrijders opgezet door een Nederlands echtpaar dat gemigreerd is naar Belgie. Door motorrijders voor motorrijders.
Het zal hier dan ook vol zitten met andere motorfanaten.
Kosten:
Twee overnachtingen inclusief ontbijt € 55,- p.p. (excl. € 3,- toeristentax)
BBQ op zaterdagavond € 25,- p.p. (je kan er ook voor kiezen om niet te BBQ'en)
All in zijn de vaste lasten: € 83,- (excl. BBQ a € 58,-)
Iedereen heeft reeds de kosten aan mij overgeboekt. De betaling is reeds gedaan aan de Baton Rouge.
Andere kosten zijn natuurlijk nog:
- Benzine
- Terrasje/lunch (vrijdag/zaterdag/zondag)
- Avond eten vrijdag
- Avond eten zondag (kan ook doorscheuren naar huis)
- Eventuele toeristentax voor het bezichtigen van wat toeristen trekpleisters
e slaap plekken bevinden zich op een zaal/zolder (kamers zijn volgeboekt)
**Gezien we twee overnachtingen hebben kunnen we op dag 2 de bagage achterlaten bij het hostel (wat fijner rijden)
Website:
http://www.benhet.be/nl/index_nl.htm
- Zie de website ook voor leuke routes (te uploaden naar garmin navigatie)
Handige tips (afkomstig van Devil Driver):
Ik kan niet wachten
Met dank aan Paul_K voor al z'n hulp bij het opzetten van deze toer
Met vriendelijke groet,
Bram aka PureSpartan
Beste newbies,
Ik zit er al een tijdje over te denken om een toerweekend belgische ardennen/luxemburg/eifel te organiseren. En nu is het zover!
In de planning staat een rit van 3 dagen.
Van vrijdag 13 t/m zondag 15 augustus.
Schema:
---
Pre-meet: Zondag 08-08-2010
Been there, done that!
De pre-meet is bedoeld om elkaar alvast een beetje te leren kennen en even in te schatten wat het rij tempo is. De pre-meet is dus alleen voor mensen die mee gaan met het tourweekend.
---
Dag 1: Heenreis naar Belgische Ardennen, meeten bij tankstation om 10.15 uur in omg. Eindhoven Google Maps
Verzamelplekken (voorafgaand aan tankstation Eindhoven)
#1: BP Tankstation A2 (t.h.v. Afslag Nieuwegein) 09.00 uur
Google Maps
- Paul_K
- FleuRR
- PureSpartan
- Bas600
#2: Tankstation De Lucht A2 (Zaltbommel) 09.15 uur / 09.30 uur
Google Maps
- Micb (opgehaald door #1)
#3...
Eten 1: Kijken waar we eten (onderweg)
Overnachting 1: Baton Rouge http://benhet.be/nl/index_nl.htm
Google Maps
Dag 2: Luxemburgrit
Eten 2: Eten aan het eind van de dag bij Baton Rouge, BBQ (25 euro p.p.)
Overnachting 2: Baton Rouge http://benhet.be/nl/index_nl.htm
Google Maps
Dag 3: Terugreis via de Eifel
Eten 3: Kijken wat de groep wil, vrijheid blijheid!
Het plan is vrijdag ochtend rond 10.15uur te meeten bij het volgende tankstation, vlakbij Eindhoven:
Google Maps
Na een goede tankbeurt vertrekken we richting Belgie (binnendoor) en begint de toer. Indien gewenst kun je ook een pre-meet locatie doorgeven, zodat je tezamen naar de meeting kan rijden.
Aanmeldingen:
(10 mannen + 1 vrouw totaal.)
Groep 1: (op volgorde)
Paul_K (voorrijder)
PureSpartan
Sandertjer (backup voorrijder)
FleuRR (hekkensluiter) <-->
MicB (hekkensluiter) <-->
Groep 2: (op volgorde)
DucBMW (voorrijder)
Bas600
lordluud2
Milenko
IvoVanRooij
DevilDriver (hekkensluiter)
Gedragscodes:
(met dank aan DucBMW)
- Zorg dat je motor in orde is: in een weekend (nood)onderhoud regelen gaat niet werken. Liever een beurtje vantevoren, zorg voor goede remmen: we gaan immers wel de bergen in. Twijfel niet over je banden: monteer gewoon nieuwe, je zult niet de eerste zijn die na anderhalve dag op zoek moet naar een bandenboer! Als je huidige banden nog redelijk of zelfs goed zijn kun je die altijd bij thuiskomst nog terugleggen en in nederland oprijden.
- Iedereen moet in staat zijn zelfstandig te rijden. Dit houdt in dat je de route tenminste bij je hebt of liever de beschrijving zichtbaar op je motor bevestigd. Dat kan door de route in een tanktas te stoppen of in een routerol te bevestigen.
- De volgorde die bij het vertrek of na een stop ontstaat is de volgorde waarin we rijden, er word niet ingehaald, deze regel is kei en kei hard. Weet wie er voor je rijd, en ook wie er achter je rijd. Wacht op ieder punt in de route waar twijfel kan zijn over de te volgen richting (kruisingen, splitsingen, rotondes) op de rijder achter je. Ga zo wachten dat je zeker weet dat degene die achter je rijdt jou ziet. Rijd pas verder als je zeker weet dat je gezien bent. De rijder achter je zet zijn knipperlicht aan waardoor je weet dat hij ook die richting op gaat. Op deze manier raken we niemand kwijt.
-Rijdt je eigen tempo. Laat je niet verleiden om de rijder voor je bij te sloffen, want voor je het weet rij je boven je kunnen en vlieg je eraf... Vertrouw erop dat men wel op je wacht.
-Laat je niet verleiden nét zo hard door de bocht te gaan als de rijder vóór je: rij je eigen tempo. Als je langzamer bent dan de rest is dat niets om je voor te schamen: iedereen heeft nou eenmaal verschillende ervaring.
Rij voor jezelf. Bepaal zélf wanneer je kunt inhalen of oversteken, volg niet zomaar de rijder vóór je. Twijfel je of je nog veilig kunt inhalen of oversteken? Begin er niet aan, er wordt toch wel op je gewacht.
- Op lange rechte stukken is het handig om in de zogenaamde baksteenformatie te rijden. Op die manier heeft iedereen het best zicht op de weg voor zich. Let ook op de onderlinge afstand, en ga niet op de wegbelijning rijden.
- In bochten trek je je niets van die hele baksteenformatie aan, en rij je je eigen lijn! Hou er dus ook rekening mee dat je voorligger voor de bocht naar de buitenkant van de bocht zal uitwijken, en maak daar ook ruimte voor!
- Iedereen die meerijdt in deze toerrit gedraagt zich als een nette motorrijder. Ook jij bent het visitekaartje van MF.
- Motor-forum.nl, organisatoren of voor/achterrijders van deze ritten kunnen niet aansprakelijk worden gesteld voor schade, ongevallen, boetes of bij aanhouding tijdens de ritten. Je rijd op eigen risico, stap dan ook verantwoordelijk op de motor, dit is niet alleen belangrijk voor jezelf maar ook voor de groep waar je mee rijd en de algemene veiligheid in het verkeer.
Overnachtingen:
We overnachten bij Baton Rouge, een hostel voor motorrijders opgezet door een Nederlands echtpaar dat gemigreerd is naar Belgie. Door motorrijders voor motorrijders.
Het zal hier dan ook vol zitten met andere motorfanaten.
Kosten:
Twee overnachtingen inclusief ontbijt € 55,- p.p. (excl. € 3,- toeristentax)
BBQ op zaterdagavond € 25,- p.p. (je kan er ook voor kiezen om niet te BBQ'en)
All in zijn de vaste lasten: € 83,- (excl. BBQ a € 58,-)
Iedereen heeft reeds de kosten aan mij overgeboekt. De betaling is reeds gedaan aan de Baton Rouge.
Andere kosten zijn natuurlijk nog:
- Benzine
- Terrasje/lunch (vrijdag/zaterdag/zondag)
- Avond eten vrijdag
- Avond eten zondag (kan ook doorscheuren naar huis)
- Eventuele toeristentax voor het bezichtigen van wat toeristen trekpleisters
e slaap plekken bevinden zich op een zaal/zolder (kamers zijn volgeboekt)
**Gezien we twee overnachtingen hebben kunnen we op dag 2 de bagage achterlaten bij het hostel (wat fijner rijden)
Website:
http://www.benhet.be/nl/index_nl.htm
- Zie de website ook voor leuke routes (te uploaden naar garmin navigatie)
Handige tips (afkomstig van Devil Driver):
- zorg voor oordoppen
- contant geld + pinpas
- DB-killer
- papieren van de motor
- olie controleren
- een betrouwbare motor
- bandenspanning vóór vertrek controleren (oh zo belangrijk!)
- paspoort of id kaart meenemen
- reisverzekering (en als je bijvoorbeeld IRK-hebt dan die papieren meenemen).
- impregneer spray voor je motorkleding tegen regen
- neem contant geld mee (tankstations in de eifel kun je niet pinnen!!!)
- iedereen is verantwoordelijk voor zichzelf
- rij nooit harder dan dat je zelf aandurft/kan
- houd degene achter je in de gaten en stoppen zodra je elkaar niet meer ziet
- houd er rekening mee dat wij beginnende rijders zijn
- neem je reserve sleutel mee
- zorg dat je een volle tank hebt voor aanvang rit
- houdt voldoende afstand (vooral in de bergen is dit belangrijk)
Ik kan niet wachten
Met dank aan Paul_K voor al z'n hulp bij het opzetten van deze toer
Met vriendelijke groet,
Bram aka PureSpartan
Laatst bewerkt: