Newbie weekendje Ardennen, Lux. en Eifel, 13-15 augustus

purespartan

Die hard MF'er
31 mei 2006
595
0
Hilversum
---GEEN AANMELDINGEN MEER MOGELIJK---


Beste newbies,

Ik zit er al een tijdje over te denken om een toerweekend belgische ardennen/luxemburg/eifel te organiseren. En nu is het zover!

In de planning staat een rit van 3 dagen.

Van vrijdag 13 t/m zondag 15 augustus.

Schema:

---

Pre-meet: Zondag 08-08-2010
Been there, done that!

De pre-meet is bedoeld om elkaar alvast een beetje te leren kennen en even in te schatten wat het rij tempo is. De pre-meet is dus alleen voor mensen die mee gaan met het tourweekend.

---

Dag 1: Heenreis naar Belgische Ardennen, meeten bij tankstation om 10.15 uur in omg. Eindhoven Google Maps

Verzamelplekken (voorafgaand aan tankstation Eindhoven)

#1: BP Tankstation A2 (t.h.v. Afslag Nieuwegein) 09.00 uur
Google Maps
- Paul_K
- FleuRR
- PureSpartan
- Bas600

#2: Tankstation De Lucht A2 (Zaltbommel) 09.15 uur / 09.30 uur
Google Maps
- Micb (opgehaald door #1)

#3...

Eten 1: Kijken waar we eten (onderweg)
Overnachting 1: Baton Rouge http://benhet.be/nl/index_nl.htm
Google Maps

Dag 2: Luxemburgrit
Eten 2: Eten aan het eind van de dag bij Baton Rouge, BBQ (25 euro p.p.)
Overnachting 2: Baton Rouge http://benhet.be/nl/index_nl.htm
Google Maps

Dag 3: Terugreis via de Eifel
Eten 3: Kijken wat de groep wil, vrijheid blijheid!

Het plan is vrijdag ochtend rond 10.15uur te meeten bij het volgende tankstation, vlakbij Eindhoven:
Google Maps
Na een goede tankbeurt vertrekken we richting Belgie (binnendoor) en begint de toer. Indien gewenst kun je ook een pre-meet locatie doorgeven, zodat je tezamen naar de meeting kan rijden.

Aanmeldingen:
(10 mannen + 1 vrouw totaal.)

Groep 1: (op volgorde)

Paul_K (voorrijder)
PureSpartan
Sandertjer (backup voorrijder)
FleuRR (hekkensluiter) <-->
MicB (hekkensluiter) <-->

Groep 2: (op volgorde)

DucBMW (voorrijder)
Bas600
lordluud2
Milenko
IvoVanRooij
DevilDriver (hekkensluiter)

Gedragscodes:
(met dank aan DucBMW)

- Zorg dat je motor in orde is: in een weekend (nood)onderhoud regelen gaat niet werken. Liever een beurtje vantevoren, zorg voor goede remmen: we gaan immers wel de bergen in. Twijfel niet over je banden: monteer gewoon nieuwe, je zult niet de eerste zijn die na anderhalve dag op zoek moet naar een bandenboer! Als je huidige banden nog redelijk of zelfs goed zijn kun je die altijd bij thuiskomst nog terugleggen en in nederland oprijden.

- Iedereen moet in staat zijn zelfstandig te rijden. Dit houdt in dat je de route tenminste bij je hebt of liever de beschrijving zichtbaar op je motor bevestigd. Dat kan door de route in een tanktas te stoppen of in een routerol te bevestigen.

- De volgorde die bij het vertrek of na een stop ontstaat is de volgorde waarin we rijden, er word niet ingehaald, deze regel is kei en kei hard. Weet wie er voor je rijd, en ook wie er achter je rijd. Wacht op ieder punt in de route waar twijfel kan zijn over de te volgen richting (kruisingen, splitsingen, rotondes) op de rijder achter je. Ga zo wachten dat je zeker weet dat degene die achter je rijdt jou ziet. Rijd pas verder als je zeker weet dat je gezien bent. De rijder achter je zet zijn knipperlicht aan waardoor je weet dat hij ook die richting op gaat. Op deze manier raken we niemand kwijt.

-Rijdt je eigen tempo. Laat je niet verleiden om de rijder voor je bij te sloffen, want voor je het weet rij je boven je kunnen en vlieg je eraf... Vertrouw erop dat men wel op je wacht.

-Laat je niet verleiden nét zo hard door de bocht te gaan als de rijder vóór je: rij je eigen tempo. Als je langzamer bent dan de rest is dat niets om je voor te schamen: iedereen heeft nou eenmaal verschillende ervaring.
Rij voor jezelf. Bepaal zélf wanneer je kunt inhalen of oversteken, volg niet zomaar de rijder vóór je. Twijfel je of je nog veilig kunt inhalen of oversteken? Begin er niet aan, er wordt toch wel op je gewacht.

- Op lange rechte stukken is het handig om in de zogenaamde baksteenformatie te rijden. Op die manier heeft iedereen het best zicht op de weg voor zich. Let ook op de onderlinge afstand, en ga niet op de wegbelijning rijden.

- In bochten trek je je niets van die hele baksteenformatie aan, en rij je je eigen lijn! Hou er dus ook rekening mee dat je voorligger voor de bocht naar de buitenkant van de bocht zal uitwijken, en maak daar ook ruimte voor!

- Iedereen die meerijdt in deze toerrit gedraagt zich als een nette motorrijder. Ook jij bent het visitekaartje van MF.

- Motor-forum.nl, organisatoren of voor/achterrijders van deze ritten kunnen niet aansprakelijk worden gesteld voor schade, ongevallen, boetes of bij aanhouding tijdens de ritten. Je rijd op eigen risico, stap dan ook verantwoordelijk op de motor, dit is niet alleen belangrijk voor jezelf maar ook voor de groep waar je mee rijd en de algemene veiligheid in het verkeer.

Overnachtingen:

We overnachten bij Baton Rouge, een hostel voor motorrijders opgezet door een Nederlands echtpaar dat gemigreerd is naar Belgie. Door motorrijders voor motorrijders.
Het zal hier dan ook vol zitten met andere motorfanaten.

Kosten:

Twee overnachtingen inclusief ontbijt € 55,- p.p. (excl. € 3,- toeristentax)
BBQ op zaterdagavond € 25,- p.p. (je kan er ook voor kiezen om niet te BBQ'en)

All in zijn de vaste lasten: € 83,- (excl. BBQ a € 58,-)

Iedereen heeft reeds de kosten aan mij overgeboekt. De betaling is reeds gedaan aan de Baton Rouge.

Andere kosten zijn natuurlijk nog:

- Benzine
- Terrasje/lunch (vrijdag/zaterdag/zondag)
- Avond eten vrijdag
- Avond eten zondag (kan ook doorscheuren naar huis)
- Eventuele toeristentax voor het bezichtigen van wat toeristen trekpleisters :+

*De slaap plekken bevinden zich op een zaal/zolder (kamers zijn volgeboekt)
**Gezien we twee overnachtingen hebben kunnen we op dag 2 de bagage achterlaten bij het hostel (wat fijner rijden)

Website:
http://www.benhet.be/nl/index_nl.htm
- Zie de website ook voor leuke routes (te uploaden naar garmin navigatie)

Handige tips (afkomstig van Devil Driver):
- zorg voor oordoppen
- contant geld + pinpas
- DB-killer
- papieren van de motor
- olie controleren
- een betrouwbare motor
- bandenspanning vóór vertrek controleren (oh zo belangrijk!)
- paspoort of id kaart meenemen
- reisverzekering (en als je bijvoorbeeld IRK-hebt dan die papieren meenemen).
- impregneer spray voor je motorkleding tegen regen
- neem contant geld mee (tankstations in de eifel kun je niet pinnen!!!)
- iedereen is verantwoordelijk voor zichzelf
- rij nooit harder dan dat je zelf aandurft/kan
- houd degene achter je in de gaten en stoppen zodra je elkaar niet meer ziet
- houd er rekening mee dat wij beginnende rijders zijn
- neem je reserve sleutel mee
- zorg dat je een volle tank hebt voor aanvang rit
- houdt voldoende afstand (vooral in de bergen is dit belangrijk)

Ik kan niet wachten ;)


515_28092008503.jpg

:} Met dank aan Paul_K voor al z'n hulp bij het opzetten van deze toer :}


Met vriendelijke groet,



Bram aka PureSpartan
 
Laatst bewerkt:
Ik wil in Augustus nog een weekend naar Luxemburg met een vriend, ik zal eens overleggen of hem dit ook wel wat lijkt. Jij gaat zondag toch ook mee met de rit? :)
 
Ligt een beetje aan de maand. Juli en Augustus krijg ik geen vrij :X September is volgens mij wel een optie, moet ik ook helaas even nakijken.

Nou tot eind september wordt het niet wat :')
 
Laatst bewerkt:
Leuk idee *O*

Eind juli / begin augustus ben ik op motorvakantie naar Oostenrijk/Duitsland (wat een straf :+ ). Daarna hangt het een beetje van het geld en werk af :) . Ik lees nog even mee, maar kan nog niks beloven ;)
 
zou zelf een rit naar de eifel weer organiseren maar dit lijkt me ook wel wat
datum maakt me niet zoveel uit, wel voorkeur voor aug/sept

ovb tot meer bekend is ;)
 
ok ga morgen een paar data's noteren en dan houden we daar tussen gewoon even een poll...

zou mooi zijn als er wat mensen zijn die bekend zijn met de ardennen... voor de go to spots... en zoek eventueel ook een voorrijder...

ga deze maand mn navi aanschaffen dus dan komen we ook al een heel eind
 
Laatst bewerkt:
Hoteltips:
-Hotel Vogelzang, aan de rand van Valkenburg, net buiten het centrum, prima hotel zonder overbodige luxe, vriendelijke mensen, gastvrij, als je het vraag dan kunnen de motoren achter het hek, prijzen zijn zeer goed.
-Motorhotel La Chaussee, iedere zaterdag BBQ (mitst voldoende animo), zeer gastvrij, alle motoren in de garage, is een specifiek motorhotel, altijd gezellig, altijd wel motorrijders aanwezig, nette kamers, ligt in Sibbe, half uurtje lopen tot centrum Valkenburg (of 20 minuten als je een beetje doorstapt, wandeling is prima te doen) en nog redelijk betaalbaar ook.

Bovenstaande hotels komen we al jaren en zijn van harte aan te bevelen. Vanaf daar kan je redelijk makkelijk/snel naar de Eifel en Ardennen komen.
 
zou zelf een rit naar de eifel weer organiseren maar dit lijkt me ook wel wat
datum maakt me niet zoveel uit, wel voorkeur voor aug/sept

ovb tot meer bekend is ;)

ok je ervaring en kennis zouden dan goed van pas komen, zoek nog mensen die willen helpen organiseren
 
Ziet er al goed uit Bram, ik ga even de datums bekijken. En even vragen of mijn mede-rijder waar ik plannen mee had voor Luxemburg miss hier ook bij aan wilt sluiten.

Als ik mee ga dan wil ik mij ook wel als voorrijder beschikbaar stellen.
 
Zonde. Gaat het voor mij waarschijnlijk niet worden. (Zeker niet.)

Het eerste weekend hoop ik in Frankrijk te zitten. De maandag van het tweede weekend heb ik m'n opkomstdatum.

Misschien dat als ik het eerste weekend gewoon immer gerade aus omhoog knal dat ik dan kan aanhaken omdat ik toch in de vakantie moet snijden. Anderzijds, als ik de vakantie al niet kan betalen is een weekendje extra in een hotelletje niet echt een logische zet. :')
 
Ziet er al goed uit Bram, ik ga even de datums bekijken. En even vragen of mijn mede-rijder waar ik plannen mee had voor Luxemburg miss hier ook bij aan wilt sluiten.

Als ik mee ga dan wil ik mij ook wel als voorrijder beschikbaar stellen.

oh dat zou top zijn, zoek nog een voorrijder. heb je nuvi?
 
Zonde. Gaat het voor mij waarschijnlijk niet worden. (Zeker niet.)

Het eerste weekend hoop ik in Frankrijk te zitten. De maandag van het tweede weekend heb ik m'n opkomstdatum.

Misschien dat als ik het eerste weekend gewoon immer gerade aus omhoog knal dat ik dan kan aanhaken omdat ik toch in de vakantie moet snijden. Anderzijds, als ik de vakantie al niet kan betalen is een weekendje extra in een hotelletje niet echt een logische zet. :')

haha, je ziet maar, je bent iig van harte welkom, btw reageer ff op je PM
 
ok je ervaring en kennis zouden dan goed van pas komen, zoek nog mensen die willen helpen organiseren

wil je wel helpen maar het organiseren moet geen probleem zijn, heb er hier genoeg gezien die ervaring hebben met een rit organiseren

als het moet kan ik ook wel voorrijder zijn maar dan alleen voor een kleine groep

ken wel redelijk routes maken, dus als ik zin heb en een hotel bekend is dan maak ik er wel een paar

en voor de datum gaat mijn stem naar de meest late datum

als je een lokatie weet ongeveer kan ik wel ff wat hotels zoeken
of zelf ff met google maps inzoomen op een mooie lokatie en dan zie je vanzelf links naar hotels (prijzen onder 40 euries zijn goed genoeg)

wbt lokatie ziet het hotel dat je in de OP hebt staan er wel goed uit
http://maps.google.nl/maps?f=q&sour...50.183054,6.053467&spn=0.648976,1.479034&z=10
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan