2de bougie in Yamaha SR500

Zo kan het ook :)
full


Overigens heb ik het zelf nog nooit gedaan, vond het alleen erg interessant en heb er dus info over opgezocht :)
 
Laatst bewerkt:
Zo kan het ook :)[afbeelding]

Overigens heb ik het zelf nog nooit gedaan, vond het alleen erg interessant en heb er dus info over opgezocht :)

Dat is de mooiste oplossing maar ook de moeilijkste. Bij de firma Egu kun je het ook laten doen dan komt de kleinere bougie naast het inlaatkanaal. Recht tegenover elkaar schijnt de beste oplossing te zijn. Heb het op mijn 2 kleps BMW zitten en het geeft een mooie verbetering.
In mijn XT500 komt een 95 mm zuiger compressie wordt 1 op 10.
 
Laatst bewerkt:
Dat is de mooiste oplossing maar ook de moeilijkste. Bij de firma Egu kun je het ook laten doen dan komt de kleinere bougie naast het inlaatkanaal. Recht tegenover elkaar schijnt de beste oplossing te zijn. Heb het op mijn 2 kleps BMW zitten en het geeft een mooie verbetering.
In mijn XT500 komt een 95 mm zuiger compressie wordt 1 op 10.

volgens mij is dit juist een relatief makkelijke oplossing, je moet alleen plug draaien om de ruimte van de nokkenas ketting af te dichten en daar iets van een o-ring voor vinden. Naast het inlaat kanaal ken ik ja, maar deze lijkt me beter. Voordeel is natuurlijk wel dat je gewoon wat geld bij EGU inleverd en zij het voor je regelen :)

Bij een 1:10 compressie heb je volgens mij nog geen 2 bougies nodig. Ik heb zelf ook een 10.25:1 wiseco zuiger.
 
Laatst bewerkt:
volgens mij is dit juist een relatief makkelijke oplossing, je moet alleen plug draaien om de ruimte van de nokkenas ketting af te dichten en daar iets van een o-ring voor vinden.
Er loopt een olie afvoerkanaal vanaf de kop, daar moet je iets op vinden.

Naast het inlaat kanaal ken ik ja, maar deze lijkt me beter. Voordeel is natuurlijk wel dat je gewoon wat geld bij EGU inleverd en zij het voor je regelen :)

Bij een 1:10 compressie heb je volgens mij nog geen 2 bougies nodig. Ik heb zelf ook een 10.25:1 wiseco zuiger.

Met welke nokkenas en boring ?
 
Er loopt een olie afvoerkanaal vanaf de kop, daar moet je iets op vinden.Met welke nokkenas en boring ?

Ah dat eerste wist ik niet.

Met standaard nokkenas en standaard achtige boring (weet ik niet meer zo uit m'n hoofd).
Hij loopt alleen nog niet goed, ben aan het klooien met de afstelling.
 
Terug
Bovenaan Onderaan