2de hands motorfiets van garage stottert

Dustin1998

Rookie
28 mei 2023
14
17
goedeavond

ik heb vandaag mijn (2de hands) motorfiets opgehaald bij een garage zaak .
Nou merkte ik tijdens het rijden als ik even flink gas gaf (was warm) de motor stotterde.
als ik het moet omschrijven zou ik zeggen dat het vermogen gewoon 3 a 4 keer kort wegvalt.
ik gelijk gebeld en hij kon weer terug en ze gingen er naar kijken.

ik vroeg mij zelf af omdat ik geen verstand heb van motoren of dit een teken is dat het blok slecht is?
dr zat al wel een custom leovinci uitlaat onder kan dit er mee te maken hebben ( knalt af en toe ook beetje als ik het gas loslaat)

Wat zouden jullie doen>? terug brengen en geen risico lopen of zou dit niet heel erg zijn (als dit gemaakt is)
motor reed en klinkt verder echt ontzettend leuk dus het liefst wil ik hem natuurlijk houden
dank voor het lezen
~Dustin
 
2003? Gewoon ff doorrijden beetje gas erbij, schiet-gebedje doen, nog een beetje gas erbij en tegen de tijd dat je rond de 200 zit stottert ie niet meer. Hierna is het een kwestie van schoon blijven branden en goede benzine tanken. Onthou 7000 toeren is het minimum
 
Ik heb hem vandaag terug gekregen met het bericht dat het steeds minder werd dus vermoedelijk oud benzine? Ze zeiden tank maar beter E5 benzine
Dus ben benieuwd of dat dit zichzelf fixt
 
Dat is toch geen service….ze moeten de tank leeggooien en nieuw benzine (en reiniger erin) dan proefrijden….of ben ik gek.
Ja ben ik het mee eens ik had nog gevraagd of ze de oude benzine eruit wouden pompen maar dat wouden ze niet doen omdat ze binnen een uur dicht gingen geen probleem voor de rest

Vandaag even een tankje leegreden en opt eind nergens meer last van gehad gelukkig 👌 en zoals aanbevolen e5 getanked scheelt dat dat op een 15 liter tankje niet zoveel pijn doet voor de portomonee 🤪
 
Dat is toch geen service….ze moeten de tank leeggooien en nieuw benzine (en reiniger erin) dan proefrijden….of ben ik
Zo'n onwillige zaak mag je best noemen op MF.
Je kent de voorwaarden van de verkoop niet. Motor komt uit 2003 dus best een kans dat het een motor uit de ' zo meenemen ' categorie betreft.

Kwestie van hoor en wederhoor O-)

Maar fijn dat het opgelost is!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan