Gestolen Suzuki GSXR 750, Suzuki XF650, BMW R90/6, TM crosse

kattenbeld

MF'er
28 jan 2013
30
8
Heerlen
Hallo allemaal,

In de nacht van zaterdag op zondag (27 april) is mijn garagebox tussen 02:00 en 03:00 opengebroken. Dit is in Heerlen, Bekkerveld.

Hierbij hebben de dieven hetvolgende meegenomen:

- Suzuki GSX-R 750. Kleur: rood, grijs, zwart. Bj: 1998. Kenteken: MD-VH-15. Kenmerken: zwarte Bos uitlaat, lichte kapschade rechtsvoor.

- Suzuki XF 650 Freewind. Kleur: zwart, grijs. Bj: 1998. MY-32- XL. Kenmerken: z.g.a.n. Metzeler banden.

- TM Racing (crosser). Kleur: zwart. Bj: 1996. Kenmerken: GEEN kenteken, 2 radiator kappen niet aamwezig (en helaas voor de dieven doet de koppeling t niet)

- BMW R90/6 . Kleur: bruin/rood. 1977 MR-VH-83 Kenmerken: Oldtimer


Foto's:
10245550_717891468249810_9124756315719647834_n.jpg


10325695_717891431583147_6791245568275785539_n.jpg


1896761_717891448249812_4565827499142268257_n.jpg


(geen foto van de betreffende BMW beschikbaar, dit is wel hetzelfde model met dezelfde kleurstelling)
1531533_717891414916482_4899875204604115775_n.jpg


Ook is mijn complete gereedschapset en een helm met handschoenen meegenomen.

Mocht iemand iets tegenkomen van deze motoren zou ik dit heel graag vernemen.


Groeten Wouter
 
Zo, da's zwaar qlote maat! Succes met het terugvinden van jouw spullen, maar ik ben bang dat je nu 250 rubrieken op MP moet uitspitten.
 
Rond 3 uur zijn waarschijnlijk de Suzuki Xf650 en de TM crosser enkele straten verder gesignaleerd. Zij vielen op doordat ze niet met de motoren konden rijden. De crosser kan namelijk niet ontkoppelen en slaat dus meteen af zodra deze in de versnelling gaat. Zo werd dit ook precies omschreven door de persoon die deze heeft gezien.

En de persoon op de Suzuki XF650 kreeg deze niet gestart doordat ik enkele dagen eerder de benzine kraan open had laten staan en de hele luchtfilterbak vol was gelopen met benzine, deze start dus heel moeilijk.

Ook hebben we gisteravond nog 2 jongens de BMW R90 een flat naar binnen zien duwen, 2 straten verder waar ze snachts nog zijn gezien. Doordat in deze flat ongeveer 30 boxen zijn was het voor de politie ook onmogelijk om te achterhalen waar de motor precies staat.
 
Garage was met standaard slot afgesloten. Dit hebben ze met een breekijzer oid opengebroken.
Motoren stonden enkel op stuurslot.
 
Dat is wel echt zwaar kut. Kom dagelijks in de buurt van Heerlen, dus zal mn ogen open houden.
 
Ook hebben we gisteravond nog 2 jongens de BMW R90 een flat naar binnen zien duwen, 2 straten verder waar ze snachts nog zijn gezien. Doordat in deze flat ongeveer 30 boxen zijn was het voor de politie ook onmogelijk om te achterhalen waar de motor precies staat.

Je weet dus welke flat dat is?
 
En de persoon op de Suzuki XF650 kreeg deze niet gestart doordat ik enkele dagen eerder de benzine kraan open had laten staan en de hele luchtfilterbak vol was gelopen met benzine, deze start dus heel moeilijk.

Doordat in deze flat ongeveer 30 boxen zijn was het voor de politie ook onmogelijk om te achterhalen waar de motor precies staat.

Dan zal ie aardig stinken naar Benzine, toch even rustig langs de boxen lopen, bij twijfel ging ie in mijn geval echt open...3 motoren..pfffff
 
Als de politie nies doet dan de rijders met mekaar posten het is bekent waar ze ongeveer staan
Dan met een groep zorgen dat ze niet verplaatst worden en uit zoeken waar ze staan
Hier mee mogen ze toch niet mee weg kommen tegek voor woorden
 
Ja de benzine was er inmiddels al uitgehaald, maar wou nog best lastig starten erna.
Het is bekend welke flat het is, maar niet bekend welk nummer.

Wij hebben uiteraard vanacht hier staan wachten, maar ivm werk is het voor ons niet mogelijk om dit hier 24/7 in de gaten te houden
 
Ik hoop dat er genoeg motorrijdes in de omgeving op komen om een post te vormen
Wie een boks in gaat kontoleeren zo af finken blijft vanzelf wat boksen over deze dan door de politie
Laten condroleren ,of mensen van de boksen op zoeken en die vrijwillig laaten openen
Willen ze niet dan een goede kandidaad voor de politie die gasten mogen hier niet mee weg komen
Van wie is de volgende motor die ze jaten?
We heben een forum maak daar gebruik van
 
@TS

Dankzij de PM weet ik welke flat je bedoelt. Je bedoelt de even nummers in de M-straat, of niet? De oneven nummers zijn namelijk portiekflats met maximaal 8 boxen. Oh ironie, ik heb in deze flat gewoond (al weg sinds 1996) en heb het eens gepresteerd om de motor, compleet met sleutels, helm en handschoenen, daar voor de deur te laten staan na een nachtdienst.

De boxen van de oneven kant hebben allemaal een klapraampje, waar je wellicht door naar binnen kunt kijken, mits deze niet dichtgeschilderd zijn, tenminste. De klapraampjes aan de voorzijde (ingangkant) van de flat bevinden zich onder de galerij van de eerste verdieping, achter de struiken. Ik heb daar als kind iig al vaker hutten onder gebouwd en zo lang het niet afgerasterd is, zou je er nog moeten kunnen komen. De klapraampjes aan de achterzijde kun je zo zien vanaf de T-straat (de eerste straat westelijk van de M-straat). Zo gauw je de motoren van buitenaf kunt zien staan, heeft de politie een geldige reden om naar binnen te gaan. Zelf binnen gaan kijken zou ik achterwege laten, tenzij je uitgenodigd wordt door iemand. Zo gauw je uit eigen beweging naar binnen gaat, overtreed je artikel 461 WvS, zodat al het bewijsmateriaal dat je dan verkrijgt wederrechtelijk verkregen is en niet gebruikt mag worden (helaas). Daarnaast, als je al binnen zou kunnen komen (en ik zeg nu met opzet niet dat je heel makkelijk op de balustrade van de eerste verdieping kunt komen), kom je alsnog niet verder dan het algemene trappenhuis. De gang met de boxen is links en rechts afgesloten, zodat je daar alleen maar met een sleutel naar binnen kunt. Ook de grote gemeenschappelijke kelder (links van de keldertoegang onder de hoofdingang) is alleen maar met een sleutel te bereiken.

Nu ik erover nadenk, die boxen zijn nooit groot genoeg om 3, laat staan 4 motoren in te plaatsen. Daarnaast kun je vanuit de smalle gang nooit een bocht maken om een box in te gaan. De grote gemeenschappelijke kelder is daar wel groot genoeg voor en ook nog eens makkelijker te bereiken. Een beetje slimme dief zet ze dan ook daar, zodat zij nooit aan te wijzen zijn als daders. Immers, iedereen die in die flat woont kan daar gebruik van maken.

Ik hou m'n ogen iig open.
 
@AGB

Als ik niet wil dat jij in mijn box komt, kom jij er niet in. Helaas is het ook nog eens zo dat de politie een hele goede reden moet hebben om zich toegang te mogen verschaffen. Het weigeren van vrijwillige medewerking is echter geen goede reden. Als alle 36 bewoners van betreffende flat toegang weigeren, zijn ze dan allemaal verdacht? Hoe goed je bedoeling misschien ook is, ben ik ergens wel een beetje blij dat het in NL niet zo werkt.
 
Rond 3 uur zijn waarschijnlijk de Suzuki Xf650 en de TM crosser enkele straten verder gesignaleerd. Zij vielen op doordat ze niet met de motoren konden rijden. De crosser kan namelijk niet ontkoppelen en slaat dus meteen af zodra deze in de versnelling gaat. Zo werd dit ook precies omschreven door de persoon die deze heeft gezien.

En de persoon op de Suzuki XF650 kreeg deze niet gestart doordat ik enkele dagen eerder de benzine kraan open had laten staan en de hele luchtfilterbak vol was gelopen met benzine, deze start dus heel moeilijk.

Ook hebben we gisteravond nog 2 jongens de BMW R90 een flat naar binnen zien duwen, 2 straten verder waar ze snachts nog zijn gezien. Doordat in deze flat ongeveer 30 boxen zijn was het voor de politie ook onmogelijk om te achterhalen waar de motor precies staat.


het moet toch niet gekker worden in dit land met zulke smerissen.
 
Misschien beginnen met een briefje met je verhaal en foto's van de motoren in de brievenbussen van alle bewoners in de flat.
 
het moet toch niet gekker worden in dit land met zulke smerissen.
Wat hadden ze kunnen doen, dan? Aanbellen bij iedereen met het verzoek hun box te openen? Hoef je geen gehoor aan te geven. En, zoals ik al eerder meldde, als iedereen weigert, hebben ze helemaal niks, maar staan ze alleen maar voor joker.
Misschien beginnen met een briefje met je verhaal en foto's van de motoren in de brievenbussen van alle bewoners in de flat.
En dus ook bij de daders, met alle gevolgen van dien.
 
Rond 3 uur zijn waarschijnlijk de Suzuki Xf650 en de TM crosser enkele straten verder gesignaleerd. Zij vielen op doordat ze niet met de motoren konden rijden. De crosser kan namelijk niet ontkoppelen en slaat dus meteen af zodra deze in de versnelling gaat. Zo werd dit ook precies omschreven door de persoon die deze heeft gezien.

En de persoon op de Suzuki XF650 kreeg deze niet gestart doordat ik enkele dagen eerder de benzine kraan open had laten staan en de hele luchtfilterbak vol was gelopen met benzine, deze start dus heel moeilijk.

Ook hebben we gisteravond nog 2 jongens de BMW R90 een flat naar binnen zien duwen, 2 straten verder waar ze snachts nog zijn gezien. Doordat in deze flat ongeveer 30 boxen zijn was het voor de politie ook onmogelijk om te achterhalen waar de motor precies staat.
Bij iedereen aanbellen maja dat doen ze niet B|
 
De politie is binnen geweest bij de kelders. Er was een verdacht adres waar ze opeens zenuwachtig naar buiten en binnen liepen. Hier ging de politie vervolgens aanbellen, zonder gehoor. Ook is de politie inderdaad langs alle raampjes gelopen met een zaklamp maar de meeste waren bedekt en dus niks te zien.
 
De politie is binnen geweest bij de kelders. Er was een verdacht adres waar ze opeens zenuwachtig naar buiten en binnen liepen. Hier ging de politie vervolgens aanbellen, zonder gehoor. Ook is de politie inderdaad langs alle raampjes gelopen met een zaklamp maar de meeste waren bedekt en dus niks te zien.


van de box waar jij van denkt dat ze staan; je belt de brandweer en meldt een brand.

wedden dat die hem openbreken, ;) ;)




ze kunnen alleen aanbellen; |( |( waaromn heeft in dit land de crimineel veel meer rechten dan het slachtoffer?
echt om wild van te worden. |( |( :( :(
 
Spannend verhaal. Hoop dat je de brommers heel terug krijgt.
En van mij mogen de boefjes branden, ben benieuwd hoe dit afloopt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan