Ducati 848 Gestolen in Nijmegen

Paul_675

MF veteraan
4 apr 2009
2.476
0
In de nacht van 5 op 6 mei is mijn 848 gestolen uit de garage.
Ik was even een weekendje weg met mijn vrouw, en bij thuiskomst was de garagedeur geforceerd, en mijn 848 verdwenen. De motor stond goed op slot plus een alarm. Dit is de tweede motor in 7 of 8 maanden tijd. Een aantal maanden geleden is mijn daytona 675 ook gestolen.

Het gaat om een witte ducati 848 met kenteken MT-PR-23 uit 2008, de motor heeft een verhoogd donker ruitje, en op de zwarte onderkuip een aantal witte stickers (foto bijgevoegd)

Motor was voorzien van een Spyball alarm. Carbon Hugger en Carbon hielplates, Ducati Performance stuurdemper

alle behulpzame oogjes worden enorm gewaardeerd, ben er enorm kapot van :(
full
 
Laatst bewerkt:
Jammer Paul dat deze mooie bike ongevraagd van eigenaar is gewisseld. Hoop dat ze het tu.. oppakken en dat je Duc weer heel terug komt bij je... |(
 
spijtige zaak man.
Nog een goeie tip voor de volgende motor eventueel investeren in een gps tracker ipv een alarm
 
sja, je zou er bijna prive beveiliging voor inhuren. keek net op de papieren, heb em 19-11-2013 opgehaald, dus nog geen 6 maanden in mijn bezit. en 7 of 8 maanden geleden is de vorige gestolen.

En woon niet eens in een slechte buurt ofzo
 
dieven volgen je in een auto.
als de vorige gestolen is kopen de meeste liefhebbers een nieuwe terug van het geld van de verzekering. Ook die worden dan bovengemiddeld vaak gestolen.

Wat ze ook doen is een lijntje met een dealer. (die geeft dan tegen betaling een adres door... zo weten ze precies welke motor ze hebben..)
 
Pff.. Als een motor gejat wordt is echt ***...
Maar twee binnen 1 jaar wordt je echt droevig van. -O-
 
Ik zal voor je meekijken Paul... :(

Ik durf in Nijmegen mijn motor geen minuut langer dan nodig buiten te laten staan.
Ben gewoon achterdochtig tijdens het poetsen.
Gaat toch nergens meer over... Bah :r
 
Laatst bewerkt:
Sterkte kerel!

Wellicht hebben ze je de eerste keer gevolgd omdat ze je motor wel leuk vonden. Pak nou in Willemstad ofzo. Iedereen showt zijn motor daar en de mooiste of degene die ze willen rijden ze onopvallend en zelfs met meerdere wagens of motoren achterna.

Dus ze wisten waar je woonde en daarna wachtten ze tot je niet thuis was. Wég eerste motor. Dat je alras een nieuwe motor ging gaan kopen was bijna zeker. Ook al omdat je in een 'goede buurt' woont. Ze kenden het daar intussen ook al een beetje en wég tweede motor. In een 'slechte buurt' is het gevaarlijker om dingen te ratten.

Wellicht gaan ze je derde motor ook proberen te komen stelen? Ik zou zeggen koop een fancy brik en hang de boel vol camera's. Span hele dunne katoendraden rondom je huis. Net boven de grond. En graaf gewoon een slangenkuil voor je garagepoort. En stal je nieuwe motor elders. En pas dan nog goed op.

En installeer van die lampen die automatisch aanfloepen zodra er iemand rond je huis komt. Pa is zo van zijn kippendieven afgeraakt.
 
heb van die lampen, aan alle 3 de kanten van het huis dieselfan, schijnbaar boeit het niks meer. hang de garage wel een camera op en ga een muur anker bevestigen, maar ik rijd alleen maar motor, in de winter een dominator, en als het niet te koud is de 848. het is toch achterlijk dat je zo veel moet doen om te voorkomen dat ze je vervoer meenemen.

Nijmegen blijkt zowieso een gevaarlijke plek voor motoren, maar goed, tis nu niet anders, geloof dat er over het algemeen maar heeeeel weinig motoren terug gevonden worden. we wachten wel even af.

bedankt allemaal iig! ik hou jullie op de hoogte! en alle meekijkende ogen worden enorm gewaardeerd
 
Sterkte ermee!

Btw grote kans dat het dezelfde gasten zijn geweest. Zou zelf geen motor meer neerzetten daar, want je kan er op wachten dat het over een half jaar weer gebeurd, een camera weerhoudt ze niet. Letterlijk een boobytrap maken met stroom en scheermesjes op je garagedeur, dat is effectiever.
 
Dat is helemaal zuur, 2x in een jaar zeg maar.
succes met de afhandeling.

Bij mij is anderhalf jaar geleden mijn motor gejat, ook garage grof geforceerd etc.
Ik heb ook de nodige maatregelen genomen nu. Gelukkig gaat het nu al even goed.

Eigenlijk te zot voor woorden want alles was al goed afgesloten en stond op slot, ze kraken gewoon alles open en nemen het op het gemak mee -O- , nu gaan ze er toch iets langer overdoen en ik denk dat er wat buurtbewoners wakker gaan worden ;)
 
Laatst bewerkt:
sja, je zou er bijna prive beveiliging voor inhuren. keek net op de papieren, heb em 19-11-2013 opgehaald, dus nog geen 6 maanden in mijn bezit. en 7 of 8 maanden geleden is de vorige gestolen.

En woon niet eens in een slechte buurt ofzo

Als het gebeurd als je een weekendje weg bent zou je bijna denken dat het een bekende moet zijn die er meer van weet.

In ieder geval heel veel succes met de afhandeling.
 
Dat is helemaal zuur, 2x in een jaar zeg maar.
succes met de afhandeling.

Bij mij is anderhalf jaar geleden mijn motor gejat, ook garage grof geforceerd etc.
Ik heb ook de nodige maatregelen genomen nu. Gelukkig gaat het nu al even goed.

Eigenlijk te zot voor woorden want alles was al goed afgesloten en stond op slot, ze kraken gewoon alles open en nemen het op het gemak mee -O- , nu gaan ze er toch iets langer overdoen en ik denk dat er wat buurtbewoners wakker gaan worden ;)

Shotgun op de deur gericht. :}
 
nou, vandaag maar aangifte gedaan (was al als gestolen opgegeven) dus dat is ook rond nu. nu is het alles afhandelen met de verzekering, en stiekem heel erg hopen dat er een motordieven gilde opgepakt word en mijn 848 daar netjes onbeschadigd tussen staat.... maar goed, ijdele hoop is ook hoop, toch?

Politie was behulpzaam,en ik heb al een brief van unive gekregen dat er iemand voor langs komt. Dat is standaard procedure schijnbaar bij 2 diefstallen zo kort op elkaar. vind het ook wel prettig, hoef ik zelf niet te klooien met formuliertjes etc.

gelukkig is het bericht op Facebook al bijna 200 keer gedeeld, voor een groot deel dankzij motor gestolen pagina. dus als mijn brommertje nog in Nederland is dan is er een goeie kans dat die gespot word. (alles is gedeeld met foto zodat er niet straks allerlei witte 848-tjes aan de kant gezet worden.) maar goed, de kans dat ze nog in Nederland is, is erg erg klein :(
 
Als ze mijn motor jatten zou ik ´t wel even kut vinden maar lig ik er echt niet wakker om.. bel de verzekering en ik ga een nieuw speeltje uitzoeken.

Ga ook niet meer moeite doen dan de verzekeringsmaatschappij eist dat ik doe. Dus ART5 slotje, ´s nachts achter een dichte deur en verder zal ´t allemaal wel.
 
Een Daytona 675 en een Ducati 848: Goede smaak heb je! :}

En dat weten die lijers ook! Politie is behulpzaam met administratie en afhandeling ja. Actief op zoek gaan ze niet wegens "andere prioriteiten"

Sterkte man!
 
Terug
Bovenaan Onderaan