Hercules K125bw - Ik leer sleutelen

Maaike_12

MF'er
4 nov 2015
43
1
La Belgique
Kwestie van wapenstilstand gepast te herdenken, Duitse legermoto gekocht! :)
Hercules K125 bw. Zoals de titel al zegt, is het de bedoeling dat ik met dit project leer sleutelen.
Ik rij nu met een Honda NX 250, dus deze heeft geen haast.

Mijn Hercules wil stiekem een Mercedes zijn...
full


Een erg originele dame-hercules-aanhangwagen foto. :)
full
 
Lief! Voor onderdelen kun je bij Gekra in Dieren terecht. Maar deze ziet er compleet uit, dus wat wil je gaan sleutelen? :)
 
Tis Duits, dus kijk maar uit dat er geen sjoemelsoftware op zit.
 
Ja, hij rookt aardig.

Maar geen zorg, er zit amper elektriek op dat ding. Laat staan software.
 
Hij is inderdaad (helemaal?) compleet.
Hij trekt niet zo hard als de andere Hercules die we gingen kijken, dus dat wil ik wat beter krijgen. (carbu?)
De banden zijn rotversleten, lagers en vering piepen behoorlijk, de batterij moet ik even naar kijken of die dood is en toe aan vernieuwing of gewoon op, contactslot is versleten (heb er een nieuwe bijgekregen), achterlicht werkt (bijna) nooit (maar wel af en toe dus niet gewoon het lampje), achterrem heeft liefde nodig, kilometerteller werkt niet, maar interne kabel ontbreekt, dus ik hoop dat het gewoon dat is, tank heeft ook wat roest binnenin, misschien probeer ik die elektrolyse daarop eens, zadel is langs alle kanten geplakt met tape.
Oh, en dat mercedeslogo moet er dringend af.
En euh, ik vergeet waarschijnlijk nog wel wat nu. :)

Sjoemelsoftware, daar maak ik mij geen zorgen over. ;)
 
Laatst bewerkt:
Hey, het is een heel eenvoudig motortje, perfect om te beginnen. Het niet hard trekken kan vb.ook liggen aan versleten zuiger/cylinder.

Maar het wisselen van het luchtfilter en afstelling van de carburatuer nakijken is het makkelijkst en vlugst om na te zien.

Aanrader; Het boekje 'brommertechniek'van Paul Klaver.

Dit leest prettig/is geen saai droog technisch boek, en wordt je in hapklare brokken uitgelegd hoe en waarom een dergelijke contraptie werkt.

Verder zal hier ook genoeg raad/advies zijn maar je moet een beetje uitkijken want op een forum blaten mensen soms ook zomaar wat terwijl ze er nix van af weten.

Als je bekend maakt in welke regio je woont, zijn er wellicht ook mensen die je 'live' willen helpen.
 
Misschien kunnen alle Hercules rijders een gezamenlijk topic beginnen?

Bij jawa was dat een groot succes! Er komen vanzelf meer mensen bij.
 
..En ze zien er erg leuk uit.. ik weet niet of ik me kan beheersen als er bij mij in de buurt zo'n ding los komt..
2 jaar geleden was ik op het Elefantentreffen te Solla (met de jawa)
Een hoop/de meeste motoren gingen onderuit van de besneeuwde/modderige helling af of niet tegen de helling op. Vooral die grote bmnee's legden het af..

Er was een een clubje met deze motortjes die met noppenbandjes op en neer het hele terrein overcrossten! :]
 
..En was er geen 175 variant van? Ik zou niet rusten voordat ik voor die ombouw de onderdelen bij elkaar had.. :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan