Tenere 600 zijspan

rushroom

MF'er
22 feb 2012
93
1
Gent, België
Hoi *:)

Ik heb een zijspan gekocht, komt ooit van een rus, daarna een guzzi.
Mijn plan is om deze aan mijn tenere 3AJ te hangen.

Heeft iemand ervaring met een xt600 met zijspan?
Ik zie namelijk foto's dat ze er gewoon aanhangen, dus met klemmen aan de kader,
deze zitten er allemaal bij. Maar ik hoor van sommigen dat het frame niet sterk genoeg
is en dat je een subframe moet maken.

Is dit nodig? Heeft iemand dit al gedaan?

Foto van het span :
8812_10154482733888266_5285994752699702458_n.jpg


Prettige kerst! *:) *:)
 
Is zo goed als dezelfde als deze :

michael_ko_02.jpg


Moet wel lukken denk ik?
Is ook niet om dagelijks mee te rijden, maar om op een zondag eens mee een ritje te doen,
of eens wat in de sneeuw te spelen, evt wat zand
 
Ik heb zelf een Jawa 350 met Velorex bakje gehad. Was voor jou doel een betere keus geweest (polyester bakje op stalen buis frame).
 
Misschien moet je even aan een mod vragen om dit te verplaatsten naar zijspannen. Lezen meer mensen het.
 
Een lid van onze Tenere klup heeft een Tenere met Schwenker zijspan. Ik ben totaal niet op de hoogte van de techniek, en ik weet dus niet of daarvoor andere verstevigingen nodig zijn, maar het kán wel.

Ik heb wel vaker foto's van XT600's met zijspan gezien, geen idee hoe dat rijdt.
 
Een Tenere is inderdaad prima geschikt voor een schwenker maar de aangeschafte russenbak is hier helaas veel te zwaar voor.

Dus:
fatsoenlijk subframe bouwen, russenbak monteren aan de Tenere, vering op de bak en fiets upgraden, schommel er in en lol maken maar.
 
Hoi!

De bak zelf is afgeveerd met bladveren en dan nog de gewone vering aan het wiel.
maar het is dus mogelijk?

Iemand die tekeningen of info heeft over hoe het subframe moet zijn?

Bedankt al!
 
Een Tenere is inderdaad prima geschikt voor een schwenker maar de aangeschafte russenbak is hier helaas veel te zwaar voor.

Dus:
fatsoenlijk subframe bouwen, russenbak monteren aan de Tenere, vering op de bak en fiets upgraden, schommel er in en lol maken maar.
:^
De bak zal nog wel gaan, maar het onderstel is van onvervalst Russisch gietijzer. Een Velorex onderstelletje vind ik weer wat licht voor een Tenere. Ik denk dus aan een simpel onderstel uit vierkante buis met een subframe van de voorkant van de motor naar de achterkant van het blok. Het originele frame zal niet breken, maar om je blok nu in elke linkerbocht je blok opzij te laten drukken vind ik ook geen prettig idee.
XT600Z3AJ24.jpg
 
Ik ga in mei naar Kirchizie en huur daar een 600er; daar zetten ze er een bakje aan en gaan! Alleen is dat idd wel een licht bakje!

360.jpg
 
ural fream heus niet zo zwaar hoor kan best alleen de veering trekt op niks zou het eerste zijn dat ik er af gooie en een swing arm op lagers niet op de russise wiebel rubbers
 
Terug
Bovenaan Onderaan