Alpentoertje, 9 dagen, augustus/september

KingCoder

Begeisterungsmeister [bəˈgaistərʊŋs-ˈmaistɐ]
9 jan 2002
11.504
188
Oss
summerarticle


Het is alweer een paar jaar geleden dat ik de Rdga deed wilde ik sc hrijven maar toen ik het topic opzocht van destijds schrok ik wel een beetje: La Route des Grandes Alpes 2011 fucking 2011 man! En daarna, behalve de MF Weekend toertjes en pre-after-meets niets meer gedaan. jaaaa de dagelijkse woon-werk ritten natuurlijk :)

Maar goed, we hadden het er in de MF Weekend -whatsapp groep over om dit jaar weer eens zoiets te doen maar omdat dat zo vluchtig is en omdat niet iedereen dat ziet, bij deze een topique ervoor.

Planning: Vertrek donderdag 1 september 2016
terugkomst ca 9 dagen later

We gaan dus een dag of negen: donderdag 1 september vertrekken. Route? We rijden een stuk Rdga route dus daar moeten we eerst nog zien te komen. Na de RdgA route (kap ik eerder af omdat ik het het laatste stukje, bij Menton, helemaal niet leuk want dan kom je vanuit de rust in de zuidelijke Alpen ineens in een drukke strook land met allemaal druktemakers op scooters en in Taxi's). Na de RdgA pakken we de Gorges du Verdon. En dan moeten we nog naar huis :)
We gaan overnachten op campings; die zijn er genoeg dus boeken hoeft niet; lekker bbq'en op de camping, da's zooo tof!

Het doel van dit topic is een reisgezelschap[1] samen te stellen, max tien man ofzo, een datum te prikken en te gáán :]

De route kun je hier downloaden: http://www.hetmotorweekend.net/MFAlpenTour2016.zip

Het wie-neemt-wat-mee lijstje vindt je hier: MF Alpentoertje 2016 wie-neemt-wat-mee lijst

  1. KingCoder Honda CRF1000L Africa Twin
  2. eddytoo Kawasaki ZZR1400
  3. ScubaRider
  4. F800_rijder (ovb)
  5. Clown683
  6. V FRed S (ovb)
  7. Hansss (ovb)
  8. AKP (ovb)
  9. Tvdh (ovb)
  10. leo-denhaag (ovb)
  11. FastFriend (ovb)
  12. Wavve
  13. apriliav60
 
Laatst bewerkt:
pffff..... dwarse mod's .....
[edit] :+ [/edit]

damn.... ik roep al jaren dat ik ook wil,
ff de vakantieplanning checken *O* *O*
 
Laatst bewerkt:
pffff..... dwarse mod's .....
[edit] :+ [/edit]

damn.... ik roep al jaren dat ik ook wil,
ff de vakantieplanning checken *O* *O*


Neeeej niet dwarse Mods, ik had daar om gevaagd; ik had het topic perongeluk in "Wat is waar te doen" gezet en daar hoort'ie niet. Dus; LIEF MODJE <3
 
interesse, maar dan wel in augustus (leidinggevende is begin sept op vakantie dus dan mag ik niet weg ... )

Tentje dan maar eens aan wennen ( en halve mediamarkt thuislaten) , of wellicht hotelletje in buurt erbij zoeken ;)

Maar als er meer bezwaren hebben tegen kamperen EN in Juli/Augustus willen .... O-)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook INTRESSE...........maar alleen asfalt of ook beetje zand/grind?

Beslist een beetje.........budget dusss tentje is prima leuk zelf een beetje kokkerellen.
 
Ik heb ook INTRESSE...........maar alleen asfalt of ook beetje zand/grind?

Beslist een beetje.........budget dusss tentje is prima leuk zelf een beetje kokkerellen.


geen idee nog. Ik heb nooit een zandpaadje geweigerd, ook niet op de ZZR1400, en nu rijd ik een Africa Twin dus..... alles kan. Nou ja veel. Maar dat is niet het doel.
 
Interesse!!
Er moet toch iemand op een zzr mee
Week van 12-16 sept komt mij het mooist uit!
 
Laatst bewerkt:
Nou mooi.............Als jij op de Twin gaat neem ik de Tenere mee.......plan me maar in? graag Laatste 2wkn van aug zouden me heeeeel goed uit komen.
ivm vakantie van de eega..........tsja....
 
Ik heb dit topic ook weer bij FAVORIET gezet.

Een paar jaar geleden was het SUPER gezellig en een heel mooi landschap!!!
 
Hallo.

Lijkt me misschien ook wel wat :)
Ik ga weekend van +/- 14 September met de motorclub weekendje weg.

Geen bezwaren tegen een 23 jarige knul met een motor van 35 jaar?
Wel betrouwbaar ding hoor ;)

Groeten.
 
Als je het in week 33/34 doet, heb ik interesse...
In september gaat het me vast niet lukken... ;)
 
Laatst bewerkt:
Let wel: Augustus is vele malen drukker en duurder dan September!
Check even de vakanties van de Fransen en de Italianen. Onmiddelijk daarna gaan loont de moeite!
Ik ga niet mee, mijn lijf trekt een tentje niet meer...... |(
 
Gisteren eindelijk de gezins-zomervakantie geplant. We zijn natuurlijk afhankelijk van de schoolvakantie en die is dit jaar van 23 juli tot 4 september. De gezins-zomervakantie moet daarbinnen vallen, de motortoer daarbuiten. De gezins-zomervakantie hebben we geplant van 6 augustus tot 28 augustus, dus week 32, 33 en 34.

Volgende ding is; ik werk als freelancer en ik weet dat nieuwe projecten niet in de zomervakantie starten, maar dat gaat lopen vanaf half september. Daarom liever begin september. Waarom begin ik daarover? Nou wij van Hét MF Motorweekend organiseren het laatste weekend van september altijd een seizoensafsluiting toer en bbq in Vianden. Op zich zou deze toer daaraan voorafgaand plannen een idee zijn maar dan zit ik net aan de nieuwe opdachten na 1,5 maand geen werk en dus geen inkomen.

Kortom, de ideale motorweek voor mij is de eerst volgende week ná mijn gezins-zomervakantie. Ik kom terug op zondag de 28ste, en de 31ste is onze trouwdag dus eerst mogelijk moment om te gaan is donderdag.

Kortom; planning is nu:

Vertrek donderdag 1 september 2016
terugkomst ca 9 dagen later.
 
Als je nu die trouwdag overslaat, is dat meteen de laatste keer dat je er rekening mee moet houden? Is dat wat? })
 
Terug
Bovenaan Onderaan