80 kilo motorbladen, gratis ophalen

Tr@x

MF veteraan
1 aug 2002
6.825
403
Ik heb hier een aantal dozen met jaargangen Motor en nog andere bladen.
Netjes gebundeld in mapjes per jaar(deel). Vanaf jaren 60 tot ongeveer 2000
Interesse? Stuur me maar een pb.
 
Gezien het gewicht lijkt het mij handig om een hint te geven waar deze “berg” ligt.

Want ophalen ligt voor de hand 😉
 
En wellicht ook een indicatie van de totale brandduur?

;)
40 jaargangen aan maandbladen.
40 x 12 = 480 bladen.
Schatting van 5 minuten per blad.
480 x 5 = 2400 minuten = 40 uur.
Toch wel een weekje aangenaam warm in de avonduren :)

Nee, zou zonde zijn! Geeft natuurlijk een prachtig beeld van de evolutie van de motorfiets en iemand gaat hier heel blij van worden, maar ik ben gelukkig helemaal uitbehandeld voor m'n verzamelwoede. Ik verzamel alleen nog mooie momenten en da's eigenlijk maar een verrekt dunne verzamelmap :(
 
@opdebrommert Helemaal mee eens. Ben jaren abonnee geweest op Moto’73 (grotendeels inde tijd dat ik nog geen motor mocht rijden of kon betalen) en altijd met veel plezier gelezen.
Tegenwoordig zijn heel veel bladen afhankelijk van advertenties ipv betalende lezers, dus dan krijg je van die jubelverhalen, vermomd als test.
 
40 jaargangen aan maandbladen.
40 x 12 = 480 bladen.
Schatting van 5 minuten per blad.
480 x 5 = 2400 minuten = 40 uur.
Toch wel een weekje aangenaam warm in de avonduren :)

Nee, zou zonde zijn! Geeft natuurlijk een prachtig beeld van de evolutie van de motorfiets en iemand gaat hier heel blij van worden, maar ik ben gelukkig helemaal uitbehandeld voor m'n verzamelwoede. Ik verzamel alleen nog mooie momenten en da's eigenlijk maar een verrekt dunne verzamelmap :(
Los van de brandduur ( _O- ) is het inderdaad een heel mooi inkijkje in vroeger tijden.
De oudere exemplaren werden nog uitgegeven door Nortier uit Amsterdam. Sommige oudere bladen beginnen met 8 tot 10 pagina's advertenties voordat het eerste redactionele stuk komt. En de kleine particuliere advertenties achterin zijn ook geweldig om te lezen. Hoe kochten mensen vroeger particulier een motor? Zonder foto's, met afkortingen in de advertentie waar je niks van snapt.

En zelfs contact advertenties!
"Serieuze motorrijder, 29 jr, vaste baan zoekt kennismaking met dito motorrijdster max. 28 jr, voor toerritten en meer"
*O*:Y:Y:Y_O-
 
Los van de brandduur ( _O- ) is het inderdaad een heel mooi inkijkje in vroeger tijden.
De oudere exemplaren werden nog uitgegeven door Nortier uit Amsterdam. Sommige oudere bladen beginnen met 8 tot 10 pagina's advertenties voordat het eerste redactionele stuk komt. En de kleine particuliere advertenties achterin zijn ook geweldig om te lezen. Hoe kochten mensen vroeger particulier een motor? Zonder foto's, met afkortingen in de advertentie waar je niks van snapt.

En zelfs contact advertenties!
"Serieuze motorrijder, 29 jr, vaste baan zoekt kennismaking met dito motorrijdster max. 28 jr, voor toerritten en meer"
*O*:Y:Y:Y_O-
Jaaaaaaa....mooie tijd.
Wat dacht je van de zaterdag Telegraaf?
Die was zo moddervet alleen al door alle kleine advertenties. Krant was nauwelijks te vouwen, zo dik.
De gekste dingen stonden te koop met natuurlijk auto's met de meeste advertenties.
Peperduur om een advertentie te plaatsen, vandaar al die afkortingen.
Ik kende ze allemaal :)
Voorbij die tijd :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan