Aanlopende schijfrem Softail 2007

Kas

MF'er
23 okt 2005
72
0
Hallo allemaal, ik heb sinds kort een meer dan normaal aanlopende achterrem van mijn Nighttrain uit 2007. Hij heeft 1 jaar stilgestaan en nog maar 15000km op de teller. Remblokken zijn nog niet zo lang geleden vernieuwd.
Zouden de zuigers van de remklauw vervuild zijn en hierdoor een beetje vastzitten? Is er een snelle manier om dit weer lopend te krijgen? Met bijvoorbeeld wat remmenreiniger of WD40?
 
Laatst bewerkt:
Remmen loshalen, de boel schoonmaken, weer in elkaar zetten en verse vloeistof erin. Eventueel nieuwe ringen er in frotten en de schijf controleren. En doe de voorzijde ook gelijk, is gewoon onderhoud.

Of laten doen...
 
Het moet dus echt uit elkaar. Had ook ergens gelezen dat als je de blokken eruit haalt en de zuigers er flink uitpomt, je ze goed kan schoonmaken. Of is dat half werk?
 
HondaHielkes manier is de lange versie.
Je kan altijd proberen door te spuiten met remmenreiniger ;)

Kijk even uit dat je schijf en blokken onder remmenreiniger zitten erna en de eerste km's even rustig remt.
 
Bedankt Magnamaniac! Dat is een hele duidelijke uitleg. Ga ik vanavond proberen uit te voeren.
 
Kan ik trouwens dot5.1 remvloeistof bijvullen waar dot4 in zit. Of gaat dat een reactie met elkaar aan?
 
Kan ik trouwens dot5.1 remvloeistof bijvullen waar dot4 in zit. Of gaat dat een reactie met elkaar aan?
Dot3, dot4 en dot 5.1 kunnen gewoon gemengd worden.

Dot 5 is de andere familie, die is niet mengbaar met bovenstaande.

Check dus wel even het dekseltje, met wat er in hoort.

Is het gelukt met schoonmaken van de remzuigers?
 
Ja het is gelukt! 1 zuiger zat vast en had wat gele koek aan de wanden. Ook gehele systeem ververst met 5.1.
Bedankt voor de hulp!
 
Terug
Bovenaan Onderaan