Big Twin Advies gevraagd

Bollesmurf

MF'er
14 apr 2014
34
0
Westervoort
Hoihoi,

Ik heb mijn pijlen gericht op het aanschaffen van een nieuwe (2e hands) motor en denk aan intruder 1500, wildstar 1600 of vulcan 1500. Momenteel heb ik twee intruders (vraag me ajb niet waarom :P) die ik wil inruilen of verkopen.

Zijn er mensen met ervaring met de bovenstaande wat zwaardere motoren die mij kunnen helpen met mijn keuze? Misschien heb je ze zelf al uitgetest, of heb je er dingen over gehoord die mij op weg zouden kunnen helpen? Ik zou het zeer waarderen.

Bedankt,
Bolle :)
 
Ik zou zeker voor de Wildstar gaan, veel voorhanden, leuk en niet te duur te "Customizen" en er is een geweldige club, waar echt ALLE kennis aanwezig is.
Echt een probleemloze motor, 1 carburateur, twee cilinders en een hoog koppel

IMG_2831b.jpg


Wat wil je nog meer??
 
Een Big Twin is een motor van Harley-Davison, niet zijnde een VROD, Sportster of exoten als de Aermacchi.

Het is een type blok, in de familie 'shovel', of bijvoorbeeld 'Evolution', of 'Twin Cam'.
Typerend is de hoek tussen de twee als V geplaatste cilinders, en het feit dat de bak en primaire overbrengen los gescheiden zijn van het blok.

De motoren die jij (ts) noemt, zijn cruisers, met een V twin blok. Wat overigens prima kan rijden (behalve sturen dan).

Ga proefrijden, dan weet je welke bij je past.

Overigens hangt het sterk af van de soort Intruders en staat van de voertuigen af, wat je er voor kunt krijgen. Dit even inhakend op iemand die op afstand waarde van een motor kan inschatten, zonder dattie weet welke, hoe ze er uit zien, en de technische staat is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi :)

Bedankt voor de adviezen. Mijn kennis van motoren reikt niet al te ver, dus ik heb inderdaad 'Cruisers' bedoeld in plaats van 'Big Twins' als ik Martell goed begrijp. Ik ben geenszins van plan een Harley te kopen, want dan kan ik simpelweg niet betalen wat ik mooi vind.

Momenteel kijk ik nog puur naar wat ik mooi vind en ik hoop met de adviezen hier in mijn rugzak na een paar proefritten een weloverwogen keuze te kunnen maken. Ben het gloeiend met je eens dat proefrijden een must is voordat de juiste keuze gemaakt kan worden. Zal ik dus zeker gaan doen :)

PS: wat een prachtig ding knutselsmurf2, is dat de jouwe?
 
Hoihoi,

Ik heb mijn pijlen gericht op het aanschaffen van een nieuwe (2e hands) motor en denk aan intruder 1500, wildstar 1600 of vulcan 1500. Momenteel heb ik twee intruders (vraag me ajb niet waarom :P) die ik wil inruilen of verkopen.

Zijn er mensen met ervaring met de bovenstaande wat zwaardere motoren die mij kunnen helpen met mijn keuze? Misschien heb je ze zelf al uitgetest, of heb je er dingen over gehoord die mij op weg zouden kunnen helpen? Ik zou het zeer waarderen.

Bedankt,
Bolle :)

Hey,

Laat het nu net zijn dat ik aan t rondkijken ben naar een intruder :) mocht je ze gaan verkopen, kan je me dan ff een pm sturen met wat info?

Bedankt!


Vin
 
Hoi VinL,

ze zijn beide te koop, dus als je interesse hebt valt daar zeker over te praten. Mijn eerste gedachte was op basis van inruil een nieuwe motor te kopen, maar als wij er samen uit kunnen komen dan is dat alleen maar mooi meegenomen.

Ik denk dat je even naar je forum voorkeuren moet kijken VinL, je hebt namelijk geen pm-knopje onder je naam staan.

Vriendelijke groet,
Bolle
 
Laatst bewerkt:
Hoi VinL,

ze zijn beide te koop, dus als je interesse hebt valt daar zeker over te praten. Mijn eerste gedachte was op basis van inruil een nieuwe motor te kopen, maar als wij er samen uit kunnen komen dan is dat alleen maar mooi meegenomen.

Ik denk dat je even naar je forum voorkeuren moet kijken VinL, je hebt namelijk geen pm-knopje onder je naam staan.

Vriendelijke groet,
Bolle


Done ;)
 
Hihi, helaas zie ik nog steeds niet het icoontje onder je naam, maar ik heb je mijn mailadres gestuurd via je motorshopper advertentie... waar een wil is, is een weg :P

Even 'back on topic'. Ik ben afgelopen week wezen kijken bij een wildstar, maar heb wegens tijdsgebrek nog niet kunnen proefrijden.

Zijn er qua rij-eigenschappen zaken waar ik rekening mee moet houden als ik overstap van een 700cc naar een 1500 of 1600cc? Drastisch verschil?
 
Terug
Bovenaan Onderaan