Binnenkant glas km teller schoonmaken

Bloop

MF'er
24 sep 2019
180
50
Hoi allen,

Ik ben een VT800c aan het restaureren. Gaat allemaal lekker voorspoedig.
Echter de binnenkant van het glas van de km teller is vies.
Ik weet dat deze officieel niet uit elkaar kan maar alles wat in elkaar kan, kan ook uit elkaar ;)

Heeft iemand ervaring hiermee?
Of tips?

Bedankt!

Ben
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2021-04-25 om 17.51.38.png
    Schermafbeelding 2021-04-25 om 17.51.38.png
    135,5 KB · Weergaven: 41
Bedankt all,

ik ga eens kijken. Het is Idd kunststof dus met heel veel beleid zal het devies worden. Eens kijken wat we er mee kunnen.

thanks!
 
Tja... vind ik geloof niet dat t binnenwerk erg waterproof is. Heb wel perslucht overigens. Binnenkant glas is wel erg smerig overigens. God mag weten hoe het dat zo is gekomen.
Als ik m niet open krijg zal ik t overwegen👍🏻
Thanks
 
Een GS500 teller heeft ook een kunststof behuizing. De beste manier vind ik om hem gewoon lompweg horizontaal doormidden te zagen, zodat je 2 helften hebt. Je kan dan met de binnenkant doen wat je wil. Als je klaar bent zet je ze weer op elkaar en plak je er een breed stuk tape overheen. Ik gebruik daar de 'Tesa Extra Power Perfect' voor.
Die felsrand laat zich niet vaak ombuigen en de kans dat het zichtbaar lelijk wordt is best aanwezig. Klinkt tegenstrijdig maar gewoon doormidden zagen is een duurzame oplossing, een stuk tape heb je zo vervangen maar je felsrand niet.
 
Goeie tip, maar het gaat bij mij om een vt800.
Zie plaatje bij topic. Als in de teller doorzaag komt de flensrand toch nob niet los of zie ik dat verkeerd?
 
Goeie tip, maar het gaat bij mij om een vt800.
Zie plaatje bij topic. Als in de teller doorzaag komt de flensrand toch nob niet los of zie ik dat verkeerd?
ja, dat is dan ook de bedoeling. Als je de behuizing in twee helften hebt hoef je die ook niet meer los te maken om de binnenkant te kunnen poetsen.
 

Bijlagen

  • Knipsel.PNG
    Knipsel.PNG
    30,9 KB · Weergaven: 9
ja, dat is dan ook de bedoeling. Als je de behuizing in twee helften hebt hoef je die ook niet meer los te maken om de binnenkant te kunnen poetsen.
Heb m inderdaad netjes in twee helften gezaagd. Zo gepiept en ik kon m weer schoonmaken als nieuw! Netjes in elkaar gelijmd en waterdicht gemaakt en terug in z'n klokkenhuisje! kwartiertje werk! Supertip! Dank je wel!
 
Terug
Bovenaan Onderaan