BMW 1250 GS Alarm vraag

XLLK38

Rookie
29 dec 2020
20
14
Ik heb onlangs een nieuwe BMW 1250 GS gekocht die ik a.s. zaterdag kan ophalen. Nu vraagt mijn verzekering (Unive) welk type alarm er op de motorfiets zit.
Volgens mij is het een SCM gecertificeerd alarm toch?

De vraag van Unive is welk type (specifiek modelcode) alarm zit er op. Weet iemand dat? Misschien heeft iemand anders dezelfde vraag ook gekregen?
 
Of het alarm SCM is hangt af of je dat bijgekocht hebt bij de dealer. Voor een SCM keuring dient er een stalen plaat om het alarm zelf heen gemonteerd te zitten. Uit mn hoofd is het alarm klasse M2, maar ook dat kan je dealer exact vertellen.
 
En als die van ‘21 of later is, dan heb je kans dat er geen certificaat bij zit als er toch die plaat omheen zit. Vanwege de keyless optie wordt deze niet gecertificeerd. De verzekering van BMW (Allianz) is een verzekeraar die dan het alarm wel als afdoende accepteert.
 
Ik had dezelfde vraag destijds en het is een SCM M2 alarm, type deed er niet toe. Ik had de motor digitaal aangemeld bij Unive met een SCM alarm zonder certificaat. Boeit verder ook niet, want je zal bij Univé te allen tijde minimaal een ART4 goedgekeurd slot moeten monteren ter diefstalpreventie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan