BMW F700GS

Yannick126

Rookie
25 okt 2018
1
0
Dag allemaal,

Sinds een jaar of 5/6 rijd ik motor en rijd nu met een naked bike.
Nu was ik rustig aan het rondkijken voor een adventure bike of iets dergelijks ter vervanging.
Mijn oog is gevallen op de BMW F700GS. Nu was mijn vraag aan jullie wie er met deze motor ervaring heeft; zou ik graag willen weten wat de rijervaring is en de bouwkwaliteit.

Hoor graag van jullie.
 
Ik heb een tijdelijke uitstap gemaakt van een mt 09 naar een f800gs. Nu toch weer terug op een z900. Qua comfort is de F800GS natuurlijk een stuk prettiger, maar het rijdt toch echt wel een stuk degelijker. Niet zoveel pit en qua insturen moet je toch echt wel een stuk meer werken dan op een naked. Allemaal vanzelfsprekend natuurlijk maar ik vond de beleving dusdanig tegenvallen dat ik dus weer terug gegaan ben naar een naked.
 
Op zich rijden ze niet verkeerd, maar net als met alle nieuwere BMW's is de bouwkwaliteit ver beneden de maat.
De F 700GS is al wat ouder toch?, die is wel goed gebouwd lijkt me. Geen probleem met m'n 800 GS in ieder geval en die komt uit ongeveer dezelfde periode. Het insturen met een 21 19" wiel is minder flitsend op straat maar in het terrein ben je er blij mee.
 
Laatst bewerkt:
De F 700GS is al wat ouder toch?, die is wel goed gebouwd lijkt me. Geen probleem met m'n 800 GS in ieder geval en die komt uit ongeveer dezelfde periode. Het insturen met een 21" wiel is minder flitsend op straat maar in het terrein ben je er blij mee.
Ik heb uren en dagen en nachten op een GS700 gereden ik ben blij dat ik dat nu op een andere motor kan doen, wat een armetierige rammelbak was dat. Als je niet groter dan 1,85 meter bent zou ik voor een MT07 gaan, die vind ik veel fijner.
 
Ieder zijn mening maar volgens mij is de 700 niet slecht gebouwd en anders ben ik benieuwd wat er aan mankeert, misschien heeft de 800 dat dan ook.
 
De F 700GS is al wat ouder toch?, die is wel goed gebouwd lijkt me. Geen probleem met m'n 800 GS in ieder geval en die komt uit ongeveer dezelfde periode. Het insturen met een 21" wiel is minder flitsend op straat maar in het terrein ben je er blij mee.

De F700GS heeft een 19" voorwiel en best flitsend op straat. ;)
1699459240492.png
 
Ieder zijn mening maar volgens mij is de 700 niet slecht gebouwd en anders ben ik benieuwd wat er aan mankeert, misschien heeft de 800 dat dan ook.
Als je het vergelijkt met een Japanner kom je bedrogen uit. Vooral de eerste serie met het grijze blok moet je vermijden, kantelende zuigers olielekkage en rammelend lopen blok.
 

Bijlagen

  • 32387583131_83d9013f6f_b.jpg
    32387583131_83d9013f6f_b.jpg
    181,4 KB · Weergaven: 1
Ken iemand met een F700GS en die rijd er stad en land mee af.. Bevalt haar prima.

Kijk ook eens naar de Honda NC750X.. Minder vermogen; maar lijkt wel op de F reeks van BMW. Zijn ook motoren gebouwd voor het gebruik en niet gemaakt om flitsend te zijn.

Op zich rijden ze niet verkeerd, maar net als met alle nieuwere BMW's is de bouwkwaliteit ver beneden de maat.
Mooi dat het geen nieuwe BMW is dan :+
 
Ken iemand met een F700GS en die rijd er stad en land mee af.. Bevalt haar prima.

Kijk ook eens naar de Honda NC750X.. Minder vermogen; maar lijkt wel op de F reeks van BMW. Zijn ook motoren gebouwd voor het gebruik en niet gemaakt om flitsend te zijn.


Mooi dat het geen nieuwe BMW is dan :+
Dit valt ook onder de noemer "nieuwe generatie BMW".

De lak/coatingkwaliteit op het frame is om te huilen, stuurschakelaars gaan regelmatig stuk, de blokken lopen regelmatig rauw, voorvorken en blokdeksels zijn erg oxidatiegevoelig.......
 
Terug
Bovenaan Onderaan